Gå til innhold

Fotpleie

Fremhevede innlegg

Gjest Guest
Skrevet

Jeg trenger noen gode råd ang fotpleie. Har skjønt at det egentlig er ganske viktig å ta vare på føttene sine. Mine ser ikke ut i det hele tatt. Har sprukne og ru heler, endel gul/hard hud under fotbladet, samt at neglene ikke er av de peneste jeg har sett. Hva kan jeg gjøre for at de skal se litt bedre ut? Har vært hos fotpleier en gang, og har aldri hatt så fine føtter etter at jeg gikk ut derifra. Hun brukte noe som kan minne om en ostehøvel og "skjærte bort" gul og hard hud, finnes dette å få kjøpt til hjemmebruk?

Noen som har tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Darcy
Skrevet

Ja, dette finns til hjemmebruk, bare vær forsiktig, for det er barberhøvel som befinner seg inni denne "ostehøvelen"

Ellers kan du kjøpe deg en god fotfil, en neglfil og file ivei.

Bare vær litt forsiktig her også så du ikke filer hull på huden.

En god fotkrem og litt neglelakk til slutt, er enkle tips man kan gjøre på egenhånd.

Putt gjerne beina i f.esk grønnsåpevann for å myke opp litt før du begynner å file.

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg sitter med bena i fotbad nå ;) Bruker Saltrates fotbad med urteekstrakt som mykgjør. Så bruker jeg pimpstein etterpå til å få av hard hud, også bruker jeg en god fotkrem (akkurat nå: Scholl Foot care Intensive foot trestment) og et par gode bomullssokker til slutt.

Dette er et enkelt program jeg gjør ofte, og jeg merker forskjell!

Gjest Daniella_
Skrevet

Det jeg gjøre når jeg tar fotbad/kur er:

* Tar bena i en bøtte e.l. med grønnsåpe og havsalt.

* Lar det virke ved å ha bena mine oppi bøtta i minst 15 min.

* Så bruker jeg en fotfil og filer vekk tørr og hard hud.

* Også går jeg over med en pimpsten for å fjerne vekk "rillene" en fotfil kan lage.

* Så, fotkrem i fra Scholl eller ShadowTan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...