AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Hei jeg har alltid vært slank, men etter tvillingsvangerskap så har vekten økt på. Veide før under 60 kg, nå nærmere 70 kg. 3-4 år siden fødsel. Set rare er at jeg føler meg like «slank» som tidligere, selv om både vekt og andre rundt meg ser de ekstra kiloene. Det er så lite motiverende å slanke meg, når jeg føler meg slank, selv om bmi tilsier overvekt. Noen andre som har det slik? Anonymkode: 6d901...0c9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #2 Skrevet 24. juli 2020 Det er vanlig. Tykke mennesker som har slanket seg føler seg ofte tykke selv om de nå vet at de ikke er det. Og omvendt. Jeg føler meg som en valkete elefant, men vekten (64) sier at jeg ikke trenger å føle det slik. Anonymkode: 16dc7...a08 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vanlig. Tykke mennesker som har slanket seg føler seg ofte tykke selv om de nå vet at de ikke er det. Og omvendt. Jeg føler meg som en valkete elefant, men vekten (64) sier at jeg ikke trenger å føle det slik. Anonymkode: 16dc7...a08 Jeg visste det med overvektige som slanker seg, men aldri hørt om noen som føler det slik andre veien... Anonymkode: 6d901...0c9 2
Heisenberg Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg har alltid vært slank, men etter tvillingsvangerskap så har vekten økt på. Veide før under 60 kg, nå nærmere 70 kg. 3-4 år siden fødsel. Set rare er at jeg føler meg like «slank» som tidligere, selv om både vekt og andre rundt meg ser de ekstra kiloene. Det er så lite motiverende å slanke meg, når jeg føler meg slank, selv om bmi tilsier overvekt. Noen andre som har det slik? Anonymkode: 6d901...0c9 Da lurer jeg litt på hvem du eventuelt skal slanke deg for? Har du høy bmi? Jeg er 168 og har veid ca 55-58 kg mesteparten av mitt voksne liv (med unntak av svangerskapene, da har jeg nådd nesten 90 kg hver gang). Etter siste svangerskap gikk jeg ikke ned til min normalvekt men følte meg fortsatt slank lenge. Og min bmi var godt innenfor normalen. Men etter hvert fikk jeg selv en følelse av at jeg ikke lenger kjente meg igjen i den kroppen jeg hadde. Hadde de ekstra kiloene i ca 3 år men nå har jeg kommet meg ned til 57 kg igjen. Nå er jeg «hjemme» i egen kropp igjen selvom jeg aldri følte meg overvektig i den jeg hadde. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #5 Skrevet 24. juli 2020 1 minutt siden, Heisenberg skrev: Da lurer jeg litt på hvem du eventuelt skal slanke deg for? Har du høy bmi? Jeg er 168 og har veid ca 55-58 kg mesteparten av mitt voksne liv (med unntak av svangerskapene, da har jeg nådd nesten 90 kg hver gang). Etter siste svangerskap gikk jeg ikke ned til min normalvekt men følte meg fortsatt slank lenge. Og min bmi var godt innenfor normalen. Men etter hvert fikk jeg selv en følelse av at jeg ikke lenger kjente meg igjen i den kroppen jeg hadde. Hadde de ekstra kiloene i ca 3 år men nå har jeg kommet meg ned til 57 kg igjen. Nå er jeg «hjemme» i egen kropp igjen selvom jeg aldri følte meg overvektig i den jeg hadde. Jeg tenker å slanke meg for helsen, da jeg nå i følge bmi er overvektig.. Jeg som er slank!!?? Anonymkode: 6d901...0c9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #6 Skrevet 24. juli 2020 Jeg har nå gått ned fra 95, til 79 kg, og skal videre ned. Men da jeg veide 95, følte jeg meg ikke så tykk som jeg var. følte meg vel sånn som jeg er nå. Men så er bilde fra da, og finnes vel kun det ene bilde, og jeg var jo feit. Og nå føler jeg meg som den vekta jeg er nå. Men føles jo da egentlig ut som jeg ikke har gått ned noe, siden det er sånn jeg har følt meg hele tiden. Spent på hvordan det føles da jeg har gått ned 10 kg til. Anonymkode: c48b8...495 1
Heisenberg Skrevet 24. juli 2020 #7 Skrevet 24. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker å slanke meg for helsen, da jeg nå i følge bmi er overvektig.. Jeg som er slank!!?? Anonymkode: 6d901...0c9 Hvor høy er du? Litt fascinerende da at du har et kart i hodet av deg selv som ikke stemmer overens med terrenget i motsatt retning av det som er vanlig. Kan jo være at det blir lettere for deg å gå ned i vekt når helse er fokus mer enn utseende. Kaloritelling er sikkert fint det men å fokusere på å bli sunn er bedre enn fokuset på å bli tynn. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #8 Skrevet 24. juli 2020 Ja, det er vanlig fordi gjennomsnittsnordmannen blir stadig større, og man sammenligner seg med andre. Det er normalt å være overvektig i dag. Anonymkode: 2cc73...002 9
Krakilsk Skrevet 24. juli 2020 #9 Skrevet 24. juli 2020 Ja, jeg har hatt det sånn. Da jeg først krysset over i overvektskategorien ble jeg helt perpleks! Tankene gikk slik "hva? Er dette slik overvekt ser ut? Det kan ikke stemme!" (Og så slanket jeg meg og nå er det motsatt ) 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 Virker som størrelsene på klær eser ut også. Veier akkurat det samme som for 15 år siden, men har gått ned en størrelse Anonymkode: 5f387...49b 3
addict Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 (endret) Jeg trodde jeg var nesten slank da jeg veide 100 kilo 🙃 Nå veier jeg ca 70 og tror jeg er tjukk. Endret 24. juli 2020 av addict 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #12 Skrevet 24. juli 2020 Du har jo egentlig ikke gått opp så mye, og det har skjedd over tid, samtidig som du sannsynligvis har vært ganske så travel med andre ting;) Samtidig bruker du kanskje litt løsere klær enn før, som en forlengelse av graviditetstiden.. Fokuset ditt er generelt et annet sted enn din egen kropp. Jeg er mye tynnere enn deg, men har gått opp 7kg på et år. Syns egentlig ikke så veldig her heller. Men de stramme jeansene passer ikke lenger. Helsemessig er det ikke farlig å ligge noe over normal bmi. Rådet da er å unngå å gå opp mer. Og siden du ikke bryr deg rent kosmetisk, har du ingen god grunn sånn sett. Sunn og næringsrik mat i passe mengder, og litt mosjon er jo bra for alle da. Anonymkode: 39501...7fd 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #13 Skrevet 24. juli 2020 11 minutter siden, addict skrev: Jeg trodde jeg var nesten slank da jeg veide 100 kilo 🙃 Nå veier jeg ca 70 og tror jeg er tjukk. Dette fenomenet er jammen merkelig! Jeg følte meg lubben med en bmi på 16, men nå med en bmi på 19,5 tenker jeg ikke det. Anonymkode: 39501...7fd
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #14 Skrevet 24. juli 2020 Jeg kan føle meg slank, men så ser jeg bilde av meg og ser at jeg ikke er det. Anonymkode: eb375...c0f 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #15 Skrevet 24. juli 2020 Jeg er i øvre del av 90tallet, og vet at vekta er høy, men likevel så føler jeg meg i ganske grei form og aldri følt meg hemmet av vekta. Prøver å gjøre noe med vekta for helsa på lang sikt. Pen er jeg uansett ikke så for utseende sin del spiller det liten rolle.. en syltynn venninne av meg er helt motsatt og tror hun er feit med en bmi på grense til undervekt Anonymkode: 04946...f7f
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #16 Skrevet 24. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Virker som størrelsene på klær eser ut også. Veier akkurat det samme som for 15 år siden, men har gått ned en størrelse Anonymkode: 5f387...49b Det er ikke tull en gang. Jeg bruker størrelse S, 36, samme størrelse som jeg brukte som tenåring for 15 år siden da jeg veide 8-10 kg mindre. Har tatt vare på noen dyre, klassiske plagg fra dengang, men har ikke sjans å få dem på meg. Anonymkode: 2cc73...002 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #17 Skrevet 24. juli 2020 58 minutter siden, addict skrev: Jeg trodde jeg var nesten slank da jeg veide 100 kilo 🙃 Nå veier jeg ca 70 og tror jeg er tjukk. Jeg har sett bilder du har postet her inne. Det er helt omvendt sånn objektivt sett. Du ser slank og flott ut. Anonymkode: 2cc73...002
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #18 Skrevet 24. juli 2020 Ts her En nevnte bilder her, det kan jeg se at jeg veier mer nå Anonymkode: 6d901...0c9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #19 Skrevet 24. juli 2020 Har det motsatt jeg. Er normalvektig, men føler meg for tynn. Som ungdom ønsket jeg å veie 55 kg. Jeg fant etterhvert ut at det var ikke realistisk. Jeg veier nå 55, 18 år senere. Min bmi er 20 og godt innenfor normalen. I mitt hode ser jeg mager ut( når jeg endelig har nådd drømmevekta🙄) Jobber med selvbildet når andre kommenter at " det er jo bare halve deg igjen!" Må vel jobbe for å godta å bare være "halve" seg selv. Anonymkode: 3c2d3...930 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #20 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har det motsatt jeg. Er normalvektig, men føler meg for tynn. Som ungdom ønsket jeg å veie 55 kg. Jeg fant etterhvert ut at det var ikke realistisk. Jeg veier nå 55, 18 år senere. Min bmi er 20 og godt innenfor normalen. I mitt hode ser jeg mager ut( når jeg endelig har nådd drømmevekta🙄) Jobber med selvbildet når andre kommenter at " det er jo bare halve deg igjen!" Må vel jobbe for å godta å bare være "halve" seg selv. Anonymkode: 3c2d3...930 Det er vel ikke motsatt av det TS sier, det er jo nøyaktig det samme. Tror det handler om det som en tidligere i tråden nevner, at vi blir stadig større, og det som er normalen nå er overvekt. Dermed flyttes skalaen av hva vi anser som normalvekt. Litt overvekt blir slank, normalt slank blir mager, 100 kg blir "jeg bærer vekten godt, og ingen tror at jeg veier så mye". Jeg har selv alltid vært rundt grensen til overvekt. Har alltid vært litt lubben, og selv om jeg spiser sunt så er det bare sånn kroppen min er. Da jeg yngre så følte jeg meg alltid bælfeit med en BMI på rundt 24-25, og fikk høre det via via at folk syns jeg var lubben. Har holdt meg på samme vekt, og nå føler jeg meg overhodet ikke stor. Og fikk faktisk en kommentar fra en kollega om "du som er slank kan gå med den kjolen". Slank, jeg liksom! For første gang i mitt liv er det noen som syns jeg er slank. Jeg har ikke forandret meg, men folks syn på vekt har forandret seg. Anonymkode: 4c07d...a62 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå