AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Har i det ssite bestemt meg for å gjøre endringer i livet mitt. Er mye ensom og trenger flere venninner. Er singel, jente og i starten av 30 årene. Jeg står fri til å gjøre hva jeg vil,når jeg vil. Har begynt å prate med mennesker som jeg ser regelmessig nesten hver dag. Vi følger hverandre på sosiale medier, og er på hils. Det vil si, hvis jeg hilser,så får jeg et nikk tilbake. Det er også alt. Dette er poenget. Det er bevisst utestengning. Det er glasstak. For et eller annet,vet ikke hva.Det er sårt. Fra hva jeg skjønner,så er det inn å være litt småfrekk. Det å være kjapp i replikken og å være litt direkte på en ufølsom måte,noen ganger, for å så kunne klare å tulle det vekk. Tror kansje dette har meed å gjøre at det kan være selvtillitt og en komisk avløser,hva vet vel jeg. Opplever bare at det fort blir en stemning av denne karakteren,som er en hyppig trend. Andre som er enig? Uansett, så opplever jeg ofte at de som er kule og populære, det vil si de som ofte får til å komme inn i gjenger, må kunne vise litt frekkhet og ufinhet,rett og slett. Ikke det at jeg er en følsom person,men jeg prøver å bli kjent og prøver å se taktikken i hvordan enkelte oppfører seg og prater. Tror dette har noe med hvor god du er til å lese og talke hersketeknikker. Trist å si,men jeg tror hersketeknikker er hva du trenger og MÅ klare å beherske for å komme inn i en gjeng. Ikke godhet, snillhet,empati og forståelse. Det er forsåvidt greit nok. Hadde ikke passet inn hos så altfor politisk korekte miljøer uansett. Jeg er jente forresten, og er ikke en jente som fester hele tiden. Jeg trener annenhver dag har kostholdsplan og treningsplan med coach som har en doktorgrad i treningsfysiologi. Alt annet er opp til meg selv, er over nett. Så med andre ord, jeg har trening som livsstil. Jeg har forbedringer på ting som hårstil(slitt hår) klesstil(går for det meste i treningsklær uansett) Foreløpig har jeg ikke jobb eller skole, skal ta opp fag selv. Gruer meg for ensomhet og alt det fører med seg. Noen som har tips til meg for hvordan jeg kan forbedre sosiale skills og lese talke og faktisk til tider tåle hersketeknikker i sosialt samvær? Pluss også gruppedynamikk. Vil gjerne finne jenter som er single, har en viss teft for klær og stil og trener mer enn gjennomsnittet. Tusen takk! Anonymkode: be7dd...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #2 Skrevet 24. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Foreløpig har jeg ikke jobb eller skole, skal ta opp fag selv. Anonymkode: be7dd...e2f Dette er nøkkelen hvis du vil bygge vennskap/nettverk. Anonymkode: 3bb62...95e 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er nøkkelen hvis du vil bygge vennskap/nettverk. Anonymkode: 3bb62...95e Ja, ser den. Det er dyrt å ta opp fag oå privatskoler,så vil ta opp selv for å spare. Har notater for å få dette til å gå. Prøver å endre livet mitt også her, skal studere et helt annet valg enn tidligere,så er en kabal som skal gå opp. Det sosiale skranter det mest ved, og her er vi vel alle litt sårbare,fordi det egnltig handler om å bli kjent med din egen blindsone. Noen som er gode sosialt,som vil dele hvordan du kan knekke koden her? Når det kommer til jobb, så tenker jeg en deltidsjobb,men er vanskelig å få deltidsjobb på bakgrunn av at du ønsker å utvide venninnekretsen din. Ofte er også erfaringene at de som er kollegene dine ofte kan være alt fra 10 år eldre til 10 år yngre. Er det noen som har tips til lydbøker eller youtube videoer du kan lære om hersketeknikker og hhvordan enkelte snakker for å "styre andre"? Anonymkode: be7dd...e2f
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 Har begynt å prate med mennesker som jeg ser regelmessig nesten hver dag. Vi følger hverandre på sosiale medier, og er på hils. Det vil si, hvis jeg hilser,så får jeg et nikk tilbake. Det er også alt. Dette er poenget. Det er bevisst utestengning. Det er glasstak. For et eller annet,vet ikke hva.Det er sårt. ⬆️ Det der skjønte jeg ikke. Du har begynt å prate med mennesker som du følger på some, og greia er at dere skal nikke til hverandre og thats it? Hva slags psychomennesker er dette og hvor finner du de?! Anonymkode: 23c22...ccc
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #5 Skrevet 24. juli 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har begynt å prate med mennesker som jeg ser regelmessig nesten hver dag. Vi følger hverandre på sosiale medier, og er på hils. Det vil si, hvis jeg hilser,så får jeg et nikk tilbake. Det er også alt. Dette er poenget. Det er bevisst utestengning. Det er glasstak. For et eller annet,vet ikke hva.Det er sårt. ⬆️ Det der skjønte jeg ikke. Du har begynt å prate med mennesker som du følger på some, og greia er at dere skal nikke til hverandre og thats it? Hva slags psychomennesker er dette og hvor finner du de?! Anonymkode: 23c22...ccc Dette betyr at det er folk jeg kjenner perifert. De er derfor på hils, og hvis vi tilfeldigvis møtes, så hilser vi. Jeg kunne trengt å bli bedre kjent, men opplever en kald og høflig tone, som inviterer til avstand og oppleves som litt hersketeknikk. Du kan jo ikke helt ut av det blå, plutselig spørre om hvorfor personen oppfører seg så høflig og på denne låten skaper en avstand mellom deg og den andre personen, når det er ganske direkte hvorfor du tar kontakt Anonymkode: be7dd...e2f
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #6 Skrevet 24. juli 2020 Det er som regel ikke «alle andre», feilen ligger nok hos deg gitt. Du høres ut som en kjip og hysterisk person. Anonymkode: 02665...0a3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #7 Skrevet 24. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er som regel ikke «alle andre», feilen ligger nok hos deg gitt. Du høres ut som en kjip og hysterisk person. Anonymkode: 02665...0a3 Hvor er det du har lært deg å prate til andre? Slutt å vær nett troll, lev et fint liv. Det blir ihvertfall ikke noe annet enn dårlige tips og råd fra deg, ser jeg 😂 Lykke til videre! Anonymkode: be7dd...e2f
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #8 Skrevet 24. juli 2020 Ikke vondt ment, jeg er bare nysgjerrig: har du aspberger? Får litt følelsen av det når jeg leser innlegget ditt. Anonymkode: 23c22...ccc
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #9 Skrevet 24. juli 2020 Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i at man trenger hersketeknikker for å klare seg sosialt. En slik gjeng hadde ikke jeg ønsket å være medlem av, dermed har jeg heller ingen råd om hvordan man skal takle slikt. Jeg hadde valgt å trekke meg unna, og heller funnet venner som jeg trivdes med. Hvordan har du det med deg selv? Det er vanskelig å få andre til å like deg hvis du ikke liker deg selv. Du høres litt fanatisk ut i det du skriver. Trener du fordi du liker å trene, eller trener du fordi du føler at du må forbedre deg selv? Jeg synes det er drøyt at du hevder det er utestenging når folk du kjenner perifert svarer med et nikk når du hilser. Det er ikke sånn at man har rett til å bli god venn med hvem det skulle være. Dersom du i utgangspunktet var med i en gjeng, og gjengen begynte å behandle deg på den måten, så hadde det vært snakk om utestenging, eller hvis du var den eneste/en blant få, i klassen/på jobb/eller lignende, som ikke fikk komme inn i varmen, men det at perifert bekjente ikke ønsker å bli nære venner, det er ikke utestenging. Jeg opplever at det man trenger for å få venner i første omgang er ett eller annet til felles, f.eks. felles studier, felles jobb, eller en felles interesse, sånn at man har et sted å starte fra. Så trenger man å være litt på tilbudssiden, det nytter ikke å vente på å bli invitert, man må tørre å ta initiativ selv. Siden du har lyst til å treffe noen som trener mer en gjennomsnittet vil jeg tro at treningen er fin som felles interesse. Kanskje du skulle prøve å trene litt på et senter også, ikke bare med coachen over nett. Så kommer du kanskje i snakk med noen, som du f.eks. kan invitere med ut på en joggetur, eller spørre om dere skal trene sammen på senteret en annen dag. Jeg tror også du gjør lurt i å åpne for en større variasjon i vennegruppa. Spiller det virkelig noen rolle om du får venner som er 10 år eldre eller yngre enn deg? Hvorfor det i så fall? Anonymkode: 9e60a...b86 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i at man trenger hersketeknikker for å klare seg sosialt. En slik gjeng hadde ikke jeg ønsket å være medlem av, dermed har jeg heller ingen råd om hvordan man skal takle slikt. Jeg hadde valgt å trekke meg unna, og heller funnet venner som jeg trivdes med. Hvordan har du det med deg selv? Det er vanskelig å få andre til å like deg hvis du ikke liker deg selv. Du høres litt fanatisk ut i det du skriver. Trener du fordi du liker å trene, eller trener du fordi du føler at du må forbedre deg selv? Jeg synes det er drøyt at du hevder det er utestenging når folk du kjenner perifert svarer med et nikk når du hilser. Det er ikke sånn at man har rett til å bli god venn med hvem det skulle være. Dersom du i utgangspunktet var med i en gjeng, og gjengen begynte å behandle deg på den måten, så hadde det vært snakk om utestenging, eller hvis du var den eneste/en blant få, i klassen/på jobb/eller lignende, som ikke fikk komme inn i varmen, men det at perifert bekjente ikke ønsker å bli nære venner, det er ikke utestenging. Jeg opplever at det man trenger for å få venner i første omgang er ett eller annet til felles, f.eks. felles studier, felles jobb, eller en felles interesse, sånn at man har et sted å starte fra. Så trenger man å være litt på tilbudssiden, det nytter ikke å vente på å bli invitert, man må tørre å ta initiativ selv. Siden du har lyst til å treffe noen som trener mer en gjennomsnittet vil jeg tro at treningen er fin som felles interesse. Kanskje du skulle prøve å trene litt på et senter også, ikke bare med coachen over nett. Så kommer du kanskje i snakk med noen, som du f.eks. kan invitere med ut på en joggetur, eller spørre om dere skal trene sammen på senteret en annen dag. Jeg tror også du gjør lurt i å åpne for en større variasjon i vennegruppa. Spiller det virkelig noen rolle om du får venner som er 10 år eldre eller yngre enn deg? Hvorfor det i så fall? Anonymkode: 9e60a...b86 Jeg har jobba som PT og er et kjent fjes der jeg trener. Det betyr at jeg har vært kollega med hun ene som jobber der. Treningsbransjen kan være overfladisk og det kan være at hun kasnje føler for å holde en rent høflig tone,ettersom hun er på jobb. Dessuten kan det jo fort bli kleint hvis det skulle vise seg å ikke gå. Jeg kan forsåvidt ta kontakt med de som er på treningssenteret, men hvordan ville en sånn samtale startet opp naturlig? Det å starte opp med å hilse og vise oppmerksomhet er greit, men de fleste har vært der så lenge(jeg har trent sammenhengende nesten annenhver dag på dette senteret i 2 år til nå) Tenker jeg kan spørre om å trene med en av de,men da må det komme naturlig ut av at vi har en samtale og et tema, pluss at det egentlig ikke er så ofte at det er kun 1 jente som trener, de er gjerne en gjeng. Det er en gjeng der noen ganger, og enkelte kjenner hverandre og min tidligere kollega. De vet jeg trener alene, og jeg er allerede litt småbekymra for å være hun ene som alltid er alene. Har meldt meg inn på et sted hvor det vil være muligheter for meg senere med tanke på å utvikle jobbmuligheter og egenskaper også. Tanken bak det med å være 10 år eldre og yngre er at det kan være barn, at de ikke er single og det er ikke noe feil i det-Men jeg er klar for å møte nye gutter, jeg er singel 32 år og har ingen forpliktelser. Jeg er egentlig også litt lei av og synes jenter som ikke vil feste,ikke vil bruke litt ekstra på klær og utseende-Som jeg anser rett og slett som litt late. Det er derfor litt sårt å føle på at jeg ikke slipper inn hos de som virker til å bry seg litt mer om utseende altså at de gidder å bruke penger på klær, trening og som er klar for å ønske å finne på noe i helger. Jeg opplever at de jeg kjenner stikker opp på hytta og gjemmer seg med familien. Sikkert ikke hva de selv føler på, men det er sånn jeg opplever det. Har flere ganger invitert til grilling 17 mai frokost, invite til å gjøre noe på nyttårsaften osv. Blir ALLTID møtt med at de skal være med kjæresten eller være med familien. Oppleves veldig trist og selvfølgelig er dette mitt problem. Derfor jeg skriver inn hit for tips og råd. Anonymkode: be7dd...e2f
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke vondt ment, jeg er bare nysgjerrig: har du aspberger? Får litt følelsen av det når jeg leser innlegget ditt. Anonymkode: 23c22...ccc Kan du være mer speksifikk på hvor og hvorfor utifra innlegget? Anonymkode: be7dd...e2f
Miss-Grey Skrevet 24. juli 2020 #12 Skrevet 24. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er egentlig også litt lei av og synes jenter som ikke vil feste,ikke vil bruke litt ekstra på klær og utseende. Som jeg anser rett og slett som litt late. Det er derfor litt sårt å føle på at jeg ikke slipper inn hos de som virker til å bry seg litt mer om utseende altså at de gidder å bruke penger på klær, trening og som er klar for å ønske å finne på noe i helger. Anonymkode: be7dd...e2f Det virker som om du søker vennskap med folk som har overfladiske verdier. Samtidig er du redd for at det er alderen din som er et hinder for disse vennskapene, og du synes at det er urettferdig, fordi du mener at det er en overfladisk ting å legge vekt på. Nå setter jeg kanskje ting litt på spissen her, men jeg tror at noe av problemet ditt er at du leter etter venner på arenaer der de fleste er mye yngre enn deg, og på litt uvanlige premisser. Det er ikke dét at folk som er opptatt av trening og utseende nødvendigvis er overfladiske. Men jeg er selv i begynnelsen av 30-åra, og kjenner at jeg har lite behov for venninner som jeg bare kan prate med overfladiske ting om, eller feste med. Er selvfølgelig åpen for nye venninner, men dersom jeg treffer damer som fremstår som de utelukkende er opptatt av utseende, trening og festing tenker jeg at det ikke er grunnlag for noe mer en et bekjentskap. Da blir det en distanse, slik som du beskriver. Hva med å jobbe frivillig med noe som engasjerer deg? Teste ut noen nye hobbyer, finne noen nye arenaer? Jeg har troen på deg! 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #13 Skrevet 24. juli 2020 30 minutter siden, Miss-Grey skrev: Det virker som om du søker vennskap med folk som har overfladiske verdier. Samtidig er du redd for at det er alderen din som er et hinder for disse vennskapene, og du synes at det er urettferdig, fordi du mener at det er en overfladisk ting å legge vekt på. Nå setter jeg kanskje ting litt på spissen her, men jeg tror at noe av problemet ditt er at du leter etter venner på arenaer der de fleste er mye yngre enn deg, og på litt uvanlige premisser. Det er ikke dét at folk som er opptatt av trening og utseende nødvendigvis er overfladiske. Men jeg er selv i begynnelsen av 30-åra, og kjenner at jeg har lite behov for venninner som jeg bare kan prate med overfladiske ting om, eller feste med. Er selvfølgelig åpen for nye venninner, men dersom jeg treffer damer som fremstår som de utelukkende er opptatt av utseende, trening og festing tenker jeg at det ikke er grunnlag for noe mer en et bekjentskap. Da blir det en distanse, slik som du beskriver. Hva med å jobbe frivillig med noe som engasjerer deg? Teste ut noen nye hobbyer, finne noen nye arenaer? Jeg har troen på deg! Var redd denne skulle komme, ventet litt på den,faktisk. Jeg er ikke egnltig overfladisk av meg, det er bare det at jeg øsnekr venninner som i det hele tatt vil feste. Jeg kjenner en venninne nå som ikke er med på fadder uke. Nettverket mitt er 2 personer slik det er nå(veldig sårt) Og derfor er ejg nesten basatt av å finne noen som ønsker og TØR å oppleve mer av livet. Jeg vet det kan oppleves som overfladiskt,men ejg vil leve livet, møte gutter og ha litt festing. Har kjemper for hardt til å vøre der jeg er fysisk sett til å være noen stor fester-jeg komemr fremdeles til å ha trening i livet mitt som en stor proiritet,men jeg syne s det er kjederlig å være med venninner som ikke tør og ikke gidder hele tiden. De osm liksom skal være så politisk korrekte, får jeg mark av! altså ikke noe veondt, men en venninne av meg(som jeg er glad i og hun forstår meg ofte) Har en medlidenhet for guttene jeg snakker om når jeg snakker om gutter som jeg ikke synes er tiltrekkende eller under meg i skala fordi de er skalla har litt mage og har sjegg(som ejg syes er turn off- Tiltross for at jeg kan falle hvis gutten er flink sosialt og har skjarm) Venninen min kan da si ting som "men noen synes jo skalla menn er sexy" Joda, sant nok, men ikke kom å si at det ikke finnes en skala fra 1 til 10. Typ sånne politiske korrekte utsagn er jo bare fordi du ikke vil stikke fingeren i jorda for hva det er. Og da mener jeg at det faktisk finnes en skala og det finnes glasstak og det finnes hersketeknikker. De som later som at sånne ting ikke finnes, er utrolig kjipe i min bok. Vet ikke aldderen på jentene, men opplever selv å bli tatt for å være 23-25 år,faktisk,uten å gi dette for mye tanke. Hva som ligger til bunn for verdiene hos meg er at jeg er sinel, jeg vil leve livet, jeg vil møte gutter og jeg vil ha muligheten til å kunne få med venninner på 17 mai frokost som også er single, som også gidder å inverstere inn i å ha klesstil, bry seg om trening og mat (over gjennomsnittet) og er med på alt. Synes du fremdeles jeg er overfladisk= for dette er hva jeg legger i at det er gly at ting skjer, og jeg legger ikke inn kriterer som ejg selv ikke følger. Og nei, jeg er heller ikke perfekt og jobber med dette hver dag. Derfor er det viktig for meg at jeg ikke har venninner som bare legger seg ned og liksom later seg på auto pilot. Sier ikke at de gjør det, men for meg oppleves det veldig sånn. Jeg skulle jo gjerne også ha hatt en sånn innstillig og et sånt liv liksom ,men sannheten da, er at du får det ikke noe særlig gøy i livet, iog det er derfor jeg stiller spørsmål ved meg selv. Jeg vil rett og slett kunen ha disse muligehtene, og jeg ser jo rundt meg at de helt klart finnes. Anonymkode: be7dd...e2f
YjLKm Skrevet 24. juli 2020 #14 Skrevet 24. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Foreløpig har jeg ikke jobb eller skole, skal ta opp fag selv. Anonymkode: be7dd...e2f 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er egentlig også litt lei av og synes jenter som ikke vil feste, ikke vil bruke litt ekstra på klær og utseende. Som jeg anser rett og slett som litt late. Det er derfor litt sårt å føle på at jeg ikke slipper inn hos de som virker til å bry seg litt mer om utseende altså at de gidder å bruke penger på klær, trening og som er klar for å ønske å finne på noe i helger. Anonymkode: be7dd...e2f 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva som ligger til bunn for verdiene hos meg er at jeg er sinel, jeg vil leve livet, jeg vil møte gutter og jeg vil ha muligheten til å kunne få med venninner på 17 mai frokost som også er single, som også gidder å inverstere inn i å ha klesstil, bry seg om trening og mat (over gjennomsnittet) og er med på alt. Anonymkode: be7dd...e2f Jeg synes at du har noen ganske overfladiske holdninger, ja. Men du har sikkert mange gode sider likevel! Jeg vet ikke hvorfor du har havnet utenfor arbeidslivet, og jeg mener ikke å være ufølsom. Det er bare det at de fleste voksne mennesker har en del ansvar og forpliktelser, og at de tingene du legger veldig vekt på (utseende, trening og festing) bare er en liten del av livet. Det er morsomt med klær, utseende og fester, men det er ikke nødvendigvis det som binder folk sammen i mer varige vennskap. Du fremstår som om du lever et liv med lite ansvar og få forpliktelser, og at du ser på det som ideelt. Du skriver blant annet dette: 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derfor er det viktig for meg at jeg ikke har venninner som bare legger seg ned og liksom later seg på auto pilot. Sier ikke at de gjør det, men for meg oppleves det veldig sånn. Anonymkode: be7dd...e2f Dersom disse venninnene har forpliktelser (jobb, studier, barn eller kanskje alt på en gang), kan det bli litt slitsomt å forholde seg til noen som har veldig fokus på trening, utseende og festing. Rett og slett fordi det er privilegier som de fleste av oss må finne tid til mellom alle de forpliktelsene vi har. De har kanskje andre forutsetninger enn deg, sånn sett. Du skriver også om menn du synes er lite tiltrekkende, og som ikke «når opp» til dine kriterier. Samtidig er det tydelig at du synes det er vanskelig når du føler at du blir møtt på en avvisende eller uempatisk måte selv - kanskje fordi du ikke møter kriteriene til de du aller helst vil være venner med. Jeg tenker at du kanskje burde vurdere å prate med en psykolog. Ikke fordi jeg synes at det er noe galt med deg, men fordi det høres ut som om du har behov for å diskutere disse tingene sammen med noen, og få hjelp til å finne ut hvor skoen trykker. 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #15 Skrevet 24. juli 2020 5 minutter siden, YjLKm skrev: Jeg synes at du har noen ganske overfladiske holdninger, ja. Men du har sikkert mange gode sider likevel! Jeg vet ikke hvorfor du har havnet utenfor arbeidslivet, og jeg mener ikke å være ufølsom. Det er bare det at de fleste voksne mennesker har en del ansvar og forpliktelser, og at de tingene du legger veldig vekt på (utseende, trening og festing) bare er en liten del av livet. Det er morsomt med klær, utseende og fester, men det er ikke nødvendigvis det som binder folk sammen i mer varige vennskap. Du fremstår som om du lever et liv med lite ansvar og få forpliktelser, og at du ser på det som ideelt. Du skriver blant annet dette: Dersom disse venninnene har forpliktelser (jobb, studier, barn eller kanskje alt på en gang), kan det bli litt slitsomt å forholde seg til noen som har veldig fokus på trening, utseende og festing. Rett og slett fordi det er privilegier som de fleste av oss må finne tid til mellom alle de forpliktelsene vi har. De har kanskje andre forutsetninger enn deg, sånn sett. Du skriver også om menn du synes er lite tiltrekkende, og som ikke «når opp» til dine kriterier. Samtidig er det tydelig at du synes det er vanskelig når du føler at du blir møtt på en avvisende eller uempatisk måte selv - kanskje fordi du ikke møter kriteriene til de du aller helst vil være venner med. Jeg tenker at du kanskje burde vurdere å prate med en psykolog. Ikke fordi jeg synes at det er noe galt med deg, men fordi det høres ut som om du har behov for å diskutere disse tingene sammen med noen, og få hjelp til å finne ut hvor skoen trykker. Ja, vil tro det er litt overfladisk. Ser jo det, men er jo ikke som at det ikke finnes andre som også synes dette er noe å bruke tid og energi på. Vet liksom ikke helt ellers hvordan jeg skal si dette, men det er jo sånn du finner ut av skalaer og nivåer hos en evt kjæreste og ser verdier hos venninner gjennom interesser osv. Hsr stor forståelse for at det er plikter og ansvar. Tar opp fag og det er ikke akkurat gøy å ikke ha jobb for øyeblikket, men det å ha andre personer i livet som er med på alt, og har det gøy, ihvertfall noen helger og som gidder å investere litt. Jeg tar dette på meg selv, det å ha mennesker inn i livet mitt, jeg er glad i å være sosial. Har fått høre at jeg kan være intens, men har jo bare et ønske om å få flere mennesker inn i livet mitt. Så skjønner ikke hvorfor det går motsatt vei. Skal ta tipset ditt, og se ann litt.. Anonymkode: be7dd...e2f
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #16 Skrevet 24. juli 2020 13 minutter siden, YjLKm skrev: Jeg synes at du har noen ganske overfladiske holdninger, ja. Men du har sikkert mange gode sider likevel! Jeg vet ikke hvorfor du har havnet utenfor arbeidslivet, og jeg mener ikke å være ufølsom. Det er bare det at de fleste voksne mennesker har en del ansvar og forpliktelser, og at de tingene du legger veldig vekt på (utseende, trening og festing) bare er en liten del av livet. Det er morsomt med klær, utseende og fester, men det er ikke nødvendigvis det som binder folk sammen i mer varige vennskap. Du fremstår som om du lever et liv med lite ansvar og få forpliktelser, og at du ser på det som ideelt. Du skriver blant annet dette: Dersom disse venninnene har forpliktelser (jobb, studier, barn eller kanskje alt på en gang), kan det bli litt slitsomt å forholde seg til noen som har veldig fokus på trening, utseende og festing. Rett og slett fordi det er privilegier som de fleste av oss må finne tid til mellom alle de forpliktelsene vi har. De har kanskje andre forutsetninger enn deg, sånn sett. Du skriver også om menn du synes er lite tiltrekkende, og som ikke «når opp» til dine kriterier. Samtidig er det tydelig at du synes det er vanskelig når du føler at du blir møtt på en avvisende eller uempatisk måte selv - kanskje fordi du ikke møter kriteriene til de du aller helst vil være venner med. Jeg tenker at du kanskje burde vurdere å prate med en psykolog. Ikke fordi jeg synes at det er noe galt med deg, men fordi det høres ut som om du har behov for å diskutere disse tingene sammen med noen, og få hjelp til å finne ut hvor skoen trykker. TS her: Forresten, mener ikke at drt er ideell, bare at dette er noe jeg savner å kunne dele med venninner en gang iblant. Det virker ikke som at det er lik interesse og ønske om å dele, og jeg blir litt nedstemt, ofr jeg synes jo det er så gøy. Og det koser jo for meg også liksom, drt gjør det.. Jeg får ingen rabatter selv. Jeg bare skjønner at hvis du vil være en som folk ønsker å være med, så må du rett og slett kle deg og by på deg selv gjennom å vise at du ikke sover deg gjennom livet som en zombie. Mener ikke å støte deg med en sånn kommentar, prøver bare å fortelle hva som er greia av hvorfor jeg kjenner på savn av venninner som jeg opplever som de som er på samme sted i livet. Er jo somsagt singel, barnløs og føler litt at jr går glipp av noe, ettersom det virker som at folk dater og henger sammen. Kunne lett ha sjekket opp gutter, men vil jo ikke være Viggo venneløs ovenfor en jeg dater eller holder på med. Flaut. Anonymkode: be7dd...e2f
YjLKm Skrevet 24. juli 2020 #17 Skrevet 24. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, vil tro det er litt overfladisk. Ser jo det, men er jo ikke som at det ikke finnes andre som også synes dette er noe å bruke tid og energi på. Vet liksom ikke helt ellers hvordan jeg skal si dette, men det er jo sånn du finner ut av skalaer og nivåer hos en evt kjæreste og ser verdier hos venninner gjennom interesser osv. Hsr stor forståelse for at det er plikter og ansvar. Tar opp fag og det er ikke akkurat gøy å ikke ha jobb for øyeblikket, men det å ha andre personer i livet som er med på alt, og har det gøy, ihvertfall noen helger og som gidder å investere litt. Jeg tar dette på meg selv, det å ha mennesker inn i livet mitt, jeg er glad i å være sosial. Har fått høre at jeg kan være intens, men har jo bare et ønske om å få flere mennesker inn i livet mitt. Så skjønner ikke hvorfor det går motsatt vei. Skal ta tipset ditt, og se ann litt.. Anonymkode: be7dd...e2f Jeg synes at det er mye selvinnsikt i innlegget ditt. Jeg har uthevet noe av det du har skrevet med fet skrift - akkurat dette synes jeg at du bør vurdere å prate med en psykolog om. Noen ganger går ting skeis fordi vi vil for mye, eller prøver for hardt. Det er urettferdig, men det kan hende at du bare trenger hjelp til å finne en ny strategi for å få det til. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #18 Skrevet 24. juli 2020 23 minutter siden, YjLKm skrev: Jeg synes at det er mye selvinnsikt i innlegget ditt. Jeg har uthevet noe av det du har skrevet med fet skrift - akkurat dette synes jeg at du bør vurdere å prate med en psykolog om. Noen ganger går ting skeis fordi vi vil for mye, eller prøver for hardt. Det er urettferdig, men det kan hende at du bare trenger hjelp til å finne en ny strategi for å få det til. setter pris på høflig og bra tilbakemelding! Tror også at det dreier seg om finjustering, og det er vel ingen hemmelighet at tiden og dager går sakte, npr du er i en fase av livet hvor jobb utgår. Starter med å være privatist på egenhånd til høsten,så det kommer til å bli tøft! Er derfor meldt inn i organisasjoner som blir relevant for både interesser egentskaper og mulig jobb også. Mulig jeg møter på en gutt jeg har hatt en liten flørt med, Han tok det ikke så tungt som meg, rett og slett fordi han var mer interessert i sex. Usikker på om jeg burde føle på det,, men jeg føler faktisk på en viss skam. Han var vel mer interessert i sex, men han sjekker nok opp mer regelmessig enn meg altså! Endte opp med at han avslutta. Usikker på hvordan takle den der.. Nå ble det litt kontrabeskjed framfor hva innlegget starta med,men likevel-Jeg er alltid ute etter flere erfaringer tips og råd! Noen som har erfaringer med dette? SIkekrt endel julebord hisotrier med erfaringer som kan tas nytte av her,hehe... Anonymkode: be7dd...e2f
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #19 Skrevet 24. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: setter pris på høflig og bra tilbakemelding! Tror også at det dreier seg om finjustering, og det er vel ingen hemmelighet at tiden og dager går sakte, npr du er i en fase av livet hvor jobb utgår. Starter med å være privatist på egenhånd til høsten,så det kommer til å bli tøft! Er derfor meldt inn i organisasjoner som blir relevant for både interesser egentskaper og mulig jobb også. Mulig jeg møter på en gutt jeg har hatt en liten flørt med, Han tok det ikke så tungt som meg, rett og slett fordi han var mer interessert i sex. Usikker på om jeg burde føle på det,, men jeg føler faktisk på en viss skam. Han var vel mer interessert i sex, men han sjekker nok opp mer regelmessig enn meg altså! Endte opp med at han avslutta. Usikker på hvordan takle den der.. Nå ble det litt kontrabeskjed framfor hva innlegget starta med,men likevel-Jeg er alltid ute etter flere erfaringer tips og råd! Noen som har erfaringer med dette? SIkekrt endel julebord hisotrier med erfaringer som kan tas nytte av her,hehe... Anonymkode: be7dd...e2f Er du hun samme som holdt på med den FF historien? Som aldri ble? Du skriver på samme måte 🙈 Anonymkode: 88276...48b 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #20 Skrevet 24. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er du hun samme som holdt på med den FF historien? Som aldri ble? Du skriver på samme måte 🙈 Anonymkode: 88276...48b Hahah! Han ja! Joda, stemmer. Hvordan det? Anonymkode: be7dd...e2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå