Ze.Xhx Skrevet 25. juli 2020 #21 Skrevet 25. juli 2020 Jeg vil jo tro at et forbud fører til at myndighetene må forholde seg til en million søknader om spesialtilfeller. Ved å anbefale stoler man på dømmekraften til folk - som hos enkelte er temmelig lav. Ting trenger ikke å være smarte selv om det er lov. Det er ikke lurt å svømme midtfjords i 25 minusgrader, men det er ikke forbudt. Heldigvis er det bare seg selv man skader da, noe som ikke er tilfellet med å dra smitte inn i landet. 8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #22 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du er jo ikke bedre enn "hysterikere" selv, det er bare at du befinner deg på motsatt ende av skalaen. Det er bare en annen form for hysteri, det er den eneste forskjellen. Anonymkode: 37f68...7f9 Så enig. Vi trenger et ord på disse som bagatelliserer. Ignorantene? Anonymkode: ad839...200 4
missmcbeal Skrevet 25. juli 2020 #23 Skrevet 25. juli 2020 Smitten til Norge kom jo fra folk som hadde vært i utlandet, så at dette fører til økt smitte er jo ikke akkurat usannsynlig. 9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #24 Skrevet 25. juli 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp - man leser det man vil... Det er ikke anbefalt til røde land, eller røde soner. For grønne land er det ingen offentlige anbefalinger Jeg leser den til hver tid gjeldende informasjonen på offisielle sider. IKKE tilfeldige politikere som uttaler seg, IKKE tilfeldige personer fra FHI som uttaler seg. Da du blant disse også finner de som reiser til sommerhuset i Spania, og har andre personlige meninger. Les vedlagte, sakte, så ser du at grønne land er unntak; Fra og med 15. juni ble det gjort unntak fra UDs reiseråd for land og regioner i Norden. Fra og med 15. juli vil følgende land og regioner i Norden og land i EØS/Schengen-området være unntatt fra Utenriksdepartementets reiseråd som fraråder reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land: Anonymkode: 8e4cb...6bc Hersketeknikkene kan du legge fra deg. Det står ingenting der om at reiser til grønne land anbefales.Reisene frarådes ikke, men de blir heller ikke anbefalt. De sier tvert i mot at ønsker du forutsigbarhet i ferien anbefales reise i Norge, da grønne land kan bli røde på kort varsel. Grønt land blir rødt, reisende må i karantene ved hjemkomst, og folk raser. Anonymkode: 14802...948 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #25 Skrevet 25. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hersketeknikkene kan du legge fra deg. Det står ingenting der om at reiser til grønne land anbefales.Reisene frarådes ikke, men de blir heller ikke anbefalt. De sier tvert i mot at ønsker du forutsigbarhet i ferien anbefales reise i Norge, da grønne land kan bli røde på kort varsel. Grønt land blir rødt, reisende må i karantene ved hjemkomst, og folk raser. Anonymkode: 14802...948 Ps: jeg har ingen problemer med at folk reiser utenlands så lenge de også tar konsekvensene av valget sitt uten å klage. Anonymkode: 14802...948 5
Husholdning1 Skrevet 25. juli 2020 #26 Skrevet 25. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hersketeknikkene kan du legge fra deg. Det står ingenting der om at reiser til grønne land anbefales.Reisene frarådes ikke, men de blir heller ikke anbefalt. De sier tvert i mot at ønsker du forutsigbarhet i ferien anbefales reise i Norge, da grønne land kan bli røde på kort varsel. Grønt land blir rødt, reisende må i karantene ved hjemkomst, og folk raser. Anonymkode: 14802...948 Brukeren du svarer har iike noe sted hevdet at reiser anbefales. 2
stan Skrevet 25. juli 2020 #27 Skrevet 25. juli 2020 Det er jo fint at Spania flyene landet før midnatt. Da ble jo alle ombord smittefrie og slipper karantene. Utrolig hvilken forskjell noen minutter gjør. 8
Ze.Xhx Skrevet 25. juli 2020 #28 Skrevet 25. juli 2020 35 minutter siden, stan skrev: Det er jo fint at Spania flyene landet før midnatt. Da ble jo alle ombord smittefrie og slipper karantene. Utrolig hvilken forskjell noen minutter gjør. Veldig enig. Dette er ekstremt dårlig dømmekraft av SAS og Norwegian. 1
stan Skrevet 25. juli 2020 #29 Skrevet 25. juli 2020 4 minutter siden, Ze.Xhx skrev: Veldig enig. Dette er ekstremt dårlig dømmekraft av SAS og Norwegian. Skal vi vedde? Hvor mange tilfeller dukker opp de neste ukene på grunn av disse flyene? Jeg tipper tolv tilfeller, som rekker å smitte 200 før det oppdages 😀 2
