Gå til innhold

Hysterikernes nye trussel: utenlandsreiser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Siden du må ha det inn med te-skje: Du skrev at det skjer daglig, som bare betyr at det skjer med minst ett fly om dagen. Ett fly av alle som lander daglig på Gardermoen kvalifiserer ikke til å kalles "som oftest".

De som flyr i øst-vestlig retning er dessuten irrelevante i denne situasjonen. Jeg regner med at alle fly-"ekspertene" her vet hvorfor.

Anonymkode: 7efb4...17d

HÆ? JEG skrev at fly lander tidligere hver dag, og det gjør de. Det er du som prater tøv nå. 

Anonymkode: 6f52a...9df

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

HÆ? JEG skrev at fly lander tidligere hver dag, og det gjør de. Det er du som prater tøv nå.

Og jeg prøver å forklare deg hvorfor det er irrelevant, men nå har jeg dessverre ikke mindre te-skjeer.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Eventuelt kan han jo bare sjekke statistikk for OSL på flightradar24 

Det kan jo dere også gjøre. Hvor stor andel har landet minst 20 minutter før tiden i dag?

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg prøver å forklare deg hvorfor det er irrelevant, men nå har jeg dessverre ikke mindre te-skjeer.

Du, jeg kan jobben min relativt godt. Er veldig glad jeg vet hvordan ting fungerer i luften og på bakken. Heldigvis ser jeg av kommentarer her inne at det er mye dyktig gatepersonell her i tillegg som kan forsøke hjelpe deg. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du, jeg kan jobben min relativt godt.

Det kan du sikkert, men den krever neppe spesielt mye realfagsutdanning.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo dere også gjøre. Hvor stor andel har landet minst 20 minutter før tiden i dag?

89%. SK inneland har vært forsinket med 2-5 min. Værsågod. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det kan du sikkert, men den krever neppe spesielt mye realfagsutdanning.

Joda. Ellers hadde det vært livsfarlig for deg å fly. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

89%. SK inneland har vært forsinket med 2-5 min. Værsågod. 

Og det tror du altså betyr at de har landet minst 20 minutter før tiden. Ja, ja...

AnonymBruker
Skrevet

Og det tror du altså betyr at de har landet minst 20 minutter før tiden. Ja, ja...

Du må slutte å kverulere på at fly lander før tiden. Det er høyst uvanlig at de ikke gjør det. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du må slutte å kverulere på at fly lander før tiden. Det er høyst uvanlig at de ikke gjør det. 

Det er hvor mye før tiden hele denne diskusjonen handler om. Det er ingen som har sagt at de sjelden lander LITT før tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Det er hvor mye før tiden hele denne diskusjonen handler om. Det er ingen som har sagt at de sjelden lander LITT før tiden.

Du, dette går ikke. Jeg orker bare ikke. Du er frekk og vet ikke hva du prater om. Bare slutt. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du, dette går ikke. Jeg orker bare ikke. Du er frekk og vet ikke hva du prater om. Bare slutt. 

Fint. Sett deg inn i hva diskusjonen handler om før du skriver masse tull neste gang.

AnonymBruker
Skrevet

Fint. Sett deg inn i hva diskusjonen handler om før du skriver masse tull neste gang.

🤨😉

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får finne noe annet å kverulere på. Noe du kan, hadde vært supert. 

Anonymkode: c3766...093

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ok, noen som vil ha lørdagens fakta? Her er Spaniaflyene, tallene er antall minutter landet før ruten.

SAS ALICANTE 26 
SAS PALMA 25 
NAS PALMA 23 
SAS GRANCA 33 
NAS MALAGA 22 
NAS GRANCA 10 
NAS ALICANTE 31 
SAS MALAGA 26 
SAS BARCELONA 40

Og dette er uten VG pesende på Gardermoen, eller passasjer som håper å unnslippe karantene. Og før konspirasjonsteoretikerne kommer med at dette var kun for å vise seg frem etter fredagen, så var det kun ett fly som landet forsinket på Gardermoen av samtlige rundet 60 landinger lørdag. Det flyet var tre minutter forsinket. Ett fly var i rute, alle de øvrige var foran ruten med i snitt ca 15 minutter. 

Sånn, kan vi i hvert fall legge akkurat den ballen om at dette er noe uvanlig død nå?

Anonymkode: 93b70...e4d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det har det. Ved ankomst av skip ble disse satt i karantene. Men siden du er selvsentrert kan jeg snu det på hodet. 

Du har planlagt en etterlengtet ferie om en uke. Billetter og hotell er bestilt (uavhengig om det er i Norge eller utlandet). Du treffer en kompis noen dager før som ønsker deg god tur, han hadde hatt det herlig i Spania. Et par dager etter blir du satt i karantene for kompisen din hadde blitt syk. Skikkelig digg ikke sant? Nå må du bruke din ferie på å være hjemme. Du kan ikke møte folk for å ta en drink eller dra på tur. Hyggelig!?

Anonymkode: bc830...c5c

Hva om du møter på noen fra Moss? Går du da i frivillig karantene? 19 nye smittede i løpet av siste 14 dager gir samme smittetall som for Spania. Kanskje vi skal bygge mur rundt Moss å stenge alle inne i minst 10 dager for å forhindre smittespredning?

Anonymkode: acf0e...fd0

• Liker 4
Skrevet
På 25.7.2020 den 10.35, AnonymBruker skrev:

Hersketeknikkene kan du legge fra deg.

Det står ingenting der om at reiser til grønne land anbefales.Reisene frarådes ikke, men de blir heller ikke anbefalt. 

De sier tvert i mot at ønsker du forutsigbarhet i ferien anbefales reise i Norge, da grønne land kan bli røde på kort varsel.

Grønt land blir rødt,  reisende må i karantene ved hjemkomst, og folk raser.

Anonymkode: 14802...948

Står jo heller ikke att de ikke anbefaler?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva om du møter på noen fra Moss? Går du da i frivillig karantene? 19 nye smittede i løpet av siste 14 dager gir samme smittetall som for Spania. Kanskje vi skal bygge mur rundt Moss å stenge alle inne i minst 10 dager for å forhindre smittespredning?

Anonymkode: acf0e...fd0

Du er for seint ute, de er allerede sporet opp og satt i isolasjon. I Spania er smitten helt ute av kontroll, med mange smittede de ikke vet om. Det er derfor de må stenge ned så mye igjen.

Skrevet
På 25.7.2020 den 11.23, Ze.Xhx skrev:

Veldig enig. Dette er ekstremt dårlig dømmekraft av SAS og Norwegian.

Har du flydd noe særlig til Spania eller andre Europeiske land? Selskapene legger på ca 30min på alle rutene mellom 3-4 timer for å kunne hevde att de er ‘’on time’’ eller bedre. Flyene det er snakk om lander ‘’alltid’’ før midnatt

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Loff77 said:

Står jo heller ikke att de ikke anbefaler?

Jo, det er akkurat det som står. Du prøver antakelig å si at de ikke fraråder, men det kan de ikke gjøre uten at EU-myndighetene blir sure. Derfor sier de det på en diplomstisk måte.

• Liker 1
  • Opprett ny...