AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #61 Skrevet 25. juli 2020 2 timer siden, Husholdning1 skrev: Brukeren du svarer har iike noe sted hevdet at reiser anbefales. Det har jeg heller ikke påstått. Det jeg reagerer på er at brukeren ber folk forholde seg til myndighetenes råd, samtidig som h*n selv ignorerer anbefalingene fra myndighetene. "Vi fraråder ikke reise til grønne land, MEN anbefaler norgesferie. Spesielt for de som ønsker forutsigbarhet". Dette har blitt gjentatt til det kjedsommelige på alle pressekonferanser om temaet i mange uker. Anonymkode: 14802...948 1
Husholdning1 Skrevet 25. juli 2020 #62 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg heller ikke påstått. Det jeg reagerer på er at brukeren ber folk forholde seg til myndighetenes råd, samtidig som h*n selv ignorerer anbefalingene fra myndighetene. "Vi fraråder ikke reise til grønne land, MEN anbefaler norgesferie. Spesielt for de som ønsker forutsigbarhet". Dette har blitt gjentatt til det kjedsommelige på alle pressekonferanser om temaet i mange uker. Anonymkode: 14802...948 Ingenting her strider såvidt jeg kan se mot der brukeren skriver. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #63 Skrevet 25. juli 2020 Etter mange år i flytårnet kjente jeg at denne saken var utrolig teit. Sk4764/3 lander stort sett 2357,2352. Om flyet lander 00:10 er det stort sett forsinket. Anonymkode: 6f52a...9df 11
Ze.Xhx Skrevet 25. juli 2020 #64 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke enig i at selskapene alltid prøver å lande så tidlig som mulig? Anonymkode: 93b70...e4d De prøver å holde tidsplanen sin. Kommer flyet for sent inn kan dette ha konsekvenser for andre ruter flyet skal brukes i. De prøver også å fly mest mulig økonomisk. 3
Ze.Xhx Skrevet 25. juli 2020 #65 Skrevet 25. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter mange år i flytårnet kjente jeg at denne saken var utrolig teit. Sk4764/3 lander stort sett 2357,2352. Om flyet lander 00:10 er det stort sett forsinket. Anonymkode: 6f52a...9df Om dette stemmer har SAS gjort en ganske stor brøler med å hevde de skulle fly inn tid for å rekke å komme inn før 00:00. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #66 Skrevet 25. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Etter mange år i flytårnet kjente jeg at denne saken var utrolig teit. Sk4764/3 lander stort sett 2357,2352. Om flyet lander 00:10 er det stort sett forsinket. Anonymkode: 6f52a...9df Hjelper ikke det hvis kg er uenig. 😄 Anonymkode: 93b70...e4d 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #67 Skrevet 25. juli 2020 Just now, Ze.Xhx said: Om dette stemmer har SAS gjort en ganske stor brøler med å hevde de skulle fly inn tid for å rekke å komme inn før 00:00. De. Prøver. Alltid. Det. Anonymkode: 93b70...e4d 8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #68 Skrevet 25. juli 2020 3 timer siden, Ze.Xhx skrev: The bet is on! 😁 La oss si at dette gjelder 2 fly med tilsammen 400 passasjerer. Hvis 5 i hvert fly er smittet er det sannsynlig at de 5 klarer å kline snørr og andre kroppsvæsker rundt om i flyet slik at totalt 20 er smittet når de kommer til Norge. Jeg tipper de 20 smitter gjennomsnittlig 2 hver, og vi er da opp i 60 personer. Grunnen til optimismen er at jeg håper det finnes nok intelligens på flyet til at ihvertfall noen setter seg selv i selvpålagt karantene. ?? Er dette vanlig når du er ute og flyr?? Hva slags steder reiser du til? De gangene jeg har tatt fly, iallfall kort-/mellomdistanse, har folk stort sett sittet på plassene sine utenom kanskje en tur på toalettet. Luftfarten har jo også fått med seg at koronaviruset finnes så jeg regner med de satser litt ekstra på renholdet. Anonymkode: 406b6...770 9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #69 Skrevet 25. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette var ganske så feil. Inkubasjonstiden har alltid blitt oppgitt til opp til 14 dager, senest av Nakstad på pressekonferansen i går. Når de hadde senket karantenetiden til 10, var det for det er sjelden man blir syk senere enn 10 dager etter man har vært utsatt for smitte. Det betyr ikke at det ikke skjer. På spørsmål om man kom til å senke karantenetiden ytterligere, var svaret ; nei. For som tidligere nevnt kan inkubasjonstiden være opp opp til 14 dager. Anonymkode: 9f7fa...1b6 Herlighet. Er det mulig å bli så ignorant? At det kan ta opp mot 14 dager endrer ikke det faktum at vanlig (median og gjennomsnitt) inkubasjonstid er ca. 5 dager. https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200402-sitrep-73-covid-19.pdf?sfvrsn=5ae25bc7_6 Anonymkode: 8010b...646 2
Ze.Xhx Skrevet 25. juli 2020 #70 Skrevet 25. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: ?? Er dette vanlig når du er ute og flyr?? Hva slags steder reiser du til? De gangene jeg har tatt fly, iallfall kort-/mellomdistanse, har folk stort sett sittet på plassene sine utenom kanskje en tur på toalettet. Luftfarten har jo også fått med seg at koronaviruset finnes så jeg regner med de satser litt ekstra på renholdet. Anonymkode: 406b6...770 Jeg har flydd over hele verden jeg. Legg merke til hvor på hvor mange plasser folk setter hendene sine neste gang du er ute og reiser. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #71 Skrevet 25. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fløyet nok til å vite at det er veldig vanlig å lande før tiden, og det er noe selskapene alltid går inn for. Det er vanlig at denne ruten lander før midnatt. At det ble en mediesak kommer av at avisene har studert rutetidene og gjort et poeng av dette. Anonymkode: 93b70...e4d Har ei venninne som er flykaptein og har fløyet en del år. Hun sier at de alltid prøver å fly så fort det der forsvarlig. Det er smart å komme før tiden slik at eventuelle ting som skjer etter landing ikke skaper så store forsinkelser at folk mister andre fly. Anonymkode: 9f00a...bd3 10
Silva Pluvialis Skrevet 25. juli 2020 #72 Skrevet 25. juli 2020 (endret) Warrior skrev (På 25.7.2020 den 12.37): Egne feil? Jeg er redd, tror ofte det verste og det er ikke min feil. Det skjer kanskje ikke økning etter 2 uker, men en økning tror jeg vil komme en gang. Det ser vi i andre land. Utlandsreiser var jo det som fikk korona til Norge i februar/Mars, så hvorfor skulle det ikke skje igjen tenker jeg. Frykter ny stor bølge til høsten. Helt enig med deg. Fryktelig unødvendig å ta sjansen på ny smittebølge fordi man absolutt må til utlandet. (!) Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #73 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, Ze.Xhx skrev: Om dette stemmer har SAS gjort en ganske stor brøler med å hevde de skulle fly inn tid for å rekke å komme inn før 00:00. SAS og NAS forsøker ALLTID å fly inn tidlig. Tror ikke du forstår hvordan luftfart fungerer. Om du leser artiklene så vil du også se at SAS uttaler at det ikke er uvanlig at fly lander tidligere. SAS, NAS, EMIRATES mm regner takeoff som 'i rute'. Flytiden er ikke så relevant. Det er gode marginer på dette. Anonymkode: 6f52a...9df 9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #74 Skrevet 25. juli 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ei venninne som er flykaptein og har fløyet en del år. Hun sier at de alltid prøver å fly så fort det der forsvarlig. Det er smart å komme før tiden slik at eventuelle ting som skjer etter landing ikke skaper så store forsinkelser at folk mister andre fly. Anonymkode: 9f00a...bd3 Korrekt. Luftrommet er ikke som en tett småvei i et bygdesentrum. Når et fly har motvind betyr det noe annet enn om du kjører i oppoverbakke. Å fly inn tidlig er et mål alltid, uansett. Ingen ønsker å sitte i et fly lenger enn mulig, og jo lengre flytid, jo mer forsinkelse på flyplassen. Trist at VG mm. blåste opp dette. Anonymkode: 6f52a...9df 11
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #75 Skrevet 25. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir helt matt når leser her inne om dagen. Når "om to uker" ikke slår til etter protestaksjoner og 17.mai så er det plutselig "til høsten". Når hylekoret om hyttefolket er over, går de over til sydenfolket. Virker jo som om halve KG er venneløse, introverte personer som uansett ikke klemmer andre, aldri er på arrangement, knapt vet hva et fly er, og også til vanlig synes "utlandet" er en veldig skummel greie. Hva skjedde med å bare høre på myndighetene, og retningslinjene (inkludert at utenlandsturer er fullt lovlig), og med det i bakhodet leve så normalt som mulig. Jeg begynner å bli mer bekymret for den mentale helsen til mange når dette er over, enn for Korona i seg selv. Anonymkode: 8e4cb...6bc Takk, godt skrevet. Hjertens enig Anonymkode: bbe3c...814 8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #76 Skrevet 25. juli 2020 4 timer siden, Warrior skrev: Egne feil? Jeg er redd, tror ofte det verste og det er ikke min feil. Det skjer kanskje ikke økning etter 2 uker, men en økning tror jeg vil komme en gang. Det ser vi i andre land. Utlandsreiser var jo det som fikk korona til Norge i februar/Mars, så hvorfor skulle det ikke skje igjen tenker jeg. Frykter ny stor bølge til høsten. Sånn generell tips: Hvis du er av typen som alltid tror det verste så er det noe man kan jobbe med. F.eks. så kan man avtale med seg selv å tenke positive fremtidstanker minst en gang om dagen. Gjør det til en vane. Sakte men sikkert kanskje du tenker mere positivt. Å være redd og tro det verste hele tiden kan umulig være særlig fruktbart. Anonymkode: bbe3c...814 9
Ze.Xhx Skrevet 25. juli 2020 #77 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: SAS og NAS forsøker ALLTID å fly inn tidlig. Tror ikke du forstår hvordan luftfart fungerer. Om du leser artiklene så vil du også se at SAS uttaler at det ikke er uvanlig at fly lander tidligere. SAS, NAS, EMIRATES mm regner takeoff som 'i rute'. Flytiden er ikke så relevant. Det er gode marginer på dette. Anonymkode: 6f52a...9df Det er ikke poenget her. Poenget er at det ble gjort et nummer utav at SAS og Norwegian gjorde passasjerene en tjeneste ved å fly inn tid. Et av flyene skulle faktisk lande 00:10. 2
Husholdning1 Skrevet 25. juli 2020 #78 Skrevet 25. juli 2020 (endret) 2 minutter siden, Ze.Xhx skrev: Det er ikke poenget her. Poenget er at det ble gjort et nummer utav at SAS og Norwegian gjorde passasjerene en tjeneste ved å fly inn tid. Et av flyene skulle faktisk lande 00:10. Flyet skulle senest lande 00.10, jfr. oppsatt rute. Flyselskapene opererer som kjent med gode marginer på dette for å unngå forsinkelser. Endret 25. juli 2020 av Husholdning1 10
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #79 Skrevet 25. juli 2020 2 minutter siden, Ze.Xhx skrev: Det er ikke poenget her. Poenget er at det ble gjort et nummer utav at SAS og Norwegian gjorde passasjerene en tjeneste ved å fly inn tid. Et av flyene skulle faktisk lande 00:10. Det er ikke SAS og NAS sin feil at media koker suppe på spiker. Media slo opp store overskrifter, men faktum er jo at begge flyselskapene uttalte at de ikke kom til å gjøre noe utenom det vanlige for å lande tidligere, men at de skulle gjøre det de alltid gjør; Som er å prøve å lande før tiden. (Som nevnt utallige ganger her i tråden fra før). At noen ikke evner å lese mer enn overskriften og skaper stor baluba ut av dette sier mer om de. «De har mistet meg som kunde»... Fordi de tilfeldigvis skal gjøre som de alltid gjør. herregud. Så mye dumt man leser her inne😂 Anonymkode: b5b0d...463 13
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #80 Skrevet 25. juli 2020 https://www.dagbladet.no/nyheter/smittet-etter-sverige-tur/72690620 Kom fra rød sone i Sverige Anonymkode: 8cb05...ecf 4
Anbefalte innlegg