Gå til innhold

Hysterikernes nye trussel: utenlandsreiser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Ze.Xhx skrev:

Godt forøk med hersketeknikker, men det fungerer ikke. Så du mener virkelig at SAS og andre ikke har prøvd litt ekstra hardt for å komme inn før midnatt?

Nei med standard prosedyre og lite trafikk som det nå er lander de før midnatt. Så hva er saken her egentlig, har du vært på VG og lest igjen nå?

Anonymkode: 5ff8c...67a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Husholdning1 said:

En avveining mellom flere ting enn det. Værforhold f.eks.

Og om halve Norge følger med på om det kommer inn før et visst klokkeslett...

Anonymkode: 7efb4...17d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Akkurat det betyr nok ingen verdens ting.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt fin pr det

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Husholdning1 said:

Akkurat det betyr nok ingen verdens ting.

Du jobber ikke med salg, skjønner jeg.

Skrevet

Du jobber ikke med salg, skjønner jeg.

På samme måte som flykapteinen ikke gjør det mener du?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

På samme måte som flykapteinen ikke gjør det mener du?

Jeg regner med at alle utenom du skjønner dette. Kapteinen gjorde det garantert.

Skrevet

Jeg regner med at alle utenom du skjønner dette. Kapteinen gjorde det garantert.

Mens alle andre skjønner at dette er noe som skjer hyppig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mens alle andre skjønner at dette er noe som skjer hyppig.

Det er ingen som har nektet for det. I dette tilfellet var det imidlertid tilnærmet garantert at det ville skje.

Skrevet

Det er ingen som har nektet for det. I dette tilfellet var det imidlertid tilnærmet garantert at det ville skje.

Slik det som oftest er.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Husholdning1 said:

Slik det som oftest er.

Det er ikke min erfaring at de som oftest lander så mye som 20 minutter før tiden. Da sparer de heller litt drivstoff og flyr seinere.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Slik det som oftest er.

Ja men litt teit at det skjedde nå da. De kunne forsinka det på noen måte slik at vi kunne betalt sykepenger til de på flyet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare en avveining mellom drivstofforbruk og hastighet. De kan fly fortere enn de normalt gjør hvis de vil.

Det kan de, men det er jo ganske begrenset hvor mye fortere de kan fly. Flyr de for fort, eller for den saks skyld for sakte, risikerer de at flyet styrter. Og da er det snakk om fart i forhold til lufta rundt. i forhold til bakken må man da legge til eller trekke fra vindstyrken i fartsretningen. Bakkefart på "full" gass i motvind kan da fort bli lavere enn normalfart i vindstille/medvind.
Med mindre det er snakk om større forsinkelser å unngå eller ta igjen ser vel helst flyselskapene at besetningen holder seg til den mest økonomiske hastigheten.

Anonymkode: 406b6...770

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke min erfaring at de som oftest lander så mye som 20 minutter før tiden. Da sparer de heller litt drivstoff og flyr seinere.

Men slik er det nå som oftest likevel.

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men litt teit at det skjedde nå da. De kunne forsinka det på noen måte slik at vi kunne betalt sykepenger til de på flyet.

Selvsagt.

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vårt fly landet på Island 20 minutter før tiden. Dette er et grønt land med mye mindre smitte enn Norge. Ingen snakk om karantene her. Norwegian-fly. De fløy ut fem minutter over tiden. Likevel landet de 20 minutter før. Fordi de hadde perfekte flyforhold. Hvordan forklarer du det da? 

Anonymkode: 9f00a...bd3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan de, men det er jo ganske begrenset hvor mye fortere de kan fly. Flyr de for fort, eller for den saks skyld for sakte, risikerer de at flyet styrter. Og da er det snakk om fart i forhold til lufta rundt. i forhold til bakken må man da legge til eller trekke fra vindstyrken i fartsretningen. Bakkefart på "full" gass i motvind kan da fort bli lavere enn normalfart i vindstille/medvind.
Med mindre det er snakk om større forsinkelser å unngå eller ta igjen ser vel helst flyselskapene at besetningen holder seg til den mest økonomiske hastigheten.

Disse menneskene forstår ikke luftfart, nytter ikke å forklare. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan de, men det er jo ganske begrenset hvor mye fortere de kan fly. Flyr de for fort, eller for den saks skyld for sakte, risikerer de at flyet styrter.

Dette blir bare dummere og dummere. Et rutefly styrter ikke av å fly maksfart eller 5-10% under vanlig marsjfart.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vårt fly landet på Island 20 minutter før tiden. Dette er et grønt land med mye mindre smitte enn Norge. Ingen snakk om karantene her. Norwegian-fly. De fløy ut fem minutter over tiden. Likevel landet de 20 minutter før. Fordi de hadde perfekte flyforhold. Hvordan forklarer du det da? 

Du har flydd en gang, var heldig med vinden. Gratulerer...

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ps: jeg har ingen problemer med at folk reiser utenlands så lenge de også tar konsekvensene av valget sitt uten å klage.

Anonymkode: 14802...948

Oi, her var det kommet mange svar på mine innlegg mens jeg var ute og nøt sola og varmen i går. 

Men akkurat denne vil jeg besvare. Jeg reiser, på en ansvarlig måte, og tar alle konsekvenser av det. Jeg har fulgt ethvert koronaråd og retningslinje siden mars. 

Personlig var det ikke riktig for meg å reise for eksempel til Spania, da jeg mener situasjonen der var for usikker. Personlig var det heller ikke riktig med charter til Hellas, da jeg frykter man raskt kan komme i en utfordrende situasjon om det ene flyet hjem ble kansellert. Personlig har vi satt av en uke etter retur til å være på egen hytte, og ha hjemmekontor derfra. Personlig har jeg ikke vært på kollektivtransport siden Februar, og bruker privatbil både her (på ferie) og hjemme. Men jeg kritiserer ingen som tar andre valg, da jeg stoler på egne myndigheter. 

Personlig mener jeg også det er opp til myndigheter å sette regler om karantene ved midnatt, og sykepenger/ikke-sykepenger. Det er ting jeg kan debattere. Men ikke ting som gir meg rett til å ønske andre sykdom og død.

Anonymkode: 8e4cb...6bc

• Liker 6
  • Opprett ny...