Ze.Xhx Skrevet 25. juli 2020 #30 Skrevet 25. juli 2020 The bet is on! 😁 La oss si at dette gjelder 2 fly med tilsammen 400 passasjerer. Hvis 5 i hvert fly er smittet er det sannsynlig at de 5 klarer å kline snørr og andre kroppsvæsker rundt om i flyet slik at totalt 20 er smittet når de kommer til Norge. Jeg tipper de 20 smitter gjennomsnittlig 2 hver, og vi er da opp i 60 personer. Grunnen til optimismen er at jeg håper det finnes nok intelligens på flyet til at ihvertfall noen setter seg selv i selvpålagt karantene. 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #31 Skrevet 25. juli 2020 6 minutter siden, Ze.Xhx skrev: The bet is on! 😁 La oss si at dette gjelder 2 fly med tilsammen 400 passasjerer. Hvis 5 i hvert fly er smittet er det sannsynlig at de 5 klarer å kline snørr og andre kroppsvæsker rundt om i flyet slik at totalt 20 er smittet når de kommer til Norge. Jeg tipper de 20 smitter gjennomsnittlig 2 hver, og vi er da opp i 60 personer. Grunnen til optimismen er at jeg håper det finnes nok intelligens på flyet til at ihvertfall noen setter seg selv i selvpålagt karantene. Ja, håpet er at noen er føre var. Og håper de som ikke er det fortsatt har ferie til gode og vil bruke den langt fra folk. Heldigvis har hengekøyer nådd nye høyder og det gir håp . Anonymkode: bc830...c5c 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #32 Skrevet 25. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Covid-19 har en inkubasjonstid på ca. 5 dager. Det virker ikke som du har fått med deg så mye. Anonymkode: 8010b...646 Dette var ganske så feil. Inkubasjonstiden har alltid blitt oppgitt til opp til 14 dager, senest av Nakstad på pressekonferansen i går. Når de hadde senket karantenetiden til 10, var det for det er sjelden man blir syk senere enn 10 dager etter man har vært utsatt for smitte. Det betyr ikke at det ikke skjer. På spørsmål om man kom til å senke karantenetiden ytterligere, var svaret ; nei. For som tidligere nevnt kan inkubasjonstiden være opp opp til 14 dager. Anonymkode: 9f7fa...1b6 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #33 Skrevet 25. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var ganske så feil. Inkubasjonstiden har alltid blitt oppgitt til opp til 14 dager, senest av Nakstad på pressekonferansen i går. Når de hadde senket karantenetiden til 10, var det for det er sjelden man blir syk senere enn 10 dager etter man har vært utsatt for smitte. Det betyr ikke at det ikke skjer. På spørsmål om man kom til å senke karantenetiden ytterligere, var svaret ; nei. For som tidligere nevnt kan inkubasjonstiden være opp opp til 14 dager. Anonymkode: 9f7fa...1b6 Det er et litt komisk skue når noen anlegger en slik belærende tone når de selv tar feil, ikkesant? Anonymkode: 9b434...7f7 1
Ze.Xhx Skrevet 25. juli 2020 #34 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er et litt komisk skue når noen anlegger en slik belærende tone når de selv tar feil, ikkesant? Anonymkode: 9b434...7f7 Ikke jeg som skrev det du svarer på, men hva er feil med det du siterer?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #35 Skrevet 25. juli 2020 48 minutter siden, Ze.Xhx said: Veldig enig. Dette er ekstremt dårlig dømmekraft av SAS og Norwegian. Dårlig dømmekraft, hvordan? Skulle Norwegian forsinket flyet sitt med vilje så passasjerene måtte i karantene? Skulle SAS tatt et par ekstra runder i luften for å sørge for at de ikke landet for tidlig? Anonymkode: 93b70...e4d 12
Husholdning1 Skrevet 25. juli 2020 #36 Skrevet 25. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårlig dømmekraft, hvordan? Skulle Norwegian forsinket flyet sitt med vilje så passasjerene måtte i karantene? Skulle SAS tatt et par ekstra runder i luften for å sørge for at de ikke landet for tidlig? Anonymkode: 93b70...e4d Dette lurer jeg også på. 3
Ze.Xhx Skrevet 25. juli 2020 #37 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dårlig dømmekraft, hvordan? Skulle Norwegian forsinket flyet sitt med vilje så passasjerene måtte i karantene? Skulle SAS tatt et par ekstra runder i luften for å sørge for at de ikke landet for tidlig? Anonymkode: 93b70...e4d De skulle forholdt seg til planlagt rute slik at passasjerene måtte i karantene. Nå prøvde de å lande tidligere, og det ser jeg på som dårlig dømmekraft. 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #38 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, Ze.Xhx skrev: De skulle forholdt seg til planlagt rute slik at passasjerene måtte i karantene. Nå prøvde de å lande tidligere, og det ser jeg på som dårlig dømmekraft. God service, heter det. Anonymkode: c3766...093 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #39 Skrevet 25. juli 2020 Just now, Ze.Xhx said: De skulle forholdt seg til planlagt rute slik at passasjerene måtte i karantene. Nå prøvde de å lande tidligere, og det ser jeg på som dårlig dømmekraft. Norwegian hadde rutetid før midnatt, så der motsier du deg selv. Og flyselskapene prøver ALLTID å ankomme så tidlig som mulig. Anonymkode: 93b70...e4d 8
Callisto83 Skrevet 25. juli 2020 #40 Skrevet 25. juli 2020 Har vi allerede glemt de skiglade norske turistene som tok med seg hjem corona fra Østerrike i starten av mars? TS, det virker som du hopper over den delen. Det kom først, så ble det nedstengning. Dessuten lurer jeg på hva du hadde sagt hvis du levde i andre land med mye strengere tiltak. Vi har hatt det lett i forhold. 6
Anbefalte innlegg