AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Først var det vel kjøpesentrene. Deretter skolene, frisørene, restaurantene, idretten osv som skulle føre til at smittespredningen kom ut av kontroll. "Bare vent to uker!" Nå er det utenlandsreisene. Bare vent to uker, så skal vi visstnok få en ny bølge og samfunnet må stenges... Lærer dere aldri av egne feil? Det er ingenting som tyder på at smittespredningen øker, eller at smittetilfeller med ukjent opphav øker. Anonymkode: 8010b...646 26
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #2 Skrevet 24. juli 2020 Norge har minimal smitte på grunn av tiltakene som ble innført tidligere i år, så om vi bare holder litt avstand, har god håndhygiene og ikke reiser rundt i land med stor smittespredning, så går det fint. Men jo flere som trosser anbefalinger og reiser til land med høy smittespredning, jo større er sjansen for at vi får en ny smittebølge. Ikke om to uker, men til høsten når ferien er over og alle utenlandsreisende blander seg med alle som har begynt å slappe av med avstand og håndhygiene/håndsprit på butikker. Norge er ikke et hermetisk lukket land, så vi er ikke trygge så lenge smitten øker på i utlandet. Du må se litt lengre enn vårt lille land Norge. Vi er jo ikke upåvirket av det som skjer i andre land. Anonymkode: 44319...dc7 25
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 Favorittordet til folk som ikke gidder å følge anbefalingene: "hysteriker". Selv om utenlandsreiser er lovlig så er det ikke anbefalt. Anonymkode: 19b8c...0c8 33
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 Ser for meg ts med sånn MAGA-caps 😁, hadde nok glatt passet inn med disse. Anonymkode: 326bf...0ae 12
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #5 Skrevet 25. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Først var det vel kjøpesentrene. Deretter skolene, frisørene, restaurantene, idretten osv som skulle føre til at smittespredningen kom ut av kontroll. "Bare vent to uker!" Nå er det utenlandsreisene. Bare vent to uker, så skal vi visstnok få en ny bølge og samfunnet må stenges... Lærer dere aldri av egne feil? Det er ingenting som tyder på at smittespredningen øker, eller at smittetilfeller med ukjent opphav øker. Anonymkode: 8010b...646 Ehh, regjeringen åpnet for utenlandsreiser for under 14 dager siden... du har kanskje fått med deg at Covid19 har en heller lengre inkubasjonstid, sant? Men, neida. Du har sikkert rett. Nordmenn er som nok som eneste folkeslag immune mot koronainfeksjon Anonymkode: 9b434...7f7 12
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #6 Skrevet 25. juli 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Ser for meg ts med sånn MAGA-caps 😁, hadde nok glatt passet inn med disse. Anonymkode: 326bf...0ae Nå går vi med KAG-caps. prøv å følg med litt! Anonymkode: 3cb2d...449
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #7 Skrevet 25. juli 2020 Jeg blir helt matt når leser her inne om dagen. Når "om to uker" ikke slår til etter protestaksjoner og 17.mai så er det plutselig "til høsten". Når hylekoret om hyttefolket er over, går de over til sydenfolket. Virker jo som om halve KG er venneløse, introverte personer som uansett ikke klemmer andre, aldri er på arrangement, knapt vet hva et fly er, og også til vanlig synes "utlandet" er en veldig skummel greie. Hva skjedde med å bare høre på myndighetene, og retningslinjene (inkludert at utenlandsturer er fullt lovlig), og med det i bakhodet leve så normalt som mulig. Jeg begynner å bli mer bekymret for den mentale helsen til mange når dette er over, enn for Korona i seg selv. Anonymkode: 8e4cb...6bc 22
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #8 Skrevet 25. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Favorittordet til folk som ikke gidder å følge anbefalingene: "hysteriker". Selv om utenlandsreiser er lovlig så er det ikke anbefalt. Anonymkode: 19b8c...0c8 Anbefaling er ikke det samme som regel eller retningslinje. Det er dermed frivillig å følge anbefalingene. For øvrig følger de fleste som ferierer hjemme i Norge ikke anbefalingene mht avstand. Det har vi sett alt for mange eksempler på. Anonymkode: 9f00a...bd3 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #9 Skrevet 25. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir helt matt når leser her inne om dagen. Når "om to uker" ikke slår til etter protestaksjoner og 17.mai så er det plutselig "til høsten". Når hylekoret om hyttefolket er over, går de over til sydenfolket. Virker jo som om halve KG er venneløse, introverte personer som uansett ikke klemmer andre, aldri er på arrangement, knapt vet hva et fly er, og også til vanlig synes "utlandet" er en veldig skummel greie. Hva skjedde med å bare høre på myndighetene, og retningslinjene (inkludert at utenlandsturer er fullt lovlig), og med det i bakhodet leve så normalt som mulig. Jeg begynner å bli mer bekymret for den mentale helsen til mange når dette er over, enn for Korona i seg selv. Anonymkode: 8e4cb...6bc Nettopp. Og man ser hvor grusomme mange mennesker er. Det så man ikke før corona, de klarte å skjule det under falskt smil. Folk som klør i hendene etter å anmelde alt og alle, som ønsker død på dem som reiser og familiene deres, folk som kjefter andre huden full og kaller dem stygge ord. Så bra at dette dukker opp nå slik at vi kan kutte disse folkene ut i fremtiden. Har allerede slettet 5 stk fra Facebook på grunn av ekstreme holdninger. Anonymkode: 9f00a...bd3 11
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #10 Skrevet 25. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaling er ikke det samme som regel eller retningslinje. Det er dermed frivillig å følge anbefalingene. For øvrig følger de fleste som ferierer hjemme i Norge ikke anbefalingene mht avstand. Det har vi sett alt for mange eksempler på. Anonymkode: 9f00a...bd3 Jeg er faktisk sjokkert over tilstandene i Norge. Er selv på reise i Europa. Her er det romslig, og alle respekterer retningslinjene. Helt andre tilstander enn i Norge der ingen eier køkultur, og kapasiteten på ferjer og butikker er som før. Her er det maksantall per butikk, og folk som passer på i døra. Det er gjort tilpasninger på alle offentlige toaletter. Restauranter blir fulgt opp med jevnlige kontroller. Blant annet. Det er faktisk en befrielse å være her, i stedet for hjemme i Oslo, der det har vært stapp fullt på busser og uteserveringer de siste ukene. Anonymkode: 8e4cb...6bc 12
NorthernLight Skrevet 25. juli 2020 #11 Skrevet 25. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Først var det vel kjøpesentrene. Deretter skolene, frisørene, restaurantene, idretten osv som skulle føre til at smittespredningen kom ut av kontroll. "Bare vent to uker!" Nå er det utenlandsreisene. Bare vent to uker, så skal vi visstnok få en ny bølge og samfunnet må stenges... Lærer dere aldri av egne feil? Det er ingenting som tyder på at smittespredningen øker, eller at smittetilfeller med ukjent opphav øker. Anonymkode: 8010b...646 Du ser tydeligvis ikke på nyhetene rundt om i verden. Covid-19 øker som bare det i mange land og det blir stadig satt rekorder i antall smittede. Vi har få tilfeller i Norge pga tiltakene vi hadde. Nå har Norge åpnet mer og mer opp. Det sier seg seg selv at smitten vil mest sannsynlig gå i været på ett tidspunkt her og. Om det blir på høsten/tidlig vinter vet vi ikke enda. En annen ting er at endel forskere mener at viruset sprer seg fortere i kaldere omgivelser. På sommeren er vi mer ute, men på vinteren er vi mye inne. Man lufter lite og virus generelt trives mye bedre da. Jeg vil si at det er dere som kaller folk hysterikere som ødelegger corona dugnaden. De jeg kjenner som ikke tar viruset alvorlig er desidert de som er dårlige på smittevern og avstand. Og som igjen er årsaken til at smitten kommer til å øke på ett tidspunkt. Dessverre er det mange egoistiske nolduser som ikke forstår at det er pandemi og bare tenker på seg selv. 16
