Gå til innhold

Singel mødre...hvordan gjør dere det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei datter på 12 år. Jeg er også arbeidstager på 100%. På grunn av kjøring til og fra jobb, så er jeg borte hjemmefra 07:00 - 19:00 fire dager i uken.

Jeg har fryktelig dårlig samvittighet for min datter. Jeg har kun tre dager i uken som jeg har fri og kan være sammen med henne. 

Hvordan gjør dere dette, dere andre som oppdrar barn alene og er i fulltids jobb? Jeg har lite familie og har andre mennesker som jeg betaler for å hjelpe meg. Men likevel, del gjerne hvordan du får hverdagen til å gå opp som alenemor og i fulltids jobb ;)

Anonymkode: ec3a6...60d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sørger for å ha jobb og hjem i en langt mer akseptabel avstand.

Anonymkode: 8cd45...9de

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

1. Uten trafikk er det ca. 30 min å kjøre. På grunn av trafikk er det ca 1 time i rushtiden.

2. Jeg jobber fra 08:00 - 18:00 fire dager i uken for å jobbe inn fredagen og ha ekstra fridag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Uten trafikk er det ca. 30 min å kjøre. På grunn av trafikk er det ca 1 time i rushtiden.

2. Jeg jobber fra 08:00 - 18:00 fire dager i uken for å jobbe inn fredagen og ha ekstra fridag. 

I og med at datteren din er så gammel som 12 år og dermed må være på skolen fra ca 8.30-14 hver dag, så ville jeg glatt jobbet 5 dager i uka og kortere dager for å få mer tid sammen med henne. Å være borte fra 7-19 fire dager i uka, for så selv å nyte hele fredagen alene hjemme, blir for meg feil prioritering av tid.

Anonymkode: 53c99...bda

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt kokos prioritering av tiden. Da er jo du hjemme hele dagen den femte arbeidsdagen mens hun er på skolen. De timene kunne du heller fordelt på alle fem arbeidsdagene og hatt mer tid med henne.

Anonymkode: 1e0a9...b55

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I og med at datteren din er så gammel som 12 år og dermed må være på skolen fra ca 8.30-14 hver dag, så ville jeg glatt jobbet 5 dager i uka og kortere dager for å få mer tid sammen med henne. Å være borte fra 7-19 fire dager i uka, for så selv å nyte hele fredagen alene hjemme, blir for meg feil prioritering av tid.

Anonymkode: 53c99...bda

Enig! RAr prioritering.

Anonymkode: 748b2...ca1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ok, rar prioritering. Men på fredag rekker jeg å kjøpe inn mat til helgen, vaske, rydde og hvilke ut før hun kommer hjem. Dermed kommer hun hjem til en uthvilt mor og klar for helg. Både fysisk med alt som må gjøres i huset og psykisk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prioritert å kjøpe bolig rett ved jobben. Da har jeg kort reisevei til og fra jobb, og barnet får kortere dager i barnehagen. 

Anonymkode: 92136...a9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har prioritert å kjøpe bolig rett ved jobben. Da har jeg kort reisevei til og fra jobb, og barnet får kortere dager i barnehagen. 

Anonymkode: 92136...a9e

Takk for at du deler :)

Vurderer å gjøre det samme. Flytte nærmere jobb og ha skolen i nærheten. Takk ;)

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, rar prioritering. Men på fredag rekker jeg å kjøpe inn mat til helgen, vaske, rydde og hvilke ut før hun kommer hjem. Dermed kommer hun hjem til en uthvilt mor og klar for helg. Både fysisk med alt som må gjøres i huset og psykisk. 

Hun er 12 år. Hvis hun ikke rydder, vasker og handler sammen med deg er det på høy tid å starte med det. 

Anonymkode: e753f...471

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun er 12 år. Hvis hun ikke rydder, vasker og handler sammen med deg er det på høy tid å starte med det. 

Ikke relevant for dette forum. Se spørsmål over ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det relevant, hvilken planet er du på.

Anonymkode: 59c90...46c

• Liker 3
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis du kommer hjem tidligere i hverdagen, orker du å holde huset rent gjennom uka. Da behøver du ikke helgvasken. Jeg har rett å slett sluttet med det. Kjøper inn våtservietter. Drar over vask og toalett hver dag. Kjøkken ryddes og vasker over benkene etter mat. Skift sengetøy den dagen du orker mer.  Da kan dere spise middag sammen hver dag

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, Hmmmmmm said:

Men hvis du kommer hjem tidligere i hverdagen, orker du å holde huset rent gjennom uka. Da behøver du ikke helgvasken. Jeg har rett å slett sluttet med det. Kjøper inn våtservietter. Drar over vask og toalett hver dag. Kjøkken ryddes og vasker over benkene etter mat. Skift sengetøy den dagen du orker mer.  Da kan dere spise middag sammen hver dag

Tusen takk for tipset 🙂

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det relevant. Barnet er mer enn stort nok til å la mor hvile og ta del i husarbeidet. En 12-åring er stor. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en ekstremt egoistisk prioritering - den stakkars ungen må være alene til klokka 19 flere ganger i uken for at du skal få egentid og ha fri mens hun er på skole fredager??? 

Svaret på spørsmålet ditt er selvsagt at andre alenemødre ikke jobber ekstra fire dager i uka på bekostning av barnet for å få nyte å ha huset alene en hel dag fredager. Man tar husarbeidet i helgen mens ungen er hjemme. 

Jeg tror nesten ikke på at det er sant, dette må jo være trolle-tråd?

Anonymkode: dcc5d...6f6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er enig med de over at du bør forandre arbeidsmønster nå. 

Jeg tenker det er fint for datteren din at du er hjemme og til stede. Så kan du godt vaske golv eller rydde hus mens hun gjør lekser, er med venner, lager tiktok eller hva det måtte være. Hun trenger jo ikke at du er engasjert i aktivitet med henne.hele tida.

Anonymkode: 4501a...d25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Meg over - er selv alenemor med datter litt eldre enn din. Vil sterkt anbefale deg å bytte til femdagersuke. Snart vil ikke datteren din ha lyst til å være like mye med deg, men hun vil likevel trenge at du er tilstede.

Anonymkode: 4501a...d25

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber mens barna er i barnehage/skole og når de sover.

AnonymBruker
Skrevet
På 24.7.2020 den 15.42, AnonymBruker skrev:

OY store avikk på tid, bor du i en stor by da?

bor på landet, så bruker enten 35 min eller 40 min om jeg får traktor foran meg 🤣

Anonymkode: 32d4a...693

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...