AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Del Skrevet 24. juli 2020 Jeg har aldri spist noe særlig biff inntil jeg helt nylig har hatt ytrefilet av storfe noen ganger. Hva er forskjellen på de ulike typene biff? Hva synes dere er best? Anonymkode: a675a...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 24. juli 2020 #2 Del Skrevet 24. juli 2020 Forskjellen er jo at kjøttstykket kommer fra forskjellige deler av dyret, og at det dermed er forskjell på mørhet og fettinnhold/marmorering og smak. https://meny.no/oppskrifter/Biff/Om-biff/Biffskolen/ Jeg kjøper alltid entrecôte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 24. juli 2020 #3 Del Skrevet 24. juli 2020 Jeg vil påstå at velhengt (mør) entrecôte er den beste biffen i seg selv, på grunn av fettmarmoreringen. Indre- og ytrefilet er også godt, men da synes jeg det trengs litt fett i en god saus - eller litt raust med stekesmør. Klem på kjøttet i forpakningen, for å finne ut om det er mørt (mykest mulig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #4 Del Skrevet 24. juli 2020 Skal jeg bare steke eller grille meg et stykke, syns jeg også entrecote er veldig godt. Men syns jo såklart både ytre- og indrefilet er nam nam nam. Anonymkode: ee40c...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #5 Del Skrevet 24. juli 2020 Jeg syns indrefileten er mørest, og foretrekker den når jeg skal steke biffstykker. Ytrefilet syns jeg er god å ovnssteke i et stor stykke og heller skjære opp i «biffstykker» etterpå. Mange liker entrecôte best, men for meg blir det for mye fett på. Liker bedre å kunne tilføye fett selv i form av smør/olje. Anonymkode: eb37d...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 24. juli 2020 #6 Del Skrevet 24. juli 2020 Jeg kjøper entrecote til meg selv, da jeg liker fettmarmoreringen. Det gjør kjøttstykket ekstra saftig. Min sønn på 20 vil ikke ha fettet, han foretrekker ytre- eller indrefilet uten fettet. Rent kjøtt uten fett, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #7 Del Skrevet 24. juli 2020 Som biff foretrekker jeg, som de fleste andre her, entrecôte. Indrefilet pleier jeg å helsteke, altså større stykke. Anonymkode: 38b4d...f06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 24. juli 2020 #8 Del Skrevet 24. juli 2020 Jeg pleide å jobbe i matindustrien og kunne sikkert sagt masse om dette, men en kort forklaring: Indrefilet og ytrefilet er mørt kjøtt, og veldig magert. Biffkjennere vil nok si at kjøttets lave fettinnhold gjør at det mister en del smak. Jeg foretrekker disse ganske lite stekt (medium eller mindre). Entrecote er mer marmorert og har mer smak. Men personlig synes jeg denne bør stekes litt mer for å unngå at fettet blir «geleaktig» og ekkelt. Øvrige stykningsdeler på oksen bruker jeg mest helstekt eller kokt, siden dette kjøttet har mer bindevev og blir seigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå