AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Da dukker det ofte opp historie, eller biologi, som alternativer. Kunne tenke meg å studere historiens evolusjon, menneskets opprinnelse, artforskjeller, hvor i all verden begynner jeg? Hvilket studie passer? Eventuell grunnstudium og videreutdanning? Anonymkode: ffc09...7a7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 Hvis du ønsker å lære om menneskets opprinnelse, må du komme deg inn på paleoantropologi. Anonymkode: be1aa...1fe
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 Ja, utrolig spennende! Paleoarkeologi. Anonymkode: 1acda...2a1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #5 Skrevet 24. juli 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da dukker det ofte opp historie, eller biologi, som alternativer. Kunne tenke meg å studere historiens evolusjon, menneskets opprinnelse, artforskjeller, hvor i all verden begynner jeg? Hvilket studie passer? Eventuell grunnstudium og videreutdanning? Anonymkode: ffc09...7a7 Nå er ikke menneskeheten fordelt i arter, selv om noen forskere mener at mennesket i dag kan være en blending av ulike typer urmennesker. Men vi har rasebegrepet, som med f.eks. hunder, hester osv. er en betegnelse som mest skiller utseende og i noen tilfeller genetiske trekk som f.eks. utvikling av gluteus maximus (steatopygia) hos noen afrikanske folk, inuitters evne til å få mer næring fra selspekk enn vi kan, laktosetoleranse, alkoholtoleranse osv. Anonymkode: fd2c4...3ca
Knirke Skrevet 25. juli 2020 #6 Skrevet 25. juli 2020 Hva har du tenkt å jobbe med, da? Å ta utdannelse kun på grunnlag av det man selv synes er spennende er strake veien til arbeidsledighet. Før noen halshugger meg så kan jeg opplyse om at jeg har gått på biologi selv (med bla. introdusksjonsfag i evolusjonsbiologi) 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #7 Skrevet 25. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke menneskeheten fordelt i arter, selv om noen forskere mener at mennesket i dag kan være en blending av ulike typer urmennesker. Men vi har rasebegrepet, som med f.eks. hunder, hester osv. er en betegnelse som mest skiller utseende og i noen tilfeller genetiske trekk som f.eks. utvikling av gluteus maximus (steatopygia) hos noen afrikanske folk, inuitters evne til å få mer næring fra selspekk enn vi kan, laktosetoleranse, alkoholtoleranse osv. Anonymkode: fd2c4...3ca Men TS vil lære mer om menneskenes opprinnelse, og tidligere fantes det flere arter. Det er vel også såvidt jeg vet akseptert blant de fleste forskere at det er blandet inn flere av disse nå utdødde artene i det moderne mennesket, noe avhengig av geografi (siden dette skjedde utenfor Afrika), som f.eks neandertalere i moderne europeere. Anonymkode: be1aa...1fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå