Gå til innhold

Antall gjester i konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha konfirmasjon snart og har leid et lokale. Blir litt usikker når jeg leser helsedirektoratets råd og retningslinjer for private samlinger og arrangementer. For private samlinger gjelder rådet om maks 20 personer, mens for arrangementer gjelder 200. Jeg klarer ikke å lese noe tydelig ut av hva som defineres som arrangement og om vår konfirmasjon faller inn under dette, dvs. at vi kan ha mer enn 20 gjester? Noen andre som vet?

Anonymkode: f553a...420

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal ha konfirmasjon snart og har leid et lokale. Blir litt usikker når jeg leser helsedirektoratets råd og retningslinjer for private samlinger og arrangementer. For private samlinger gjelder rådet om maks 20 personer, mens for arrangementer gjelder 200. Jeg klarer ikke å lese noe tydelig ut av hva som defineres som arrangement og om vår konfirmasjon faller inn under dette, dvs. at vi kan ha mer enn 20 gjester? Noen andre som vet?

Vet ikke. Men akkurat nå synes jeg du skal gjøre som du vil. Det er den linjen de har lagt opp til ved å åpne grensene på vidt gap. Kos dere og inviterer de du føler for.

Anonymkode: 89bc4...daa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bryr deg om gjestene, synes jeg du bør avlyse hele greia. Be gjestene takke nærmeste smitteturist.

Anonymkode: a8c87...c3d

AnonymBruker
Skrevet

Ville hatt færrest mulig. Sett heller opp noen skjermer og ring slektninger på Skype. Dumt å ta unødvendige sjanser. 

Anonymkode: 21bdb...4dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke. Men akkurat nå synes jeg du skal gjøre som du vil. Det er den linjen de har lagt opp til ved å åpne grensene på vidt gap. Kos dere og inviterer de du føler for.

Takk, men jeg vil gjerne slippe slike svar som dette. Jeg stilte et spørsmål angående tolkning av retningslinjer fra helsedirektoratet og planlagt konfirmasjon. Ønsket ikke å starte en debatt om regulering av reiser inn/ut av land. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk, men jeg vil gjerne slippe slike svar som dette. Jeg stilte et spørsmål angående tolkning av retningslinjer fra helsedirektoratet og planlagt konfirmasjon. Ønsket ikke å starte en debatt om regulering av reiser inn/ut av land. 

Tullet faktisk ikke. Retningslinjer er uklare, så det er bare å gjøre som man vil. Det er det alle andre gjør.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok an på hva slags lokale som er leid. Om det er et grendehus, hvor dere gjør alt selv så gjelder vel grensen for private. Er det et lokale på et hotell så er det vel arrangement. Er litt usikker selv, altså, så ta det ikke for god fisk. 

Anonymkode: d4206...434

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer nok an på hva slags lokale som er leid. Om det er et grendehus, hvor dere gjør alt selv så gjelder vel grensen for private. Er det et lokale på et hotell så er det vel arrangement. Er litt usikker selv, altså, så ta det ikke for god fisk. 

Anonymkode: d4206...434

Grendehus går under reglene for offentlig arrangement står det her: https://helsenorge.no/koronavirus/arrangement-og-aktiviteter

Anonymkode: 28c5e...c8a

Skrevet

Jeg ville invitert de jeg mener er riktig å invitere, hvis gjestene selv er redde for corona vil de vel selv takke nei?

Skrevet

Invitere alle du / dere  føler for. De som er nermest din sønn /datter .  

AnonymBruker
Skrevet

Etter som jeg har forstått: Hvis dere selv arrangerer er grensen 20, hvis dere har en ansvarlig arrangør er grensen 200.

I

Anonymkode: 75bb2...352

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du bryr deg om gjestene, synes jeg du bør avlyse hele greia. Be gjestene takke nærmeste smitteturist.

Anonymkode: a8c87...c3d

Du tuller ? Så hysterisk kan man ikke være.  

• Liker 2
Skrevet (endret)
På 24.7.2020 den 22.27, AnonymBruker skrev:

Slettet

Endret av Kjetil E
AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Bumper denne litt om det er ok

Hva tenker dere om barnebursdag i gymsal/utendørs i slutten av september?

Anonymkode: 3e256...ca6

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Bumper denne litt om det er ok

Hva tenker dere om barnebursdag i gymsal/utendørs i slutten av september?

Tenker det kommer an på smittesituasjon på tidspunktet. Vi kommer nok til å ha klassen eller cohort, om det i det heletatt blir mulig. Vurderer også kinobursdag.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det kommer an på smittesituasjon på tidspunktet. Vi kommer nok til å ha klassen eller cohort, om det i det heletatt blir mulig. Vurderer også kinobursdag.

Vi har ikke kohorter her. Klassene er sammen slik de er. 

• Opprett ny...