AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Flere og flere land gjør dette, det er nærmest påbudt enkelte steder. Anonymkode: e45a8...a5c
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #2 Skrevet 24. juli 2020 La oss prise oss lykkelig for det, maske er bare tull. Anonymkode: df299...403 11
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 Fordi det ikke er utbredt smitte i Norge. Om det snur blir det nok også anbefalt her også, i det minste hvor man ikke kan holde en meter avstand. De kan gjerne oppmuntre til bruk alt nå synes jeg, slik at de som ønsker å bruke det ikke får negative reaksjoner. Rart det skal være flauere å bruke maske enn å dra på grisefest i syden... Anonymkode: 3212b...ba2 10
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Flere og flere land gjør dette, det er nærmest påbudt enkelte steder. Anonymkode: e45a8...a5c Det er ikke bohov til slike tiltak i Norge. Se: https://www.worldometers.info/coronavirus/ Anonymkode: d41d1...9a7 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #5 Skrevet 24. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: La oss prise oss lykkelig for det, maske er bare tull. Anonymkode: df299...403 Sier eksperten 😂 Anonymkode: 677b9...07a 8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #6 Skrevet 24. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det ikke er utbredt smitte i Norge. Om det snur blir det nok også anbefalt her også, i det minste hvor man ikke kan holde en meter avstand. De kan gjerne oppmuntre til bruk alt nå synes jeg, slik at de som ønsker å bruke det ikke får negative reaksjoner. Rart det skal være flauere å bruke maske enn å dra på grisefest i syden... Anonymkode: 3212b...ba2 Mange ser på det som underkastelse og fornektelse av gud. Anonymkode: e45a8...a5c 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #7 Skrevet 24. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det ikke er utbredt smitte i Norge. Om det snur blir det nok også anbefalt her også, i det minste hvor man ikke kan holde en meter avstand. De kan gjerne oppmuntre til bruk alt nå synes jeg, slik at de som ønsker å bruke det ikke får negative reaksjoner. Rart det skal være flauere å bruke maske enn å dra på grisefest i syden... Anonymkode: 3212b...ba2 Haha! Der sier du noe... Anonymkode: 677b9...07a
NorthernLight Skrevet 24. juli 2020 #8 Skrevet 24. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: La oss prise oss lykkelig for det, maske er bare tull. Anonymkode: df299...403 Så jorden er flat også?? Maske er ikke tull!! 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #9 Skrevet 24. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mange ser på det som underkastelse og fornektelse av gud. Anonymkode: e45a8...a5c Haha. Heldigvis tror jeg det ikke er det største problemet her i Norge. Vi er jo halvt hedninger hele gjengen. Men at det føles ut som et overtramp av individets frie vilje, ja det kan det bli diskutert tror jeg. Håper vi slipper maske fram til høsten/vinteren, da blir ikke overgangen så bra. Har rikelig med buff og Balaklava Anonymkode: 3212b...ba2 2
T-Rex Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 Jeg tror nok at når vi får runde nr. 2, vil maske bli anbefalt i Norge også, når smitten har nådd et visst nivå. Det er en grunn til at maske ikke er anbefalt i Norge nå, og det vil være en grunn til det, om maske blir anbefalt en gang i fremtiden. 5
Den Sagnomsuste Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere og flere land gjør dette, det er nærmest påbudt enkelte steder. Anonymkode: e45a8...a5c For å besvare HI vil jeg peke på to årsaker. Den ene er stolthet. FHI er villige til å gå ned med skuta heller enn å innrømme at maske er fornuftig. Her ser vi klare paralleller til Tegnel i Sverige. Har man satt stoltheten på spill rir man heller den dårlige hesten til sisteplass enn å innrømme noe som helst. Det andre elementet som spiller inn er sikkert den elendige beredskapen. Man er sikkert engstelig for at en oppmuntring eller en oppfordring til maskebruk møtes med panisk tømming av apotekene. Når folk deretter står uten mulighet til å skaffe til veie en maske for seg og sine vil stemningen bli amper. Dette er hovedårsakene tror jeg. 6
T-Rex Skrevet 24. juli 2020 #12 Skrevet 24. juli 2020 Just now, Den Sagnsomsuste said: For å besvare HI vil jeg peke på to årsaker. Den ene er stolthet. FHI er villige til å gå ned med skuta heller enn å innrømme at maske er fornuftig. Her ser vi klare paralleller til Tegnel i Sverige. Har man satt stoltheten på spill rir man heller den dårlige hesten til sisteplass enn å innrømme noe som helst. Det andre elementet som spiller inn er sikkert den elendige beredskapen. Man er sikkert engstelig for at en oppmuntring eller en oppfordring til maskebruk møtes med panisk tømming av apotekene. Når folk deretter står uten mulighet til å skaffe til veie en maske for seg og sine vil stemningen bli amper. Dette er hovedårsakene tror jeg. Muligens delvis riktig, men de har et poeng. Maske hindrer virus FRA en smittet å nå andre, men en maske er også en virusoppsamler. Så når en frisk person håndterer en maske som har blitt full av virus fra smittete, er det en stor risiko forbundet med det. Det er en vanskelig avveining. 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #13 Skrevet 24. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: La oss prise oss lykkelig for det, maske er bare tull. Anonymkode: df299...403 Jeg måtte bruke maske på fly. Begynte å klø og nyse hele tiden, var ubehagelig, nesa begynte å renne og de var dårlig tilpasset disse maskene, så jeg måtte rette på maska flere ganger. Anonymkode: 599cb...9a5
T-Rex Skrevet 24. juli 2020 #14 Skrevet 24. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg måtte bruke maske på fly. Begynte å klø og nyse hele tiden, var ubehagelig, nesa begynte å renne og de var dårlig tilpasset disse maskene, så jeg måtte rette på maska flere ganger. Anonymkode: 599cb...9a5 Det er en greie å forhindre at folk tar seg i ansiktet. Folk som jobbet under ebola-epidemiene, har hatt som regel at de ikke skal ha hendene høyere enn albuene. Nettopp for å unngå at de tar seg i ansiktet. Går du med maske, er det trolig at du vil bruke hendene til å flytte på eller rette på masken. Så det er en fare der. 1
Den Sagnomsuste Skrevet 24. juli 2020 #15 Skrevet 24. juli 2020 7 minutter siden, T-Rex skrev: Muligens delvis riktig, men de har et poeng. Maske hindrer virus FRA en smittet å nå andre, men en maske er også en virusoppsamler. Så når en frisk person håndterer en maske som har blitt full av virus fra smittete, er det en stor risiko forbundet med det. Det er en vanskelig avveining. Men uten masken ville jo all smitten truffet vedkommende i fjeset ikkesant?
T-Rex Skrevet 24. juli 2020 #16 Skrevet 24. juli 2020 Just now, Den Sagnsomsuste said: Men uten masken ville jo all smitten truffet vedkommende i fjeset ikkesant? Er det ikke det jeg skriver?
Den Sagnomsuste Skrevet 24. juli 2020 #17 Skrevet 24. juli 2020 2 minutter siden, T-Rex skrev: Er det ikke det jeg skriver? Greit nok. Jeg må lese bedre før jeg responderer
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #18 Skrevet 24. juli 2020 6 minutter siden, T-Rex skrev: Det er en greie å forhindre at folk tar seg i ansiktet. Folk som jobbet under ebola-epidemiene, har hatt som regel at de ikke skal ha hendene høyere enn albuene. Nettopp for å unngå at de tar seg i ansiktet. Går du med maske, er det trolig at du vil bruke hendene til å flytte på eller rette på masken. Så det er en fare der. I tillegg så sliter jeg med dårlig ånde, og nå puster jeg jo den dårlige ånden inn hele tiden når jeg har på maska. Grusomt. Anonymkode: 599cb...9a5
T-Rex Skrevet 24. juli 2020 #19 Skrevet 24. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: I tillegg så sliter jeg med dårlig ånde, og nå puster jeg jo den dårlige ånden inn hele tiden når jeg har på maska. Grusomt. Anonymkode: 599cb...9a5 Feil. Fordi etc.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #20 Skrevet 24. juli 2020 Vil tro feilbruk er en av grunnene. Har sett "livredde" eldre fly rundt på butikken med maske, som de tar på og retter på hele tiden, sol heller ikke sitter korrekt på. I tillegg tar de på ALT de ser for å forsikre seg om at de ikke skal ha det allikevel. Det er ihvertfall hverdagen her jeg bor. Så mener vel ikke myndighetene at vi har behov for det fordi vi er/var veldig flinke til å ta avstand og ikke gå unødvendige turer til butikken Anonymkode: f549c...112 3
Anbefalte innlegg