AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Det fascinerer meg at modellbransjen, til tross for sitt dårlige rykte, blir for mange kvinner en bransje å ettertrakte jobb i. Jeg forstår til dels ønsket, fordi modeller anses som pene, en egenskap mange kvinner ettertrakter. Å bli oppdaget eller kunne pryder reklamer anses som positivt, fordi du har utseende - og eventuell utstråling - til å kunne selge et produkt. Jeg undres likevel over hvordan jeg knapt hører om noen som har takket nei til en modellkarriere, og kjenner helt ærlig på en indre frustrasjon over manglende reaksjoner fra publikum. Det er stort sett kvinner som har reagert på standardene for kvinnelige modeller, og, selv om det er større variasjon nå enn for noen år siden, virker det fortsatt veldig strengt og ekskluderende. Likevel blir modellbransjen som skrevet ettertraktet bransje å jobbe i for mange av de samme. Grunnen til at jeg skriver under skråblikk er fordi Amalie Snøløs nevnes som et eksempel. Hun er deltaker i en sesong av Farmen, og litt senere reklamerer hun for veganske barberhøvler på Instagram, fordi hennes utseende ble sammenliknet med Emilia Clarke's karakter i Game of Thrones. Jeg vet ikke om hun har kritisert modellbransjen, men det virker likevel litt naivt å skulle bli modell nærmest kun fordi du anses som pen og blir rekruttert. Anonymkode: 70aca...891
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #2 Skrevet 24. juli 2020 Ikke alle kan være modell, sånn er det bare. En blind person kan ikke jobbe som pilot. Ser ikke problemet. Anonymkode: 6165f...fe4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 Skjønner ikke hva som er galt med å tjene penger på utseendet om man har et utsende som gjør det mulig. Romee Strijd, en av Victoria´s secret englene, hoppet av. Hun har en youtube-kanal og er helt åpen på at hun er en veldig hjemmekjær, trygghetssøkende, familieorientert og ganske engstelig av seg. Hun sier rett ut at eneste grunnen til at hun likevel har hatt og har god modell-karriere er at kjæresten hennes la sin karriere til side og reiste med henne verden rundt. Hun turte ikke reise alene og bo alene. Deres mål har hele tiden vært å kunne få en familie. De har kjøpt et hus hjemme i Nederland og har et barn på vei og hun er bare 25. Vil helst si at de gjorde et smart valg. Hvis hun vil kan hun jo fint ta en utdanning også og de sitter nok godt i det økonomisk. Anonymkode: bd1bf...6e8 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 Ja.....? I dagens samfunn er utseende alfa og omega, å være modell er en "bekreftelse" på at man er pen. Selv om det viderefører usunne holdninger eller hva det ksulle være, så betyr det mye for individet som blir modell. For dem er det et stempel på at de er gode nok. Og hva betyr vel idealisme og verdier for et individ som er motivert av helt andre ting? Om jeg er motivert av penger driter jeg i hvor mange jeg skader så lenge jeg tjener penger. For de som er opptatt av å nære eget ego betyr det ingenting hvor mange som blir skadelidende for at en selv skal føle seg bra. Osv Anonymkode: 53ef2...e3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå