AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Jeg er ikke i et forhold eller situasjon hvor jeg kommer til å få barn med det første, men jammen meg så sitter jeg her å tenker på hva barna mine skal hete. Funnet noen navn jeg liker og et som jeg liker veldig godt, men dette kommer nok til å endre seg med tid og når en andre part er med i bildet, må man bli enig om navnet til barnet 😆 Anonymkode: 4a10c...0fe
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #2 Skrevet 24. juli 2020 Haha med en gsng jeg ble gravid, litt mer for alvor etter ultralyd, men det endret seg litt faktisk til hun lå der og da bestemte vi oss 😊 har alltid likt å tenke på navn da.. Anonymkode: 67438...c6e
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 Jeg har «samlet navn» siden jeg var barn, fine navn fra litteratur osv. Artig nok er flere av dem «oldemornavn» som har fått et oppsving nå, som Othilie, Cornelia/e, Mathilde, Philippa osv. Mannen likte nesten ingen av dem. Det eneste av dem som også forekom i begges familie (type tipptipp) var det vi valgte. Men teknisk sett likte jeg det navnet fra en barnebok. 😅 Anonymkode: fbbfd...7c2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 Tenkte nok en del på det mens jeg gikk gravid, men det ble ikke bestemt før barna var født. Ingen av de har fått noen av de navnene jeg tenkte på. 😂😂😂 Anonymkode: aa9b5...af6
GammelKaktus Skrevet 24. juli 2020 #5 Skrevet 24. juli 2020 Jeg hadde egentlig navnet klart jeg, måtte bare se om han "passet" navnet og det gjorde han.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #6 Skrevet 24. juli 2020 Fra året etter at vi ble et par. Navnene har jeg vel hatt klart siden jeg var ei lita jente. Han derimot hadde to guttenavn klart. Derfor ble vi enige om at han fikk velge guttenavn, og jeg jentenavn. Vi hadde ingen ting å utsette på hverandres navn. Vi har nå to jenter med mine navn. Navnene ble delt ut ved positiv test, for rekkefølgen var allerede bestemt. Anonymkode: 123eb...7e2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #7 Skrevet 24. juli 2020 Eldstejenta sitt navn har jeg likt siden jeg var tenåring, men merkelig nok var det mannen min som foreslo det. Gutten fikk guttenavnet vi hadde klart den gangen vi fikk jente. Vi diskuterte ikke navn før jeg ble gravid, og ingen av oss var av "har allerede en liste med favoritter klar"-typen. Anonymkode: 52e35...156
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #8 Skrevet 24. juli 2020 Da jeg var 5? 😄 Har hatt et favorittnavn helt siden jeg gikk i barnehagen. Gleden var stor da jeg fikk jente og kunne gi henne navnet jeg alltid har likt. Mannen var heldigvis enig. Vi så aldri på andre navn Anonymkode: 0d92b...65b
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #9 Skrevet 24. juli 2020 Tenkte på navn i mange år før det var aktuelt å få barn. Tror ikke det er så uvanlig. Men når man da er et par og er gravid, er man to som skal bli enige, og smaken har dessuten forandret seg underveis. Er strålende fornøyd med barnas navn, men det var ikke de navnene jeg så for meg fem år før de ble født. Anonymkode: ae919...ee9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 Jeg har vel egentlig tenkt på det siden jeg navnga dukkene mine i barndommen. Og jeg har nok gått og tenkt og dagdrømt og kommet fram til at hvis jeg får en sønn så skal han hete det og en datter det en del ganger. Så vidt jeg husker, hadde jeg ikke tenkt noe særlig på navnene som barna mine faktisk fikk før jeg ble gravid. Da var vi jo to som skulle bli enige. Anonymkode: e8243...bf6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå