MarieLo Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Og tror at det ikke forandrer noe som helst. Kjenner dere noen slike? Er det bra å stole på de eller er det ikke mulig å ha tillit til de kanskje?
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #2 Skrevet 24. juli 2020 Alle lyver, å si noe annet er løgn. Anonymkode: 5b8af...cbb 9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 Ja, kona har en tenåring som lyver like lett som han puster. For han får det ingen konsekvenser, for det er tydeligvis "greit" Anonymkode: f8bb6...6da 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 (endret) Alle mennesker lyver, men noen mennesker lyver mer en andre, og noen lyver veldig lite. Men det menneske som aldri har kommet med en løgn eksisterer ikke. Ja jeg kjenner mennesker som lyver, men ingen av dem er stor løgnere det er hovedsakelig hvite løgner. Endret 24. juli 2020 av Aragorn ll Elessar 2
MarieLo Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2020 (endret) Åja. Mange løgnere her tydeligvis. Alle lyger ikke nei, mange slutter når en ikke føler behov for det. Mange løgnere lyger til seg selv like mye som til andre også. At "alle lyger og ingen kan eksistere uten" høres ut som en løgn løgnere forteller seg selv for å rasjonalisere lygingen sin. "Alle andre gjør det..", men nei, de gjør ikke det. Kanskje de dere har mest erfaring med og ønsker å være som da. Endret 24. juli 2020 av MarieLo 1
Fragaria Skrevet 24. juli 2020 #6 Skrevet 24. juli 2020 Ja, mange rundt meg lyver utrolig lett føler jeg. Både hvite og grå løgner. Både barn og voksne. Ærlighet hsr stor verdi hos meg, jeg jobber hardt for å gi barna mine disse verdiene. Livet blir mye enklere uten løgner. Og det er helt forferdelig å bli løyet for! Jeg forstår ikke motivasjonen bak løgner. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #7 Skrevet 24. juli 2020 Det er forskjeller på løgner. Å lyve for partneren sin mens man er utro er noe annet enn å lyve for partneren sin når hun spør om hun ser lubben ut i den nye kjolen. Anonymkode: 81c4d...1ff 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #8 Skrevet 24. juli 2020 Jeg stoler ikke på et menneske som jeg vet lyger mye i det hele tatt. Men jeg har likevel noen venner som er sånn. Det går helt fint. Jeg bare lar være å betro dem sensitive ting og lar ingenting stå og falle på dem. Sørger for at mine nærmeste venner alltid er pålitelige, ærlige mennesker. Har hatt forhold til løgnhalser også, det vil jeg ikke anbefale.. Anonymkode: f35d9...973 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #9 Skrevet 24. juli 2020 Jeg har vært borti et knippe mennesker som lyver åpenbart. Du tenker ikke over det i starten, for da kan alt som kommer ut av kjeften på en være sant. Du kjenner jo ikke personen. Men etterhvert begynner du å skjønne det. Du kan f.eks høre spektakulære historier fra livet til vedkommende, og så kan han/hun fortelle om noe annet senere som gjør at tid og sted ikke henger sammen med den første historien. Så er det sånn at folk som er vant til å lyve mye på et eller annet vikler seg fast i egne løgner. Hvor du enkelte ganger får lyst til å si "😋ja, men sist gang sa du jo at det var på x og ikke y..?“, mens du andre ganger tenker at det blir for pinlig å" ta" vedkommende på det, og det beste bare er å la det ligge. Jeg har hvertfall funnet ut at det beste for meg er å ikke ha sånne folk i min nærmeste omgangskrets, jeg orker det bare ikke. Så får de bare lyve og skrøne så mye de vil de få gangene vi treffes. Har vært i forhold med en giga-løgner, som løy mer enn han snakket sant viste det seg. Anonymkode: 73971...531 1
MarieLo Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #10 Skrevet 24. juli 2020 5 minutter siden, Fragaria skrev: Ja, mange rundt meg lyver utrolig lett føler jeg. Både hvite og grå løgner. Både barn og voksne. Ærlighet hsr stor verdi hos meg, jeg jobber hardt for å gi barna mine disse verdiene. Livet blir mye enklere uten løgner. Og det er helt forferdelig å bli løyet for! Jeg forstår ikke motivasjonen bak løgner. Ikke jeg heller, tilliten går rett i vasken, men de tenker vel at tillit ikke betyr noe kanskje. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjeller på løgner. Å lyve for partneren sin mens man er utro er noe annet enn å lyve for partneren sin når hun spør om hun ser lubben ut i den nye kjolen. Anonymkode: 81c4d...1ff Nei, det er egentlig ingen forskjell, en løgn er en løgn. Og hvis man tror man sparer andre for noe ved å lyge så er det en løgn i seg selv. Sannheten er det eneste man bør si, for ellers er man ikke sann mot seg selv heller, noe som bare er destruktivt for alle i lengden. Og hvis noen ser litt lubben i en kjole er det bedre at de vet det, slik at de kan ta stilling til det, uavhengig om det bare er din mening eller om de ikke ønsker å gå rundt uvitende om at du tenker det. Hvis du sier at du tenker det kommer det frem i lyset og lys er aldri negativt for noe. Man kan lære og vokse sånn.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 19 minutter siden, MarieLo skrev: Åja. Mange løgnere her tydeligvis. Alle lyger ikke nei, mange slutter når en ikke føler behov for det. Mange løgnere lyger til seg selv like mye som til andre også. At "alle lyger og ingen kan eksistere uten" høres ut som en løgn løgnere forteller seg selv for å rasjonalisere lygingen sin. "Alle andre gjør det..", men nei, de gjør ikke det. Kanskje de dere har mest erfaring med og ønsker å være som da. Nå lyver du. Anonymkode: 5b8af...cbb 3
MarieLo Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #12 Skrevet 24. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært borti et knippe mennesker som lyver åpenbart. Du tenker ikke over det i starten, for da kan alt som kommer ut av kjeften på en være sant. Du kjenner jo ikke personen. Men etterhvert begynner du å skjønne det. Du kan f.eks høre spektakulære historier fra livet til vedkommende, og så kan han/hun fortelle om noe annet senere som gjør at tid og sted ikke henger sammen med den første historien. Så er det sånn at folk som er vant til å lyve mye på et eller annet vikler seg fast i egne løgner. Hvor du enkelte ganger får lyst til å si "😋ja, men sist gang sa du jo at det var på x og ikke y..?“, mens du andre ganger tenker at det blir for pinlig å" ta" vedkommende på det, og det beste bare er å la det ligge. Jeg har hvertfall funnet ut at det beste for meg er å ikke ha sånne folk i min nærmeste omgangskrets, jeg orker det bare ikke. Så får de bare lyve og skrøne så mye de vil de få gangene vi treffes. Har vært i forhold med en giga-løgner, som løy mer enn han snakket sant viste det seg. Anonymkode: 73971...531 Høres fornuftig ut. Jeg vil ikke kaste bort tiden og energiene mine på slike mennesker hvert fall, når de går ut i fra at den er så lite verdt, at løgner er verdt min tid generelt. Det er fullstendig mangel på respekt og uten tillit så har ikke kjærlighet noen forutsetninger.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #13 Skrevet 24. juli 2020 1 minutt siden, MarieLo skrev: Ikke jeg heller, tilliten går rett i vasken, men de tenker vel at tillit ikke betyr noe kanskje. Nei, det er egentlig ingen forskjell, en løgn er en løgn. Og hvis man tror man sparer andre for noe ved å lyge så er det en løgn i seg selv. Sannheten er det eneste man bør si, for ellers er man ikke sann mot seg selv heller, noe som bare er destruktivt for alle i lengden. Og hvis noen ser litt lubben i en kjole er det bedre at de vet det, slik at de kan ta stilling til det, uavhengig om det bare er din mening eller om de ikke ønsker å gå rundt uvitende om at du tenker det. Hvis du sier at du tenker det kommer det frem i lyset og lys er aldri negativt for noe. Man kan lære og vokse sånn. Herregud. Samfunnet hadde jo ikke gått rundt hvis hvite løgner ikke var en del av hverdagen. Du hadde jo ikke hatt venner igjen! Ååh, er ikke babyen min nydelig? Du: Nei, den er stygg. Til og med de som forsker på løgn, sier at hvite løgner er nødvendig for å bevare "husfreden" og ellers. Anonymkode: e7fe7...4a0 3
MarieLo Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #14 Skrevet 24. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå lyver du. Anonymkode: 5b8af...cbb Niks. Vet du hva løgner er? Jeg har forresten ikke behov for å lyge, om jeg tar feil er det noe annet, men da snakker vi om tro, jeg er uansett ærlig. 1
MarieLo Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #15 Skrevet 24. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Herregud. Samfunnet hadde jo ikke gått rundt hvis hvite løgner ikke var en del av hverdagen. Du hadde jo ikke hatt venner igjen! Ååh, er ikke babyen min nydelig? Du: Nei, den er stygg. Til og med de som forsker på løgn, sier at hvite løgner er nødvendig for å bevare "husfreden" og ellers. Anonymkode: e7fe7...4a0 Går helt fint det, selv om du ikke klarer å forestille deg det.
Gjest theTitanic Skrevet 24. juli 2020 #16 Skrevet 24. juli 2020 Akkurat nå, MarieLo skrev: Ikke jeg heller, tilliten går rett i vasken, men de tenker vel at tillit ikke betyr noe kanskje. Nei, det er egentlig ingen forskjell, en løgn er en løgn. Og hvis man tror man sparer andre for noe ved å lyge så er det en løgn i seg selv. Sannheten er det eneste man bør si, for ellers er man ikke sann mot seg selv heller, noe som bare er destruktivt for alle i lengden. Og hvis noen ser litt lubben i en kjole er det bedre at de vet det, slik at de kan ta stilling til det, uavhengig om det bare er din mening eller om de ikke ønsker å gå rundt uvitende om at du tenker det. Hvis du sier at du tenker det kommer det frem i lyset og lys er aldri negativt for noe. Man kan lære og vokse sånn. Du tar feil. Man kan spare andre noe ved å lyve. Veldig masse faktisk. Og enda mer feil i at sannheten er det eneste man bør si. Jeg kunne listet side opp og side ned med grunner til dette. Og det er mange som foretrekker å gå rundt uvitende. Veldig mange. Kunne sikkert listet opp masse ting jeg vil være uvitende om. Ting man ikke vet trenger man ikke å forholde seg til. Men det er noe som heter at en ting har mange sannheter, så man kan bruke en annen og bedre sannhet for å besvare spørsmålet. Uten å bruke den ubehagelige sannheten som den som spør var ute etter. Man lurer seg litt unna uten å lyve. Å utelate er heller ikke alltid å lyve. Jeg lyver. Hvite løgner. Svarte løgner. Å lyve trengs. Lyver sikkert mindre enn gjennomsnittet men jeg lyver utvilsomt. Jeg lyver spesielt mye om ting jeg har glemt. Ofte er ikke dette viktige ting men jeg liker ikke å innrømme all glemmingen siden det er litt for mye av den. Lyver for gøy også. Men det er ikke ondskapsfullt. Kan også være for ærlig. Det er faktisk verre å ha sagt noe for ærlig enn å bli tatt i løgn. Sannheten kan være ubehagelig. Alle lyver.
SoWhat? Skrevet 24. juli 2020 #17 Skrevet 24. juli 2020 30 minutter siden, MarieLo skrev: Åja. Mange løgnere her tydeligvis. Alle lyger ikke nei, mange slutter når en ikke føler behov for det. Mange løgnere lyger til seg selv like mye som til andre også. At "alle lyger og ingen kan eksistere uten" høres ut som en løgn løgnere forteller seg selv for å rasjonalisere lygingen sin. "Alle andre gjør det..", men nei, de gjør ikke det. Kanskje de dere har mest erfaring med og ønsker å være som da. Det var en artikkel i en eller annen avis, hvor en psykolog sa at alle juger x antall ganger i løpet av et døgn. Så de som svarer her, er ikke som du skriver. Det er sant det de skriver
MarieLo Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #18 Skrevet 24. juli 2020 2 minutter siden, theTitanic skrev: Du tar feil. Man kan spare andre noe ved å lyve. Veldig masse faktisk. Og enda mer feil i at sannheten er det eneste man bør si. Jeg kunne listet side opp og side ned med grunner til dette. Og det er mange som foretrekker å gå rundt uvitende. Veldig mange. Kunne sikkert listet opp masse ting jeg vil være uvitende om. Ting man ikke vet trenger man ikke å forholde seg til. Men det er noe som heter at en ting har mange sannheter, så man kan bruke en annen og bedre sannhet for å besvare spørsmålet. Uten å bruke den ubehagelige sannheten som den som spør var ute etter. Man lurer seg litt unna uten å lyve. Å utelate er heller ikke alltid å lyve. Jeg lyver. Hvite løgner. Svarte løgner. Å lyve trengs. Lyver sikkert mindre enn gjennomsnittet men jeg lyver utvilsomt. Jeg lyver spesielt mye om ting jeg har glemt. Ofte er ikke dette viktige ting men jeg liker ikke å innrømme all glemmingen siden det er litt for mye av den. Lyver for gøy også. Men det er ikke ondskapsfullt. Kan også være for ærlig. Det er faktisk verre å ha sagt noe for ærlig enn å bli tatt i løgn. Sannheten kan være ubehagelig. Alle lyver. Nei. Bare nei. Alle lyver ikke. Dette er løgner du forteller deg selv bare, og mange andre gjør det samme, men det er bare egoisme og dere gjør det for deres egen del. Å si sannheten er aldri feil. Man må selvfølgelig ikke formulere seg på en måte som er mest mulig sårende, men uansett bør man pakke det fint inn og være ærlig. For deres del. Hvis du vil være uviten er det ok, men det er ikke ok at du bestemmer det for noen andre. At de ikke får ta dette valget selv. Du lar med andre ord være å fortelle sannheten for din egen del. Og du lyver fordi du ikke liker å innrømme ting. Altså du lyver for din egen del. Dette er ikke komplisert i det hele tatt, å lyve gjør man kun for sin egen del, _uavhengig_ av hva man har overbevist seg selv om for å rasjonalisere oppførselen sin. Så alle lyver ikke. Egoistiske mennesker lyver. De som ikke tenker på andres beste.
MarieLo Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #19 Skrevet 24. juli 2020 (endret) 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Det var en artikkel i en eller annen avis, hvor en psykolog sa at alle juger x antall ganger i løpet av et døgn. Så de som svarer her, er ikke som du skriver. Det er sant det de skriver Fake news. Dette er en egoistisk verden som vil gjøre folk mer egoistiske. Ikke tro på alt du leser i aviser. Endret 24. juli 2020 av MarieLo
SoWhat? Skrevet 24. juli 2020 #20 Skrevet 24. juli 2020 Akkurat nå, MarieLo skrev: Fake news. Dette er en egoistisk verden og vil gjøre folk mer egoistiske. Ikke tro på alt du leser i aviser. Nei, slutt. Jeg liker virkelig ikke løgn, men jeg kommer med de berømmelige hvite. Nå jugde for eksempel du, for det er ikke "fake news" tenk 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå