AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #1 Skrevet 25. juli 2020 Amming funket ikke fordi han ikke gikk opp i vekt ble derfor flaske. Noe jeg syntes er utrolig slitsomt og tidkrevende. men poenget når sluttet dere med natt flaske og hvordan avvente dere med matt flasken? var så mye lettere med barn 1 og 2 som ble ammet 😕 baby er snart 6 mnd hvis det har betydning. Anonymkode: 1c7c9...352
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #2 Skrevet 25. juli 2020 Hm.. Nå står jeg litt i en annen situasjon da jeg ammet min til han har rundt 14 mnd.. Sluttet å nattamme da han var 1 år siden han skulle ha pupp annen hver til hver time og det gikk dårlig å kombinere med jobb. Han har derimot fått melk på flaske siden den gang en gang per natt, vanlig kumelk. Blir sikkert slaktet nå men det får så være.. Vi er nå igang med å kutte ut melken og tilbyr i stedet vann i håp om at han etterhvert sover natten igjennom. Hittil har det godt greit, litt protester men han er stor nok til at jeg kan forklare at han ikke får melk på natten men skal få når det er på tide å stå opp. Han er 21 mnd. Anonymkode: 1a3a7...066
Anonym6789 Skrevet 25. juli 2020 #3 Skrevet 25. juli 2020 Sluttet etter 4 mnd. Han sovnet plutselig igjen før flasken var klar, så prøvde neste natt å få han til å sove igjen uten å gi flaske
Tanuki Skrevet 25. juli 2020 #4 Skrevet 25. juli 2020 Sluttet da jeg så at flasken var mer kos enn mat, mener det var rundt 5 mnd, da spiste han fast føde så han ble mer mett før leggetid.Akkurat i overgangen så lot jeg han ha flasken men med vann, det gikk veldig greit.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #5 Skrevet 25. juli 2020 Vi sluttet da han var 11 mnd. Sluttet av seg selv. Han sov plutselig gjennom natta. Vi tenkte at han sluttet når han ikke trengte det mer, men hadde satt 15 mnd som «grense» for når vi skulle begynne å trappe ned på natta. Han har bare våknet 1 gang pr natt siden fødsel. Anonymkode: edde5...9a3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #6 Skrevet 25. juli 2020 6 uker. Uansett når han hadde spist sist, om det så var 2230... så ga vi flaske rett før vi la oss - sånn 2300-2330. Og han sov til han våknet og ville ha mat, gjerne sånn 06-07. Så ingen grunn til å vekke han for å gi flaske. Anonymkode: 782bb...0a3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #7 Skrevet 25. juli 2020 Sluttet av seg selv rundt 9 måneder. Noen ganger fikk han om han trengte det. Helt frem til kanskje 15 måneder. Men han var sulten, og bælja i seg hele flaska. Men ja, 80% av nettene uten fra ca 9 måneder. Prøvde avvenning før, men det ble bare baluba i en hel uke. Så vi lot han styre selv etter det. Anonymkode: a7c4a...573
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #8 Skrevet 25. juli 2020 Jeg ammer da, men avvente da han var 9 mnd - for da spiste han så pass mye fast føde (4 store, gode måltider) at han ikke trengte næringen på natt. Han ville bare ha kosen Anonymkode: bf293...182
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå