Gå til innhold

Jeg klippet plenen og ble kjefta på av min søster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare høre noen andres synspunkter på denne saken:) 

Her en kveld kveld (19:00) drev jeg og klippet plenen. Jeg begynte å nærme meg slutten, og hadde bare igjen å gå frem og tilbake én gang, da søsteren min svinger inn i oppkjørselen. Hun har med seg den nye kjæresten sin, som min familie ikke har hilst på ennå. Hun er barnløs, og noen år yngre enn meg. Mannen min er inne og legger barna våre. Så hyggelig tenker jeg først, smiler og stopper gressklipperen. De kommer ut av bilen og vi hilser, og jeg inviterer dem selvsagt inn. De kommer på overraskelsesbesøk, så det var ingen selvfølge at det skulle passe. Selv ville jeg nok sendt en tekstmelding og hørt om det passet at jeg kom innom, men det er min søster, så jeg syns det var greit. Vi har et godt forhold. Hun er godt vant til rotet vårt og vanene våre, og vi omgås ukentlig. Jeg sier at de bare kan sette seg på terrassen, så kommer jeg så fort jeg er ferdig med plenen. Hagen synes ikke fra terrassen, så jeg ønsket å gå ferdig den lille strekningen jeg hadde, så jeg fikk låst inn gressklipperen for kvelden. Jeg ser at min søster reagerer litt på dette, men de går opp. Jeg forklarer også at min mann legger ungene, og bare ber dem lukke terrassedøren inntil, så ungene ikke hører tantes stemme og vil ut. 

Den nye kjæresten var veldig hyggelig, og vi komme alle godt overens. Jeg serverte brus og kaffe, og satt frem noe å bite i. Kjæresten virket fornøyd, men ikke min søster. De ble ca. 1 time, og jeg har ikke tenkt på det før i dag.

I dag møter jeg min søster igjen, som mener det er uhøflig av meg at jeg ikke fulgte dem opp på terrassen og satt meg med dem da de kom på besøk (uten forvarsel). Jeg kan selvsagt ikke fortelle historien fra hennes perspektiv, men fra meg var det bare godt ment. Hun vet godt at vi har barn som legges 19:00, og hun kom på overraskelsesbesøk. Hadde hun sendt en melding, så hadde jeg selvsagt planlagt annerledes.

Vet ikke hvor jeg vil med dette, og er ingen big deal egentlig, men lurer bare på om dere ville tenkt at jeg var urimelig?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere har begge rett og feil. Om jeg fikk plutselig besøk hadde jeg latt plenen gå, plen er ikke viktig i livet når alt kommer til alt. Samtidig er det voldsomt å reagere så fælt på at du klippet deg ferdig. Ingenting å lage sak av. 

Anonymkode: 62879...91f

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Om du hadde lite igjen, de kom på overraskelsesbesøk så synes jeg ikke du var urimelig nei. Tok sikkert ikke så lange tiden.

Anonymkode: ce5ce...657

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri klipt ferdig plenen selv ved overraskelsesbesøk, hadde selvsagt satt meg med de

Anonymkode: d57fd...0cd

• Liker 13
Skrevet

Skjønner hun ble snurt, hadde eg og blitt. Spesielt når du ikke har møtt typen hennes før.. gresset hastet jo ikke

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Skalperud skrev:

Skjønner hun ble snurt, hadde eg og blitt. Spesielt når du ikke har møtt typen hennes før.. gresset hastet jo ikke

Men hun gav jo ikke beskjed på forhånd! Da kan virkelig TS gjøre ferdig det hun holdt på med før hun konsentrerte seg om gjestene! Vi vet ikke hvor TS bor, kanskje det er meldt regn i morgen, da er det ekstra greit å bli ferdig med gressklippingen! 
Får jeg uventet besøk mens jeg holder på med noe jeg vil bli ferdig med får gjestene pent vente eller komme igjen en annen gang når vi har avtalt det på forhånd!

Her er det kun søsteren som er hårsår! Hun ville presentere en ny kjæreste og burde virkelig ha forhørt seg på forhånd og iallfall ikke ha kommet midt i leggetiden til tanteungene sine!

Anonymkode: c67ef...6b5

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes søsteren din virker vel selvopptatt i denne situasjonen. Spesielt å komme midt i leggetid etc, når man VET det er i en tid foreldre er opptatte.... Jeg forstår heller ikke hvorfor hun gjorde et nummer av å ikke "bli fulgt inn"....  Forventer folk virkelig at man "slipper alt" for dem???? Er det rart folk blir utkjørte i dag?!? Folk forventer jo også at man skal være tilgjengelig for dem på SoMe også hele døgnet... En gjeng med selvopptatte idioter ute og går for tiden! :(

Anonymkode: 1f69b...723

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hun gav jo ikke beskjed på forhånd! Da kan virkelig TS gjøre ferdig det hun holdt på med før hun konsentrerte seg om gjestene! Vi vet ikke hvor TS bor, kanskje det er meldt regn i morgen, da er det ekstra greit å bli ferdig med gressklippingen! 
Får jeg uventet besøk mens jeg holder på med noe jeg vil bli ferdig med får gjestene pent vente eller komme igjen en annen gang når vi har avtalt det på forhånd!

Her er det kun søsteren som er hårsår! Hun ville presentere en ny kjæreste og burde virkelig ha forhørt seg på forhånd og iallfall ikke ha kommet midt i leggetiden til tanteungene sine!

Signerer!

Anonymkode: 1f69b...723

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du kunnet tatt resten senere. Så jeg syns du var litt korttenkt. 

Skrevet
2 timer siden, MammaLinda skrev:

Vet ikke hvor jeg vil med dette...

Du vil vite hvem som var vidda, og hvem som ikke var det. Det gjetter jeg på... - OG det er definitivt din søster :Nikke:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Du kunnet tatt resten senere. Så jeg syns du var litt korttenkt. 

Det er jo søsteren til TS som er korttenkt, ikke TS! 

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes ikke hun har grunn til å være sur. Hvis det hadde vært folk du ikke kjenner så godt, hadde det vært noe annet. Greit at du ikke kjenner kjæresten til søsteren din, men du kjenner jo henne veldig godt, så dette må være greit.

Det er noe med det der uttrykket "føl deg som hjemme". Jeg synes det er veldig kjekt når jeg er på besøk hos folk, og de mer eller mindre behandler meg som en som tilhører husstanden. For meg er det et tegn på at vi har et nært og godt forhold og at de slapper av når jeg er der. Ingenting er bedre enn det.

Men søsteren din er kanskje ganske ung og veldig ivrig etter å imponere den nye kjæresten? Kan tenke meg at det er der det ligger.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo søsteren til TS som er korttenkt, ikke TS! 

Viruelig? Er det sånn at man ikke kan komme uten å avtale 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Viruelig? Er det sånn at man ikke kan komme uten å avtale 

Nei, det var ikke det jeg skrev! Men når tanten først skulle komme på besøk uten avtale burde hun ha brukt hodet og ikke kommet midt i leggetiden til tantebarna sine!

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg tenkt å introdusere ny typen min til min søster så hadde jeg ikke dratt midt i leggetiden til ungene. Såpass vet jeg. Da hadde jeg sendt en melding eller ringt å spurt når det passet. Jeg respekterer søsteren min såpass at jeg spør i forkant om det passer med besøk. 

Hadde jeg kommet på en svipptur innom så hadde jeg ikke forventet noe kaffe eller oppvarting. Da hadde jeg fint ventet til søsteren min ble ferdig med det hun skulle gjøre. 

Nei her er ikke ts urimelig. Det går ant å respektere andre mennesker og ikke være så selvsentrert slik søsteren til ts var her i tilfellet. 

Anonymkode: 59f1d...32b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Søsteren din er urimelig. Hun kom på overraskelsesbesøk og burde være mer ydmyk. Du skulle ikke klippe en fotballbane heller- så hun har ingen rett til å være snurt.

Du serverte og satt deg med dem etter at du var ferdig så du gjorde helt rett.

Anonymkode: a6ac0...39b

• Liker 6
Skrevet

Du er ikke urimelig, nei. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var ikke det jeg skrev! Men når tanten først skulle komme på besøk uten avtale burde hun ha brukt hodet og ikke kommet midt i leggetiden til tantebarna sine!

Det var vel en grunn til at hun kom da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...