Husholdning1 Skrevet 25. juli 2020 #41 Skrevet 25. juli 2020 2 minutter siden, Ze.Xhx skrev: De skulle forholdt seg til planlagt rute slik at passasjerene måtte i karantene. Nå prøvde de å lande tidligere, og det ser jeg på som dårlig dømmekraft. Det er litt vanskelig å planlegge for med- eller motvind når rutene planlegges. 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #42 Skrevet 25. juli 2020 44 minutter siden, Ze.Xhx skrev: Veldig enig. Dette er ekstremt dårlig dømmekraft av SAS og Norwegian. Helt enig. Det kvalmeste jeg har sett på lenge, er jubelen da SAS-flyet som skulle lande 00.10, klarte å "kjøre på" og landet fem på tolv, eller hva det var., og folk slapp karantene. Håper disse menneskene har vett til å sette seg selv i karantene, men det har de nok ikke, slik de jublet. Og håper flygerne fikk seg en reprimande etterpå.,. SAS har i hvert fall mistet meg som kunde. Anonymkode: 9f7fa...1b6 4
Husholdning1 Skrevet 25. juli 2020 #43 Skrevet 25. juli 2020 (endret) 10 minutter siden, Callisto83 skrev: Har vi allerede glemt de skiglade norske turistene som tok med seg hjem corona fra Østerrike i starten av mars? TS, det virker som du hopper over den delen. Det kom først, så ble det nedstengning. Dessuten lurer jeg på hva du hadde sagt hvis du levde i andre land med mye strengere tiltak. Vi har hatt det lett i forhold. Disse landene ville vært røde per i dag, så kan ikke se at det skulle være noe spesielt godt argument for ikke å reise til de grønne. Endret 25. juli 2020 av Husholdning1 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #44 Skrevet 25. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: Helt enig. Det kvalmeste jeg har sett på lenge, er jubelen da SAS-flyet som skulle lande 00.10, klarte å "kjøre på" og landet fem på tolv, eller hva det var., og folk slapp karantene. Håper disse menneskene har vett til å sette seg selv i karantene, men det har de nok ikke, slik de jublet. Og håper flygerne fikk seg en reprimande etterpå.,. SAS har i hvert fall mistet meg som kunde. Anonymkode: 9f7fa...1b6 Reprimande for å opptre som de ville gjort i alle andre flyvninger? Folk har gått helt av skaftet. Anonymkode: 93b70...e4d 14
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #45 Skrevet 25. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reprimande for å opptre som de ville gjort i alle andre flyvninger? Folk har gått helt av skaftet. Anonymkode: 93b70...e4d At de hadde kjørt på, for å vinne kappløpet om før eller etter klokka 00.00, dersom det ikke var en dead line for karantene her, tror selv ikke du på. Dette kappløpet med tiden, ble jo varslet og dekket av media hele tiden etter pressekonferansen der Spania ble rødt. Anonymkode: 9f7fa...1b6 2
Ze.Xhx Skrevet 25. juli 2020 #46 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: God service, heter det. Anonymkode: c3766...093 Å potensielt sette andres liv i fare for å få cred heter det. 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #47 Skrevet 25. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: At de hadde kjørt på, for å vinne kappløpet om før eller etter klokka 00.00, dersom det ikke var en dead line for karantene her, tror selv ikke du på. Dette kappløpet med tiden, ble jo varslet og dekket av media hele tiden etter pressekonferansen der Spania ble rødt. Anonymkode: 9f7fa...1b6 Jeg har fløyet nok til å vite at det er veldig vanlig å lande før tiden, og det er noe selskapene alltid går inn for. Det er vanlig at denne ruten lander før midnatt. At det ble en mediesak kommer av at avisene har studert rutetidene og gjort et poeng av dette. Anonymkode: 93b70...e4d 13
Husholdning1 Skrevet 25. juli 2020 #48 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: At de hadde kjørt på, for å vinne kappløpet om før eller etter klokka 00.00, dersom det ikke var en dead line for karantene her, tror selv ikke du på. Dette kappløpet med tiden, ble jo varslet og dekket av media hele tiden etter pressekonferansen der Spania ble rødt. Anonymkode: 9f7fa...1b6 Liftrommet er strengt regulert, piloter og flyselskap gjør ikke som de selv vil. 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #49 Skrevet 25. juli 2020 Dessuten har alt folk kommet hjem fra ferie i Spania, med covid 19 smitte 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fløyet nok til å vite at det er veldig vanlig å lande før tiden, og det er noe selskapene alltid går inn for. Det er vanlig at denne ruten lander før midnatt. At det ble en mediesak kommer av at avisene har studert rutetidene og gjort et poeng av dette. Anonymkode: 93b70...e4d Ikke enig, og tro meg, jeg har også fløyet mer enn de fleste i inn og utland. Anonymkode: 9f7fa...1b6 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #50 Skrevet 25. juli 2020 3 minutter siden, Husholdning1 skrev: Liftrommet er strengt regulert, piloter og flyselskap gjør ikke som de selv vil. Ja, selvsagt. Derfor er dette enda mer kvalmt. Anonymkode: 9f7fa...1b6 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #51 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dessuten har alt folk kommet hjem fra ferie i Spania, med covid 19 smitte Ikke enig, og tro meg, jeg har også fløyet mer enn de fleste i inn og utland. Anonymkode: 9f7fa...1b6 Du er ikke enig i at selskapene alltid prøver å lande så tidlig som mulig? Anonymkode: 93b70...e4d 7
Gjest Tamsi Skrevet 25. juli 2020 #52 Skrevet 25. juli 2020 Jeg vil iallefall mye heller være en av de som tok feil etter at alt har gått bra, enn å være en av de som tok feil etter det IKKE går bra. Tegnell har en høy fallhøyde. Jeg har ikke lyst å sitte i en "hva var det jeg sa situasjon", det håper jeg for guds skyld at det er de andre som får. Selv om det betyr at vi aldri får slutte å høre om det, og at neste pandemi garantert blir helt umulig å kontrollere.
Husholdning1 Skrevet 25. juli 2020 #53 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, selvsagt. Derfor er dette enda mer kvalmt. Anonymkode: 9f7fa...1b6 Forde de følger reglene, slik de alltid gjør? Jeg tror motstanderne av dette kun er ute etter å skape kvalme og bruker smittevern som et vikarierende motiv. 7
Callisto83 Skrevet 25. juli 2020 #54 Skrevet 25. juli 2020 8 minutter siden, Husholdning1 skrev: Disse landene ville vært røde per i dag, så kan ikke se at det skulle være boe spesielt gost argument for ikke å reise til de grønne. Og hvorfor snakker man i det hele tatt om røde og grønne land i dag? Jo fordi det er en pandemi på gang... Kall meg gjerne hysteriker, men vi må forholde oss til virkeligheten. Dette viruset har fått spre seg pga reising. Skulle gjerne ønsket det var sommer 2019 igjen, når folk flest trodde corona var en type øl. 7
Gjest Warrior Skrevet 25. juli 2020 #55 Skrevet 25. juli 2020 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Først var det vel kjøpesentrene. Deretter skolene, frisørene, restaurantene, idretten osv som skulle føre til at smittespredningen kom ut av kontroll. "Bare vent to uker!" Nå er det utenlandsreisene. Bare vent to uker, så skal vi visstnok få en ny bølge og samfunnet må stenges... Lærer dere aldri av egne feil? Det er ingenting som tyder på at smittespredningen øker, eller at smittetilfeller med ukjent opphav øker. Anonymkode: 8010b...646 Egne feil? Jeg er redd, tror ofte det verste og det er ikke min feil. Det skjer kanskje ikke økning etter 2 uker, men en økning tror jeg vil komme en gang. Det ser vi i andre land. Utlandsreiser var jo det som fikk korona til Norge i februar/Mars, så hvorfor skulle det ikke skje igjen tenker jeg. Frykter ny stor bølge til høsten. Endret 25. juli 2020 av Warrior
Husholdning1 Skrevet 25. juli 2020 #56 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, Callisto83 skrev: Og hvorfor snakker man i det hele tatt om røde og grønne land i dag? Jo fordi det er en pandemi på gang... Kall meg gjerne hysteriker, men vi må forholde oss til virkeligheten. Dette viruset har fått spre seg pga reising. Skulle gjerne ønsket det var sommer 2019 igjen, når folk flest trodde corona var en type øl. Fordi de grønne ikke er forbundet med noen spesiell økt risiko for smittespredning. Det er virkeligheten. 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #57 Skrevet 25. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hersketeknikkene kan du legge fra deg. Det står ingenting der om at reiser til grønne land anbefales.Reisene frarådes ikke, men de blir heller ikke anbefalt. De sier tvert i mot at ønsker du forutsigbarhet i ferien anbefales reise i Norge, da grønne land kan bli røde på kort varsel. Grønt land blir rødt, reisende må i karantene ved hjemkomst, og folk raser. Anonymkode: 14802...948 Myndighetene pleier da ikke å gå ut og anbefale folk om å reise til utlandet? Korona eller ei.... Anonymkode: 8e5b7...f26 9
stan Skrevet 25. juli 2020 #58 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, Ze.Xhx skrev: The bet is on! 😁 La oss si at dette gjelder 2 fly med tilsammen 400 passasjerer. Hvis 5 i hvert fly er smittet er det sannsynlig at de 5 klarer å kline snørr og andre kroppsvæsker rundt om i flyet slik at totalt 20 er smittet når de kommer til Norge. Jeg tipper de 20 smitter gjennomsnittlig 2 hver, og vi er da opp i 60 personer. Grunnen til optimismen er at jeg håper det finnes nok intelligens på flyet til at ihvertfall noen setter seg selv i selvpålagt karantene. Så bra😀 Leste nettopp om familien i Trondheim som ble smittet i Spania. De prøvde å være forsiktige, og unngå å bli smittet. Men likevel ble de. Så vet vi at mange ikke er like forsiktige, det ser vi av tråden her, så jeg kommer til å holde avstand til folk de neste ukene. 2
jabx Skrevet 25. juli 2020 #59 Skrevet 25. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Først var det vel kjøpesentrene. Deretter skolene, frisørene, restaurantene, idretten osv som skulle føre til at smittespredningen kom ut av kontroll. "Bare vent to uker!" Nå er det utenlandsreisene. Bare vent to uker, så skal vi visstnok få en ny bølge og samfunnet må stenges... Lærer dere aldri av egne feil? Det er ingenting som tyder på at smittespredningen øker, eller at smittetilfeller med ukjent opphav øker. Anonymkode: 8010b...646 Hva er det du babler om? Det er nettopp forsiktigheten som hindrer nye utbrudd. 5
Husholdning1 Skrevet 25. juli 2020 #60 Skrevet 25. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke enig i at selskapene alltid prøver å lande så tidlig som mulig? Anonymkode: 93b70...e4d På KG må man lære seg at folk er uenige i faktum, og derfor er faktum ikke faktum. 2
Anbefalte innlegg