Drizzt Skrevet 25. juli 2020 #21 Skrevet 25. juli 2020 Jeg har ikke hatt problemer med dem de gangene jeg fikk levert noe med deres tjenester. Men å henge en pose utenfor en postkasse som befinner seg på trafikkert vei er virkelig ikke klokt. Her ville jeg først og fremst tenkt å bytte postkasse med den typen du trenger nøkkel å åpne og så klandre firma. Alle som legger noe i postkassa di vil risikere at pakken eller brevet forsvinner. Hvem kommer du til å skylde på da? 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #22 Skrevet 25. juli 2020 6 minutter siden, Storpølse skrev: Jeg må nok si meg uenig med din opplevelse. Pakken har alltid kommet helskinnet vanligvis i postkassen. Jeg beregner ca når de kommer og med engang går jeg ut for å hente pakken uansett tid på døgnet. Jeg har råd til å ødelegge døgnrytmen enn å risikere å miste pakken. Har vel litt å si også om man bor i Holmenkollen eller Stovner for å si det sånn. Her har naboene vaktbikkjer, alarmer, naboen jobber som innsatsleder. Pleier ofte å dra til byen og la døra stå åpent for å lufte, når jeg er tilbake har ingenting blitt tatt eller ødelagt. Hadde jeg vært kriminell så måtte jeg ha visst først hvem jeg kødder med mindre man er amatør i bransjen og stjeler andres pakker uten å vite hvem de er. Helthjem har jeg ikke hatt noe problem med og håper det fortsetter slik. Ikke meg du svarer, men man kan vel strengt tatt ikke si seg uenig i andres opplevelse. Det at du ikke har hatt negative erfaringer betyr ikke at andre har samme erfaring. Vel jeg har uansett ikke ork til å sette vekkerklokka på kl 2 når jeg venter pakke. Sover dårlig nok som det er. Da bruker jeg heller posten. Er nok ofte tilfeldig forbipasserende som stjeler pakkene da det bare er å raske dem med seg. Kjedelig for mottaker som sitter igjen med regninga og null varer. Kunne like godt tent fyr på tusenlappene. Anonymkode: f59a0...50d 23
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #23 Skrevet 25. juli 2020 3 minutter siden, Drizzt skrev: Jeg har ikke hatt problemer med dem de gangene jeg fikk levert noe med deres tjenester. Men å henge en pose utenfor en postkasse som befinner seg på trafikkert vei er virkelig ikke klokt. Her ville jeg først og fremst tenkt å bytte postkasse med den typen du trenger nøkkel å åpne og så klandre firma. Alle som legger noe i postkassa di vil risikere at pakken eller brevet forsvinner. Hvem kommer du til å skylde på da? Ofte er pakkene for store til å få plass i postkassa. Derfor henger de dem på en knagg utenpå. Og det er derfor jeg feks ikke bruker deres tjeneste. Det blir jo som å si at alle som parkerer bilen på offentlig parkeringsplass feks har seg selv å skylde hvis bilen blir bulka/stjelt. Anonymkode: f59a0...50d 10
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #24 Skrevet 25. juli 2020 Jeg sender opp til 20 pakker i uka med Helthjem hjem og har gjort det i over et år. Kun en gang har jeg opplevd at pakken har forsvunnet og da dekket de kostnadene til kunden uten diskusjon. Oppfatter de som både raske og rimelige, men at folk stjeler kan tross alt ikke Helthjem noe for. Anonymkode: 63b52...8d5 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #25 Skrevet 25. juli 2020 46 minutter siden, Storpølse skrev: Jeg må nok si meg uenig med din opplevelse. Pakken har alltid kommet helskinnet vanligvis i postkassen. Jeg beregner ca når de kommer og med engang går jeg ut for å hente pakken uansett tid på døgnet. Jeg har råd til å ødelegge døgnrytmen enn å risikere å miste pakken. Har vel litt å si også om man bor i Holmenkollen eller Stovner for å si det sånn. Her har naboene vaktbikkjer, alarmer, naboen jobber som innsatsleder. Pleier ofte å dra til byen og la døra stå åpent for å lufte, når jeg er tilbake har ingenting blitt tatt eller ødelagt. Hadde jeg vært kriminell så måtte jeg ha visst først hvem jeg kødder med mindre man er amatør i bransjen og stjeler andres pakker uten å vite hvem de er. Helthjem har jeg ikke hatt noe problem med og håper det fortsetter slik. Jeg bor på Holmenkollen og mine pakker kom aldri frem med Helthjem. Betyr det at jeg bor i et dårlig nabolag?😏 Hele nabolaget er så å si overvåket, og helthjem hevder at de har levert alle gangene, men ingen pakker. Ingen av naboene har heller registrert noe i overvåkningsvideoene sine. Anonymkode: b7c1d...398 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #26 Skrevet 25. juli 2020 Jeg sliter også med dem. De klarer å finne døra mi, men ikke postkassa. Har prøvd å sende en veldig detaljert beskrivelse av hvor postkassa ligger (som er på et stativ med mange andre kasser), men de klarer ikke å finne den. De har også påstått flere ganger at pakken er levert uten at den ligger i postkasse eller på dørmatta. Her jeg bor er det ingen som stjeler pakker. Har sett noen få henge i fred på postkasser i over ei uke Anonymkode: 57b8c...78f 7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #27 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd å få beskjed om at pakken ikke var i postkassen når jeg skulle sende med de. Jeg vet jo at den lå der. Enden på visen var at jo, pakken var der, de hadde tatt den med og så hadde noe skjedd på veien. Jeg kjenner at jeg ikke stoler helt på de. Anonymkode: 41aaf...105 Det samme har jeg opplevd. Jeg bor på et veldig rolig sted, langt ute på landet, så jeg ble veldig overrasket over at det liksom skulle ha vært tyver på ferde. Etter flere uker mottok plutselig mottaker pakken likevel, og da jeg kontaktet HeltHjem beklaget de og sa at det var budet som hadde glemt å registrere pakken da han hentet den i postkassen min, og så hadde den bare blitt liggende på sentralen deres. Anonymkode: 13b58...49f 5
Drizzt Skrevet 25. juli 2020 #28 Skrevet 25. juli 2020 Jeg synes det er mye verre når transportfirma leverer pakker hos naboen hvis man selv ikke er hjemme. En jeg kjenner var i stor konflikt med naboen der hun bodde før og plutselig ble varer for et par tusen kr levert hos naboen og dama slett lenge med å få dem. 5
Cessa74 Skrevet 25. juli 2020 #29 Skrevet 25. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: De har brukt over en uke på å levere en pakke til meg nå, hadde den blitt sendt med vanlig porto og Posten ville den vært fremme forlengst. Det som irriterer meg er det elendige sporingssystemet deres. Blir ikke oppdatert og står bare pakken er mottatt og videresendt uten å oppgi hvor den faktisk er. Skal klage til nettbutikken når jeg får pakken (hvis jeg får den). Har også opplevd at de har lagt pakka oppå postkassa istedet for ved døra, grytidlig om morgenen. De har aldri levert noe på døra her. Elendig tjeneste! Anonymkode: 7abcb...1a5 Samme her også. Venter på en pakke fra Bergen (jeg bor i Oslo). Det er 6 dager siden den ble sendt -og ifølge kundeservice kommer den tidligst tirsdag -altså 8-9 dager. Kommer aldri til å bruke de igjen. Posten er kanskje litt dyrere, men minst dobbelt så effektive.. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #30 Skrevet 26. juli 2020 De som sitter på kundeservice er i et innleid byrå mens de som henter pakkene er avisbudet. Så det er flere ledd. Jeg har selv opplevd at pakker sendt mellom privatpersoner er blitt borte eller plutselig levert etter 3-4 uker. Får bare samme standard svar fra kundeservice. Har sendt endel pakker og det har gått fint med mange men syns også det er for mange det har vært tull med. Anonymkode: 4addd...e60 1
Pinkee Skrevet 26. juli 2020 #31 Skrevet 26. juli 2020 Jeg har egentlig ikke hatt problemer med helt hjem. Men, opplevde for en tid tilbake, at en pakke sendt med helt hjem, ble levert av PostNord!
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #32 Skrevet 26. juli 2020 Har ikke hatt problemer med dem. Små pakker i postkassen og litt større har blitt lagt på dørmatta. Jeg synes det er helt topp at jeg kan bestille en pakke tirsdag formiddag og få den levert onsdag morgen slik de gjør hvis utsender har rask logistikk. Anonymkode: cf207...8a5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #33 Skrevet 26. juli 2020 Jeg fikk melding igår kveld om at min pakke er på vei. Det skal bli spennende å se hva det er, for jeg har ikke bestilt noe, og de tingene jeg har mistet, ble bestilt for snart ett år siden. Anonymkode: b7c1d...398 7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #34 Skrevet 26. juli 2020 Både jeg og min datter, har flere pakker de ikke har levert. Ene firmaet vi brukte, sluttet helt å bruke de. Da det var flere pakker som forsvant. Vi har postkassestativ ved en gangvei, hvor det går en del mennesker. Boligen vår er 10 m unna, og henger man det på døra er det ingen som tar, men henger man det på postkassen så blir det nesten alltid borte. Og det er jo ingen andre av de som leverer hjem, som henger det på postkassestativet, alle andre henger det på døra. Anonymkode: d52e5...4a1 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #35 Skrevet 26. juli 2020 Har bare gode erfaringer med de og synes det er helt supert å få ting så raskt. En gang ble en pakke borte, misstenker at den ble lagt i postkassa til naboen som jeg ikke kan forvente å få noe tilbake fra. Meldte det inn og noen dager senere lå det ny pakke i postkassa. Da hadde leverandøren ordnet opp og tok det selv med helt hjem. Etter episoden over sendte jeg Helt hjem bilde av min postkasse slik at det ikke skulle være noe tvil, og har i ettertid fått alle pakker raskt. Anonymkode: 3112a...bc8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #36 Skrevet 26. juli 2020 Har fått 1 pakke levert med helthjem. Den ble levert på døren helt uten problem. Anonymkode: 9d2ed...0a8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #37 Skrevet 26. juli 2020 Har mest dårlig erfaring med dem.. Første gangen mottok jeg en pakke og det var ok. Andre gangen skulle jeg sende, de fant ikke adressen min og kunne ikke ta imot pakken. Tredje gangen det samme. Fjerde gangen nølte jeg, men gikk med å bruke dem, da jeg skal motta, og det gikk fint å motta før. Så var jeg hjemme den morgenen, har 2 små så våkner kl 5-ish. Satt i stuen med utsikt ut til postkassen og kan se alle som kjører inn for å levere, det er endevei så det er kun en vei inn. Kl7 fikk jeg sms at de har vært der og levert. Har ikke sett noen kjøre inn, og ingenting hengende ved postkassen. Chattet med dem, de sa de fant ikke stedet. Jeg spør hvorfor de sendte sms at de har levert da?! Fikk svar at kollegaen var ny osv. Så neste dag skylle de prøve å levere igjen, men fikk sms at de ikke fant adressen. Jeg chattet igjen. Og sa at jeg har mottatt pakke fra dem før og posten får jeg nesten hver gang, så de må vel klare å finne frem?! Så fikk jeg dem neste dag men dette måtte myyyye til. Så jeg vil aldri aldri bruke dem igjen. fikk også vite at, de får betalt x kr for å han levert, men om de ikke finner frem eller en grunn for at de ikke kunne levere da, fikk de dobbelt hvis de kan levere neste gang. Så mange ansatte der som bruker dette, for å få dobbelt betalt. Hvorfor det er sånn vet jeg ikke, for det er det dummeste systemet jeg har hørt. Man blir belønnet for å gjøre feil liksom??! Motsatt av hva man ellers ville ha gjort i en vanlig bedrift. Anonymkode: 424a8...4a1 10
JDT Skrevet 26. juli 2020 #38 Skrevet 26. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk melding igår kveld om at min pakke er på vei. Det skal bli spennende å se hva det er, for jeg har ikke bestilt noe, og de tingene jeg har mistet, ble bestilt for snart ett år siden. Anonymkode: b7c1d...398 Tihii. Endelig er de kommet !!
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #39 Skrevet 26. juli 2020 2 timer siden, JDT skrev: Tihii. Endelig er de kommet !! Glemte å svare denne, men takk for påminnelsen. Jeg fikk en vare som jeg ikke har bestilt😏 Den beholder jeg! Anonymkode: b7c1d...398 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #40 Skrevet 26. juli 2020 Foretrekker gode gamle Posten. Anonymkode: c547b...a60 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå