AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Jeg og ei venninne var ute i kveld, møtte på to mannfolk som vi kjenner fra nabolaget, de er rundt 50 år og har barn i 20 åra. Vi snakket om barn og livet generelt. Den ene som har to døtre sa at han prøvde å overtale kona for typ 20 år sia, om å få et barn til, men hun ville ikke. Han andre hadde én sønn og angrer på at han ikke fikk barn sitt i andre ekteskap, den gang følte han seg for gammel for flere barn, han var i slutten av tredveåra, men hadde han kunne skru tilbake tiden så ville han prøvd å bli pappa igjen. Så konklusjonen av samtalen vi hadde med disse hyggelige karene var at de ga oss et råd om " å få de barna vi vil ha når vi kan." Dette fikk meg til å tenke, hvorfor ikke få barn nummer tre. Det er jo det jeg innerst inne vil. Hva er viktigst liksom, lettvint tur til syden eller å ha tre barn.. Vanlig fin familiebil eller stygg smax bil med plass til tre barn..når alt kommer til alt så er vel selve barna viktigst, eller hur? Tenker ikke at jeg trenger noe svar her, men jeg måtte bare lufte tankene litt.. 😊❤️ Anonymkode: 0068b...a07 3
Rant Skrevet 24. juli 2020 #2 Skrevet 24. juli 2020 Nei, barn er ikke det viktigste for alle. Og om man ikke ønsker barn, så blir man ikke overtalt etter en samtale med noen som har barn. 7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 Hvis en virkelig ønsker seg barn, mener jeg iallefall at det er lurt å få de mens en er relativt ung selv. Nå vet jeg ikke alderen det er snakk om her, men kjekkt å ennå være i 40- årene da barna er unge voksne. For min del så er mine vakre barn viktigst, ja. De kommer alltid først, så meg. Og det er noe alle foreldre bør tilstrebe. Men barn krever utrolig mye av en som menneske, tid, emosjonelt og økonomisk. Men så absolutt verdt det ❤️ Anonymkode: e86dc...2bb
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #4 Skrevet 25. juli 2020 Trist å være uten barn når man drar på årene.... Anonymkode: 3384e...390 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #5 Skrevet 25. juli 2020 Jeg tenker at det må være forskjell på å aldri ha fått noe barn og å ikke ha fått det tredje eller femte. Jeg fikk bare ett barn og er så inderlig takknemlig for det ene, tanken om at jeg kunne endt opp barnløs er langt tristere enn tanken på at jeg ikke fikk flere. Anonymkode: b0b44...654 15
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #6 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis en virkelig ønsker seg barn, mener jeg iallefall at det er lurt å få de mens en er relativt ung selv. Nå vet jeg ikke alderen det er snakk om her, men kjekkt å ennå være i 40- årene da barna er unge voksne. For min del så er mine vakre barn viktigst, ja. De kommer alltid først, så meg. Og det er noe alle foreldre bør tilstrebe. Men barn krever utrolig mye av en som menneske, tid, emosjonelt og økonomisk. Men så absolutt verdt det ❤️ Anonymkode: e86dc...2bb Er ikke alle som kan velge når de vil bli foreldre. Har man ikke noen å lage de med blir det vanskelig,gitt!!Er 37 år og ufrivillig barnløs. Har et stort ønske om å bli mor før det er for seint,noe det er litt på overtid allerede. Krysser alt for å finne en å lage et med innen kort tid🙏🙏(ber til Gud hver dag!). Anonymkode: d39ee...589 7
norw Skrevet 25. juli 2020 #7 Skrevet 25. juli 2020 Men hva skal man med tre barn? Mye bedre med to. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #8 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Trist å være uten barn når man drar på årene.... Anonymkode: 3384e...390 Nei. Din sannhet er ikke andres sannhet, og ekstremt mange som aldri burde hatt barn, møtt så utrolig mange elendige mødre og fedre, som selv syntes de er verdens beste... esh Anonymkode: 3d256...173 10
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #9 Skrevet 25. juli 2020 Lett for menn å si da, det er ikke de som gjør jobben.. Men aldri møtt noen som har angret på å ikke fått barn, men møtt flere som angrer på barn, som bare klager + mange som ikke er egnet som foreldre. Det er jo itillegg utrolig egoistisk å reprodusere seg, så om du absolutt vil oppdra noen andre, adopter eller vær fosterhjem? Anonymkode: 3d256...173 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #10 Skrevet 25. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Lett for menn å si da, det er ikke de som gjør jobben.. Men aldri møtt noen som har angret på å ikke fått barn, men møtt flere som angrer på barn, som bare klager + mange som ikke er egnet som foreldre. Det er jo itillegg utrolig egoistisk å reprodusere seg, så om du absolutt vil oppdra noen andre, adopter eller vær fosterhjem? Anonymkode: 3d256...173 Hva er det som er egoistisk med å reprodusere? Vi trenger en ny generasjon med skattebetalere. Det er de som skal få landet til å gå rundt når meg og deg ikke bidrar lengre. Anonymkode: 488b3...1ae 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #11 Skrevet 25. juli 2020 Jeg er av den oppfatning at man som voksen tar de valgene som er best for en selv. Folk er forskjellige, og absolutt ikke alle følger strømmen. Det viktigste er at man ikke går på akkord med seg selv for å tilfredsstille samfunnets ønsker. Anonymkode: e3405...b12 5
Nymerïa Skrevet 25. juli 2020 #12 Skrevet 25. juli 2020 Det finnes masse gode grunner til å få barn. Tilfeldig prat med nabokarer på byen er ikke en av dem. Hvis det må til for at du skal ønske et barn til så er det nok best å la være. Dessuten synes jeg ikke han som prøvde å overtale kona hørtes hyggelig ut i det hele tatt. En mann som prøver å overtale kona til å gjøre noe som potensielt er farlig for henne fordi det er i hans interesse høres ut som en elendig ektemann. 8
Gjest AnnaW Skrevet 25. juli 2020 #13 Skrevet 25. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Lett for menn å si da, det er ikke de som gjør jobben.. Men aldri møtt noen som har angret på å ikke fått barn, men møtt flere som angrer på barn, som bare klager + mange som ikke er egnet som foreldre. Det er jo itillegg utrolig egoistisk å reprodusere seg, så om du absolutt vil oppdra noen andre, adopter eller vær fosterhjem? Anonymkode: 3d256...173 Egoistisk er det vel ikke, det er det sterkeste instinktet et levende vesen kan ha...men adopsjon er jo en god ting å gjøre, men det er veldig dyrt og lang prosess man må gjennom desverre
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #14 Skrevet 25. juli 2020 Jeg har 2 barn, er nå i 40 årene, og er veldig glad for at det bare ble 2. Jeg har mer enn en gang, ønsket meg nr. 3. Først etter jeg og min mann fikk nummer 2. Men han ønsket ikke. Vi gikk jo fra hverandre 2 år etterpå og, så var jo greit at vi ikke fikk flere. Så fikk jeg kjæreste uten barn, og vi planla at vi da skulle få barn sammen. Men forholdet røkt etter 3 år, så veldig glad for at det ikke ble barn der heller. Og nå er eldste voksen, og nummer 2 er tenåring. Og veldig glad for det. Og glad for at jeg ikke har et lite barn som løper rundt og sliter meg ut. Og at menn sier de skulle hatt flere barn, hvor mye ansvar har de tatt for barna da? Og i tilfelle hvor konen ikke ville ha flere, hadde han vært en fantastisk far, og tatt mye ansvar, er det vel større mulighet for at hun ville ha flere. Her går får rundt og mener han er så fantastisk far. Han har samvær 6 helger i året, aldri ferier. På det dårligste så hadde han de 2 helger i året. For når de var små, var det jo så slitsomt å ha de en helg. Som han klaget til meg om det. Men jeg som var da alene med de i 6 mnd, nei det er jo ikke slitsomt. Anonymkode: 440b0...e37 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #15 Skrevet 25. juli 2020 42 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er det som er egoistisk med å reprodusere? Vi trenger en ny generasjon med skattebetalere. Det er de som skal få landet til å gå rundt når meg og deg ikke bidrar lengre. Anonymkode: 488b3...1ae Sett på den måten er det kanskje mer egoistisk å ikke få barn, siden man dermed tvinger storsamfunnet til å ta ansvaret når man blir gammel. Anonymkode: 286a8...a8c 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #16 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, NymeriaRhoynar skrev: Det finnes masse gode grunner til å få barn. Tilfeldig prat med nabokarer på byen er ikke en av dem. Hvis det må til for at du skal ønske et barn til så er det nok best å la være. Dessuten synes jeg ikke han som prøvde å overtale kona hørtes hyggelig ut i det hele tatt. En mann som prøver å overtale kona til å gjøre noe som potensielt er farlig for henne fordi det er i hans interesse høres ut som en elendig ektemann. Hvor mange ganger tror du ikke det har skjedd at kona prøver å overtale mannen til flere barn? Det skjer jo ofte, og trenger ikke være negativt. Man må kunne ha diskusjoner og ønsker om evt flere barn. Ts skrev heller ikke at en tilfeldig prat med nabokar var årsaken til ønske om nr 3. Hun skrev at det fikk henne til å tenke at hun kanskje burde få en nummer 3, som hun allerede ønsker seg. Anonymkode: 7dbd6...759 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #17 Skrevet 25. juli 2020 Jeg har tre barn, og det er perfekt for meg. Dersom jeg hadde kapasitet når de var små, kunne jeg gjerne hatt et par til (nå, når de er 12-18 år), men jeg hadde sannsynligvis vært en dårligere småbarnsmamma hvis jeg hadde flere å ta meg av - det var hektisk og søvnløst i perioder. Nå er jeg snart 40 og føler det er for seint å få flere. Både jeg og mannen nyter å kunne sove på natten og utpå morgenen, og en baby ville bremset farten og gjort noe med dynamikken i familien. Jeg tror 40-årsutgaven av meg ville restituere senere etter våkenetter, og tror også kroppen hadde taklet et svangerskap noe dårligere. (Ingenting av dette ville stoppet meg hvis jeg virkelig ønsket et barn til, men det gjør jeg altså ikke.) Håper heller å bli en sprek og deltakende bestemor en dag (ikke på noen år, forhåpentligvis). Anonymkode: 7e412...570
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #18 Skrevet 25. juli 2020 Lett å angre på det som aldri skedde, for du kan se for det best mulige sceario. Dvs du tenker barnet ville blitt en trygg og hyggelig voksen. Mens egentlig kunne barnet ha alvorlige og slitsomme sykdommer, blitt en drittperson osv. Det ahr ingenting for seg å angre på slike ting, fordi for alt en vet så ville livet blitt verre oman gjorde det man ønsket. Anonymkode: 38357...591 5
Nymerïa Skrevet 25. juli 2020 #19 Skrevet 25. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange ganger tror du ikke det har skjedd at kona prøver å overtale mannen til flere barn? Det skjer jo ofte, og trenger ikke være negativt. Man må kunne ha diskusjoner og ønsker om evt flere barn. Ts skrev heller ikke at en tilfeldig prat med nabokar var årsaken til ønske om nr 3. Hun skrev at det fikk henne til å tenke at hun kanskje burde få en nummer 3, som hun allerede ønsker seg. Anonymkode: 7dbd6...759 Jeg skrev En mann som prøver å overtale kona til å gjøre noe som potensielt er farlig for henne i innlegget mitt. Jeg kjenner ikke en eneste kvinne som mener at mannen skal gamble med helsa si for at hun skal få barnet hun ønsker seg. Kjenner du noen kvinner som prøver å overtale mannen sin til det? Nettopp! Da legger vi den død. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #20 Skrevet 25. juli 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Trist å være uten barn når man drar på årene.... Anonymkode: 3384e...390 Utdyp. Anonymkode: 570dd...ed8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå