AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #1 Skrevet 25. juli 2020 Vi har en gutt på 1 år, han har vært plaget av reflux, men det har blitt mye bedre etter han ble ett år. Men han har hele veien grått mye på natt, stort sett hver time har vi måttet trøste. På det meste har vi måttet opp til han 20 ganger fra han har lagt seg 19 til vi har lagt oss 22-23, han roer seg når vi kommer og gir han smokken. Det har blitt noe bedre nå, men fremdeles er vi inne hos han flere ganger fra han legger seg til han står opp om morgen. Han ble forkjølet her tidligere i uken, han hoster og det virker som han har hatt vondt i halsen, så jeg har gitt han Paracet før jeg legger han for kvelden, og da har han vært stille fra vi har lagt han til han våkner om morgenen. Han veier litt over ti kg, men har bare hatt de stikkpillene som er opp til 10 kg, 125 mg, så han har ikke fått noen dose som er høyere enn anbefalt, heller ikke full dose som vi da egentlig kan gi han. I går glemte vi Paracet før han la seg og da gikk det ikke lang tid før han hylte til igjen, så jeg fikk gitt han så sov han godt hele natten. Akkurat nå gråter han antageligvis mest fordi han har vondt i halsen, men er det noen som har noe erfaring med at barnet har smerter når hen har lagt seg? Han virker på ingen måte smertepåvirket på dagen. Jeg skal få en legetime når han er frisk, for å prøve å få sjekket opp. Da han var mindre og var mer plaget av reflux luktet det gulp/oppkast når vi kom inn for å roe han, det var ikke noe i sengen, så han hadde svelget det, men da var det nærliggende å tro det var det som utløste gråten, nå er det ikke slik lenger, men vi har tenkt han kanskje har vært vandt til å våkne og at det kan ha vært derfor, men i og med at han har vært så rolig nå så begynte jeg å lure på om det kan ha vært paraceten sin skyld. Anonymkode: 16b94...493
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #2 Skrevet 25. juli 2020 Reflux kan blusse opp ved forkjølelse og hoste. Tett nese/snørring kan gi økt trykk i øret som gjør vondt når man ligger flatt. Prøv å heve hodeenden litt og se om det hjelper. Anonymkode: 7ca89...db5 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #3 Skrevet 25. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reflux kan blusse opp ved forkjølelse og hoste. Tett nese/snørring kan gi økt trykk i øret som gjør vondt når man ligger flatt. Prøv å heve hodeenden litt og se om det hjelper. Anonymkode: 7ca89...db5 Ja, hodeenden er hevet, har vært det hele tiden. Men tenkte mest på om han kan ha noe smerter utenom nå når han er forkjølet, for han gråter en del i løpet av natten når han er frisk, i og med at han ikke gjør det nå når han er forkjølet og får Paracet tenkte jeg kanskje det kunne ha en sammenheng Anonymkode: 16b94...493
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #4 Skrevet 25. juli 2020 Kan være at refluxen er dempet, men ikke borte slik at det fortsatt siver litt opp i spiserøret - stille reflux 🤔 Ta det med legen, du. Anonymkode: 7ca89...db5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå