Gå til innhold

time graviditet til at mannen er hjemme mest mulig under graviditet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Du ser ikke forskjellen på å vaske gulv i en 50 kvm bolig vs i en 200 kvm bolig..? Tro meg: har du bekkenløsning så du må gå med krykker, kan jeg love deg at du vil merke forskjellen...

En del her ser ut til å ha hatt såpass problemfrie svangerskap at de ikke engang klarer se for seg at andre kan ha det annerledes..

Jeg slet såpass med bekkenløsning og blodtrykksfall at jeg var nærmest invalid på slutten. Jeg klarte ikke handle - både fordi jeg hadde så vondt for å gå og å bære, og fordi jeg besvimte av blodtrykksfall om jeg måtte stå i kø mer enn et minutt..

Man vet ikke hvordan graviditeten vil bli. Jeg ville ventet litt. 

Anonymkode: cbafb...cb9

Regner med ts har familie og venner. Hvis ikke er vaskehjelp greit. Går også an å bestille mat på døren. Skjønner virkelig ikke problemet. Om man er så avhengig av hjelp, burde man revurdere om man er klar for barn. 

Anonymkode: 9a1e2...30d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Du ser ikke forskjellen på å vaske gulv i en 50 kvm bolig vs i en 200 kvm bolig..? Tro meg: har du bekkenløsning så du må gå med krykker, kan jeg love deg at du vil merke forskjellen...

En del her ser ut til å ha hatt såpass problemfrie svangerskap at de ikke engang klarer se for seg at andre kan ha det annerledes..

Jeg slet såpass med bekkenløsning og blodtrykksfall at jeg var nærmest invalid på slutten. Jeg klarte ikke handle - både fordi jeg hadde så vondt for å gå og å bære, og fordi jeg besvimte av blodtrykksfall om jeg måtte stå i kø mer enn et minutt..

Man vet ikke hvordan graviditeten vil bli. Jeg ville ventet litt. 

Så kjøp en robotstøvsuger, da. Hvis man bor alene i en 200 kvm bolig, så trenger man ikke å vaske gulvene i hele boligen heller. Bruker du virkelig alle rommene, slik at gulvene blir skitne? TS har jo ikke barn fra før heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med ts har familie og venner. Hvis ikke er vaskehjelp greit. Går også an å bestille mat på døren. Skjønner virkelig ikke problemet. Om man er så avhengig av hjelp, burde man revurdere om man er klar for barn. 

Det er snakk om behov for hjelp I GRAVIDITETEN... å få plager så man trenger hjelp grunnet graviditet har ingenting med å være klar for barn å gjøre.

Og nei, ikke alle har flust av slekt og venner i nærheten som har tid og mulighet til å handle og vaske og lufte bikkjen..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om behov for hjelp I GRAVIDITETEN... å få plager så man trenger hjelp grunnet graviditet har ingenting med å være klar for barn å gjøre.

Og nei, ikke alle har flust av slekt og venner i nærheten som har tid og mulighet til å handle og vaske og lufte bikkjen..

Nå drar du inn irrelevante ting. Ts har ikke hund og hun skriver tydelig at hun er avhengig av mannen sin. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå drar du inn irrelevante ting. Ts har ikke hund og hun skriver tydelig at hun er avhengig av mannen sin. 

Jeg har faktisk hund

Anonymkode: d9965...d50

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid med mitt andre barn. Har hatt hyperemesis gravidarum og vært innlagt på sykehus på det aller verste. Nå har jeg dette, invalidiserende bekkenløsning og svangerskapsforgiftning. Samme greia i første svangerskap. Å handle mat, lage mat, stå å gå noe lengre enn fra sofa til do er helt umulig for meg. I forrige svangerskap hadde mannen hjemmekontor siste mnd for å kunne hjelpe meg til toalettet, lage mat til meg ect. 
det er provoserende for meg å lese hvor nonchalant enkelte her er til svangerskap for det er slettes ikke sikkert det går som en lek. Nå som vi har barn mens jeg går gravid har hele familien vært nødt til å stille opp. Nå er mine svangerskap helt på det ekstreme, og en svært liten andel har det slik som meg - men det kan være deg. Det er fint om far kan være hjemme den siste tiden sammen med deg!

jeg ble forøvrig gravid på første forsøk begge gangene. 

Anonymkode: 9a0eb...402

Skrevet

Det er absolutt mulig at du vil komme til å trenge mannen siste mnd av svangerskapet, det er også mulig at det vil gå helt fint å være alene. Det er helt umulig å si før du står der.. Selv hadde jeg smertefull bekkenløsning og karpeltunnelsyndrom så hadde en del begrensninger. Men jeg kunne selvfølgelig klart meg om jeg måtte, som regel så gjør folk det. Nå er det folk som var verre enn meg som kanskje ikke hadde gjort det. Om du er en av de er umulig å si. Men alternativet er å vente såpass lenge til etter jobbturen, for kanskje du har ekstrem kvalme i starten av svangerskapet, sånn satt det helt på spissen. Man vet aldri når man blir gravid, kanskje dere bruker 1 år på å få det til, da er det kjedelig å ha kastet bort 6 mnd allerede. 

Tenker dere må prøve å finne ut av hva som er viktigst for dere 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Om dere har råd til vaskehjelp dersom formen din skulle tilsi det så hadde jeg ikke vært bekymret 😊 gulvvask slet jeg med de siste månedene,  og jeg hadde ikke klart meg 2 mnd uten vasking...

Anonymkode: b9918...61c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på krykker siste del av begge svangerskap. Mannen var bortreist 2 uker første gang, og det gikk fint. Jeg ville selvsagt helst hatt han hjemme, men det gikk jo fint, var jo sykemeldt uansett så var ikke mye jeg «måtte». 

i 2. Svangerskap hadde det vært totalt uaktuelt at han skulle reise noe annet sted enn til postkassa så lenge eldste var hjemme🤣

Anonymkode: fffa0...9bf

Skrevet
På 24.7.2020 den 15.27, AnonymBruker skrev:

Nå begynner vi slik at han senest kommer hjem 4(kanskje 6 hvis han kan kutte ned oppholdet) uker før termindato. Så tror det er innenfor i forhold til fødsel? Men vi vil ikke vente så mye lengre og jeg tenker kanskje at jeg burde klare dette alene? Og ikke være så avhengig av han at jeg ikke kan være gravid alene i 2 mnd? 

Anonymkode: d9965...d50

Du klarer deg fint alene😊

AnonymBruker
Skrevet

For det første så er det ikke sikkert det klaffer når dere ønsker, det tar som oftest noen mnd før det sitter. 

Hvis dere ikke har barn fra før så går det fint å være alene, jeg har hvertfall ikke hatt noen problemer med det. Nå når corona kom så har jeg gått på alle kontroller og ultralyder alene. Det fungerer greit hjemme om han er bortreist for da er det kun mitt rot som er der, og det tar meg 2 minutter å rydde isteden for 2 timer.

Om det skulle klaffe med en gang slik at du er kommet såpass langt på vei når han kommer hjem, så er det fint med familie i nærheten som kan være med deg på sykehuset/kjøre deg om noe skulle oppstå. 

Anonymkode: 14ee4...51e

AnonymBruker
Skrevet
På 25.7.2020 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Jeg er gravid med mitt andre barn. Har hatt hyperemesis gravidarum og vært innlagt på sykehus på det aller verste. Nå har jeg dette, invalidiserende bekkenløsning og svangerskapsforgiftning. Samme greia i første svangerskap. Å handle mat, lage mat, stå å gå noe lengre enn fra sofa til do er helt umulig for meg. I forrige svangerskap hadde mannen hjemmekontor siste mnd for å kunne hjelpe meg til toalettet, lage mat til meg ect. 
det er provoserende for meg å lese hvor nonchalant enkelte her er til svangerskap for det er slettes ikke sikkert det går som en lek. Nå som vi har barn mens jeg går gravid har hele familien vært nødt til å stille opp. Nå er mine svangerskap helt på det ekstreme, og en svært liten andel har det slik som meg - men det kan være deg. Det er fint om far kan være hjemme den siste tiden sammen med deg!

jeg ble forøvrig gravid på første forsøk begge gangene. 

Anonymkode: 9a0eb...402

Du skjønner det at svært mange ikke har noe valg? Ikke alle kan ha hjemmekontor. Jeg var veldig dårlig i første svangerskap og mannen min var borte 15 timer i døgnet. Jeg hadde ikke noe annet valg enn å klare meg selv. Kunne ikke gå noe sted for da kastet jeg opp, kjøkkenet luktet så å gå inn der var uaktuelt. Jeg lå mesteparten av døgnet i et mørkt kaldt rom med isvann og kjeks. Mannen min kunne ikke være hjemme eller ha hjemmekontor. Vi hadde hund, men ingen barn å ta vare på så da måtte jeg faktisk bare klare meg. Det er svært sjelden man blir så dårlig også. 

Anonymkode: 26ae3...ac8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...