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #12 Skrevet 25. juli 2020 5 minutter siden, NorthernLight skrev: Du ser tydeligvis ikke på nyhetene rundt om i verden. Covid-19 øker som bare det i mange land og det blir stadig satt rekorder i antall smittede. Vi har få tilfeller i Norge pga tiltakene vi hadde. Nå har Norge åpnet mer og mer opp. Det sier seg seg selv at smitten vil mest sannsynlig gå i været på ett tidspunkt her og. Om det blir på høsten/tidlig vinter vet vi ikke enda. En annen ting er at endel forskere mener at viruset sprer seg fortere i kaldere omgivelser. På sommeren er vi mer ute, men på vinteren er vi mye inne. Man lufter lite og virus generelt trives mye bedre da. Jeg vil si at det er dere som kaller folk hysterikere som ødelegger corona dugnaden. De jeg kjenner som ikke tar viruset alvorlig er desidert de som er dårlige på smittevern og avstand. Og som igjen er årsaken til at smitten kommer til å øke på ett tidspunkt. Dessverre er det mange egoistiske nolduser som ikke forstår at det er pandemi og bare tenker på seg selv. Jeg forstår at du vet bedre enn myndighetene, UD og FHI, både om hvordan folk bør oppføre seg, og hva som skjer fremover. Jeg kan med handen på hjertet si at jeg ikke har brutt en eneste regel eller retningslinje. Lev gjerne etter de egenvalgte, strengere reglene selv, om det gir deg trygghet. Men slutt å dytt selvpålagte koronaregler over på andre. Anonymkode: 8e4cb...6bc 19
Husholdning1 Skrevet 25. juli 2020 #13 Skrevet 25. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Favorittordet til folk som ikke gidder å følge anbefalingene: "hysteriker". Selv om utenlandsreiser er lovlig så er det ikke anbefalt. Anonymkode: 19b8c...0c8 Det er heller ikke frarådet. 9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #14 Skrevet 25. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Favorittordet til folk som ikke gidder å følge anbefalingene: "hysteriker". Selv om utenlandsreiser er lovlig så er det ikke anbefalt. Anonymkode: 19b8c...0c8 Når har myndighetene noen gang anbefalt utenlandsreiser? Eller hytteturer? Eller frokostbuffeter? Eller klemming? De legger restriksjoner, så fjerner de restriksjoner. Er egentlig ikke verre enn det. Anonymkode: 8e4cb...6bc 19
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #15 Skrevet 25. juli 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Først var det vel kjøpesentrene. Deretter skolene, frisørene, restaurantene, idretten osv som skulle føre til at smittespredningen kom ut av kontroll. "Bare vent to uker!" Nå er det utenlandsreisene. Bare vent to uker, så skal vi visstnok få en ny bølge og samfunnet må stenges... Lærer dere aldri av egne feil? Det er ingenting som tyder på at smittespredningen øker, eller at smittetilfeller med ukjent opphav øker. Anonymkode: 8010b...646 Du er jo ikke bedre enn "hysterikere" selv, det er bare at du befinner deg på motsatt ende av skalaen. Det er bare en annen form for hysteri, det er den eneste forskjellen. Anonymkode: 37f68...7f9 11
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #16 Skrevet 25. juli 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir helt matt når leser her inne om dagen. Når "om to uker" ikke slår til etter protestaksjoner og 17.mai så er det plutselig "til høsten". Når hylekoret om hyttefolket er over, går de over til sydenfolket. Virker jo som om halve KG er venneløse, introverte personer som uansett ikke klemmer andre, aldri er på arrangement, knapt vet hva et fly er, og også til vanlig synes "utlandet" er en veldig skummel greie. Hva skjedde med å bare høre på myndighetene, og retningslinjene (inkludert at utenlandsturer er fullt lovlig), og med det i bakhodet leve så normalt som mulig. Jeg begynner å bli mer bekymret for den mentale helsen til mange når dette er over, enn for Korona i seg selv. Anonymkode: 8e4cb...6bc Ja, hva med å høre på myndighetene? Det er gjentatt til det kjedsommelige fra myndighetene at utenlandsturer er lovlige, men ikke anbefalte. Dette minner om selektiv hørsel. I går ble det presisert på pressekonferansen at Värmland ble fritatt karanteneplikt fra og med midnatt fredag/natt til lørdag. Da var det flere som løp til bilen for å ta turen over grensen, og dermed ble ilagt karantene. (Riktignok bare for et døgn, men likevel) De hørte "grensen til Värmland er åpen, og hørte ikke resten, akkurat som at du nå sier at det er lov å reise utenlands, men ikke tar med at det ikke er anbefalt. Altså, jeg lever så normalt som overhodet mulig, men jeg klarer da å lytte til myndighetene uten å sile ut det jeg ikke liker. Anonymkode: 14802...948 7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #17 Skrevet 25. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: I går ble det presisert på pressekonferansen at Värmland ble fritatt karanteneplikt fra og med midnatt fredag/natt til lørdag. Da var det flere som løp til bilen for å ta turen over grensen, og dermed ble ilagt karantene. (Riktignok bare for et døgn, men likevel) Anonymkode: 14802...948 https://www.borsen.no/nyheter/mange-har-misforstatt/72689402 Anonymkode: 14802...948
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #18 Skrevet 25. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, hva med å høre på myndighetene? Det er gjentatt til det kjedsommelige fra myndighetene at utenlandsturer er lovlige, men ikke anbefalte. Dette minner om selektiv hørsel. Anonymkode: 14802...948 Nettopp - man leser det man vil... Det er ikke anbefalt til røde land, eller røde soner. For grønne land er det ingen offentlige anbefalinger Jeg leser den til hver tid gjeldende informasjonen på offisielle sider. IKKE tilfeldige politikere som uttaler seg, IKKE tilfeldige personer fra FHI som uttaler seg. Da du blant disse også finner de som reiser til sommerhuset i Spania, og har andre personlige meninger. Les vedlagte, sakte, så ser du at grønne land er unntak; Fra og med 15. juni ble det gjort unntak fra UDs reiseråd for land og regioner i Norden. Fra og med 15. juli vil følgende land og regioner i Norden og land i EØS/Schengen-området være unntatt fra Utenriksdepartementets reiseråd som fraråder reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land: Anonymkode: 8e4cb...6bc 11
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #19 Skrevet 25. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ehh, regjeringen åpnet for utenlandsreiser for under 14 dager siden... du har kanskje fått med deg at Covid19 har en heller lengre inkubasjonstid, sant? Men, neida. Du har sikkert rett. Nordmenn er som nok som eneste folkeslag immune mot koronainfeksjon Anonymkode: 9b434...7f7 Covid-19 har en inkubasjonstid på ca. 5 dager. Det virker ikke som du har fått med deg så mye. Anonymkode: 8010b...646 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #20 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir helt matt når leser her inne om dagen. Når "om to uker" ikke slår til etter protestaksjoner og 17.mai så er det plutselig "til høsten". Når hylekoret om hyttefolket er over, går de over til sydenfolket. Virker jo som om halve KG er venneløse, introverte personer som uansett ikke klemmer andre, aldri er på arrangement, knapt vet hva et fly er, og også til vanlig synes "utlandet" er en veldig skummel greie. Hva skjedde med å bare høre på myndighetene, og retningslinjene (inkludert at utenlandsturer er fullt lovlig), og med det i bakhodet leve så normalt som mulig. Jeg begynner å bli mer bekymret for den mentale helsen til mange når dette er over, enn for Korona i seg selv. Anonymkode: 8e4cb...6bc Dette tror jeg stemmer svært godt. Jeg liker å trolle hysterikerne litt, men for å være litt mer seriøs, så er det synd på mange av de som skriver her inne. Det virker som mange er svært angstfulle og asosiale, og har ikke mye til liv utenom det å sitte hjemme og klage på andre. Anonymkode: 8010b...646 17
Anbefalte innlegg