Gå til innhold

Pakker fra Helthjem forsvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg opplever stadig at pakker som leveres med Helthjem forsvinner. Her jeg bor har vi et samlestativ med postkasser noen hundre meter fra huset, ved en vei hvor det er gjennomgående trafikk og folk som går forbi. Nå sist var det en pakke med masse varer fra Body shop som forsvant. Helthjem hadde sendt en melding litt over 03 på natten om at pakken var levert, hengt i pose på postkassen. Firmaet reklamerer med at de enten legger i postkassen, eller ved døren dersom postkassen er plassert sånn at det ikke er egnet å legge pakkene der. Det er ganske innlysende at det ikke er smart å henge pakker på en poskasse som står rett i veikanten med så mye folk som passerer forbi til alle døgnets tider. Jeg sov selvfølgelig da pakka ble levert, og den var så klart borte da jeg gikk for å hente posten på formiddagen da jeg hadde stått opp. Jeg tok kontakt med dem, og de har hengt posen på riktig postkasse, men det hjelper jo ikke meg stort akkurat nå. Hva i helvete skal jeg gjøre, jeg har ikke råd til å kjøpe varene på nytt, og det er ting jeg trenger. Har kontaktet bodyshop også, og anbefalt dem å slutte å bruke dette leveringsfirmaet. Har jeg krav på erstatning?

Anonymkode: 95008...923

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mysticgirl

Jeg og to av mine venninner har mistet pakker fra Helt hjem. De sier de har levert, men det har de ikke Pakker forsvinner overalt. Anbefaler ingen å bestille på nettsider som bruker dem . Venninna mi sliter med å få tilbake det hun har betalt også. Styr unna fo fremtiden !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme her! Så jeg bruker ikke det selskapet mer og styrer unna bedrifter som bruker tjenesten deres. 

De sier at de har levert på døren, men jeg var hjemme da og det ga ingen utslag på overvåkningskameraet på at de har vært der.

Anonymkode: b7c1d...398

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er håpløse, i over 2 uker påsto de at de hadde prøvd å finne fram til meg men ikke klart det. Og det er virkelig ikke vanskelig, adressen ligger inne på div. karttjenester, det er godt merket både med husnr, navn på postkasse og på dør. Så kommer aldri til å bruke de igjen. 

Anonymkode: 4dd30...153

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan de bevise at pakken er levert?

Anonymkode: 13b58...49f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan de bevise at pakken er levert?

Anonymkode: 13b58...49f

Nei de sa den var levert, og når jeg sa den ikke var det, så sa de at budbringer ikke fant adressen. Adressen står på et stort silt utfor døren her, så det er ikke vanskelig å finne. Bare rot med dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De har brukt over en uke på å levere en pakke til meg nå, hadde den blitt sendt med vanlig porto og Posten ville den vært fremme forlengst.

Det som irriterer meg er det elendige sporingssystemet deres. Blir ikke oppdatert og står bare pakken er mottatt og videresendt uten å oppgi hvor den faktisk er. Skal klage til nettbutikken når jeg får pakken (hvis jeg får den). 

Har også opplevd at de har lagt pakka oppå postkassa istedet for ved døra, grytidlig om morgenen. De har aldri levert noe på døra her. 

Elendig tjeneste!

Anonymkode: 7abcb...1a5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Mysticgirl skrev:

Jeg og to av mine venninner har mistet pakker fra Helt hjem. De sier de har levert, men det har de ikke Pakker forsvinner overalt. Anbefaler ingen å bestille på nettsider som bruker dem . Venninna mi sliter med å få tilbake det hun har betalt også. Styr unna fo fremtiden !

Det samme har skjedd meg - de sa at pakken var levert, men da må de ha levert den feil, for jeg mottok den ikke. Og dette var også noe som var lite nok til å få plass i postkassa. Da jeg tok kontakt med HeltHjem, sa de bare at siden jeg ikke hadde mottatt pakken, måtte jeg anse den som tapt. Så det er jo helt tydelig at det er et møkkafirma. De fortalte meg at de brukte lokale avisbud til å levere ut pakkene... da sa jeg bare at de må finne andre løsninger på det.

Jeg anbefaler heller ingen å bruke Helt Hjem.

Endret av The Kavorka
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt hjem er ubrukelig. De henger pakkene ved postkassa om natten. En gang gikk jeg ut på morgenen i 6 tia for å hente en pakke, da lå varene strødd utover gata. Klagde til kundeservice og ble svartelistet dvs jeg får hverken sendt eller mottatt pakker med dem. Ikke at det er noe tap for min del. Det komiske er at de begrunnet det med at nabolandet ikke er trygt (bor i ett rolig pensjonist strøk) men naboene som bor 2 meter unna kan fremdeles sende og motta. De er som sagt helt ubrukelige. Regner med de går konk snart. 

Anonymkode: f59a0...50d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oi, så skremmende å lese erfaringene som deles her. Selv har jeg både sendt og mottatt pakker med Helthjem og det har hittil bare gått helt fint. Men blir mer skeptisk til fremtidig bruk når jeg hører at slike ting foregår...

Anonymkode: 3b9c3...209

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos meg leverer de heldigvis rett i postkassen innendørs. Aner ikke hvordan de kommer seg inn (postbudet?) for jeg bor i borettslag med felles ytterdør som har smekklås. Pleier å få melding i 6-7 tiden om morgenen at den er levert.

Sporingssystemet er elendig, ja. Det står alltid «levert» på en adresse langt fra der jeg bor, må være et felles mottakspunkt for alle pakkene for det står samme adresse hver gang. Oppdateres ikke når jeg har fått pakken, heller.

Anonymkode: 79158...f10

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever stadig at pakker som leveres med Helthjem forsvinner. Her jeg bor har vi et samlestativ med postkasser noen hundre meter fra huset, ved en vei hvor det er gjennomgående trafikk og folk som går forbi. Nå sist var det en pakke med masse varer fra Body shop som forsvant. Helthjem hadde sendt en melding litt over 03 på natten om at pakken var levert, hengt i pose på postkassen. Firmaet reklamerer med at de enten legger i postkassen, eller ved døren dersom postkassen er plassert sånn at det ikke er egnet å legge pakkene der. Det er ganske innlysende at det ikke er smart å henge pakker på en poskasse som står rett i veikanten med så mye folk som passerer forbi til alle døgnets tider. Jeg sov selvfølgelig da pakka ble levert, og den var så klart borte da jeg gikk for å hente posten på formiddagen da jeg hadde stått opp. Jeg tok kontakt med dem, og de har hengt posen på riktig postkasse, men det hjelper jo ikke meg stort akkurat nå. Hva i helvete skal jeg gjøre, jeg har ikke råd til å kjøpe varene på nytt, og det er ting jeg trenger. Har kontaktet bodyshop også, og anbefalt dem å slutte å bruke dette leveringsfirmaet. Har jeg krav på erstatning?

Anonymkode: 95008...923

Du får kontakte nettbutikken og KREVE ny levering, eller pengene igjen.

Anonymkode: c547b...a60

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helthjem klarer alltid å legge pakken i naboens postkasse, selv om min postkasse er meget godt merket. Skulle tro de gjør feil med vilje. 

Anonymkode: a3377...d21

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri hatt problemer med dem. Sikker på at det ikke er andre folk som stjeler tingene deres?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har mistet flere pakker sendt med Helthjem. Bruker dem aldri igjen.

Anonymkode: f3078...5fe

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, BiancaWhite skrev:

Jeg har aldri hatt problemer med dem. Sikker på at det ikke er andre folk som stjeler tingene deres?

Det er vel noe av det som er problemet. De leverer pakken ved å feks henge den i en pose på postkassen, døren e.l., også ender det opp med at ting blir stjålet. 

Anonymkode: 491a3...093

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Storpølse

Jeg må nok si meg uenig med din opplevelse. Pakken har alltid kommet helskinnet vanligvis i postkassen. Jeg beregner ca når de kommer og med engang går jeg ut for å hente pakken uansett tid på døgnet. Jeg har råd til å ødelegge døgnrytmen enn å risikere å miste pakken. Har vel litt å si også om man bor i Holmenkollen eller Stovner for å si det sånn. Her har naboene vaktbikkjer, alarmer, naboen jobber som innsatsleder. Pleier ofte å dra til byen og la døra stå åpent for å lufte, når jeg er tilbake har ingenting blitt tatt eller ødelagt. Hadde jeg vært kriminell så måtte jeg ha visst først hvem jeg kødder med mindre man er amatør i bransjen og stjeler andres pakker uten å vite hvem de er. Helthjem har jeg ikke hatt noe problem med og håper det fortsetter slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel noe av det som er problemet. De leverer pakken ved å feks henge den i en pose på postkassen, døren e.l., også ender det opp med at ting blir stjålet. 

Anonymkode: 491a3...093

Jepp. Syns folk skal være slik. Klarer ikke la ting i fred :( 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp. Bestilte sko til 1800kr, hengt på postkassen midt på natten. Gikk jo fint, men det er uansvarlig. Jeg henter heller selv på posten jeg. 

Anonymkode: 6952d...822

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har opplevd å få beskjed om at pakken ikke var i postkassen når jeg skulle sende med de. Jeg vet jo at den lå der. 

Enden på visen var at jo, pakken var der, de hadde tatt den med og så hadde noe skjedd på veien. 

Jeg kjenner at jeg ikke stoler helt på de. 

Anonymkode: 41aaf...105

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...