AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Dere tror visst at alt av utenlandsreiser dreier seg om sol, bading og luksus for dere trangsynte negativister. Jeg har med glede tatt karantene nå for å få være sammen med kjæresten min i Sverige i ferien før det ble tillatt for dem å reise inn i Norge. Vedder på folk skal svare meg noe sånt som at man klarer seg uten å treffe kjæresten osv. Det er bullshit, ingen hadde giddet det i månedsvis om det ikke var helt umulig å treffes. Det er bare noe folk sier fordi de vil virke bedre enn andre. Hadde vi vært gift i 10 år så kanskje, men nei. Folk har familie i utlandet også og har gått ensomme og triste uten å få treffe nære og kjære i månedsvis. Få et liv der dere kan bry dere mer om å feie for egen dør enn andres, slik at dere slipper å gå rundt og rope egoister til andre. Anonymkode: ba900...75a 26
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #2 Skrevet 24. juli 2020 I tillegg er smittevernstiltakene mye strengere i de fleste andre land enn i Norge (dog ikke i Sverige). Det er ikke akkurat tut og kjør i Spania, liksom. Anonymkode: 2cbdc...581 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 24. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere tror visst at alt av utenlandsreiser dreier seg om sol, bading og luksus for dere trangsynte negativister. Jeg har med glede tatt karantene nå for å få være sammen med kjæresten min i Sverige i ferien før det ble tillatt for dem å reise inn i Norge. Vedder på folk skal svare meg noe sånt som at man klarer seg uten å treffe kjæresten osv. Det er bullshit, ingen hadde giddet det i månedsvis om det ikke var helt umulig å treffes. Det er bare noe folk sier fordi de vil virke bedre enn andre. Hadde vi vært gift i 10 år så kanskje, men nei. Folk har familie i utlandet også og har gått ensomme og triste uten å få treffe nære og kjære i månedsvis. Få et liv der dere kan bry dere mer om å feie for egen dør enn andres, slik at dere slipper å gå rundt og rope egoister til andre. Anonymkode: ba900...75a Så da syns du det er riktig og rettferdig at du og kjæresten skal få møte hverandre, men i samme slengen kan det hende at 20-30 mennesker kan bli smittet av Corona og kanskje et par-tre stykker dør av det? Jeg har et liv, jeg feier utenfor døra mi og jeg roper egoister til de som "må være med kjæresten" eller "må dra til Spania på ferie" osv osv. Anonymkode: ac4e0...521 52
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Så da syns du det er riktig og rettferdig at du og kjæresten skal få møte hverandre, men i samme slengen kan det hende at 20-30 mennesker kan bli smittet av Corona og kanskje et par-tre stykker dør av det? Jeg har et liv, jeg feier utenfor døra mi og jeg roper egoister til de som "må være med kjæresten" eller "må dra til Spania på ferie" osv osv. Anonymkode: ac4e0...521 Statistikken din henger virkelig ikke på greip her. Bare til info. Anonymkode: 057f7...805 21
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #5 Skrevet 24. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: I tillegg er smittevernstiltakene mye strengere i de fleste andre land enn i Norge (dog ikke i Sverige). Det er ikke akkurat tut og kjør i Spania, liksom. Anonymkode: 2cbdc...581 Og grunnen til at de fremdeles har strengere smittevernstiltak er jo fordi de ikke har like lave smittetall som Norge har. Anonymkode: 2eab1...6ff 13
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #6 Skrevet 24. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så da syns du det er riktig og rettferdig at du og kjæresten skal få møte hverandre, men i samme slengen kan det hende at 20-30 mennesker kan bli smittet av Corona og kanskje et par-tre stykker dør av det? Jeg har et liv, jeg feier utenfor døra mi og jeg roper egoister til de som "må være med kjæresten" eller "må dra til Spania på ferie" osv osv. Anonymkode: ac4e0...521 Du virker ikke særlig god til å feie for egen dør, nei. Anonymkode: ba900...75a 16
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #7 Skrevet 24. juli 2020 Jeg har full forståelse for de som vil treffe sine kjære igjen, og så lenge folk følger de restriksjonene som er gitt i det landet de reiser til så er vel det ingen grunn til å fly i taket for. Så kos deg med din kjære! Anonymkode: a0d9d...afd 20
missmcbeal Skrevet 24. juli 2020 #8 Skrevet 24. juli 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere tror visst at alt av utenlandsreiser dreier seg om sol, bading og luksus for dere trangsynte negativister. Jeg har med glede tatt karantene nå for å få være sammen med kjæresten min i Sverige i ferien før det ble tillatt for dem å reise inn i Norge. Vedder på folk skal svare meg noe sånt som at man klarer seg uten å treffe kjæresten osv. Det er bullshit, ingen hadde giddet det i månedsvis om det ikke var helt umulig å treffes. Det er bare noe folk sier fordi de vil virke bedre enn andre. Hadde vi vært gift i 10 år så kanskje, men nei. Folk har familie i utlandet også og har gått ensomme og triste uten å få treffe nære og kjære i månedsvis. Få et liv der dere kan bry dere mer om å feie for egen dør enn andres, slik at dere slipper å gå rundt og rope egoister til andre. Anonymkode: ba900...75a Kjemepfint at du tar karantene din og forstår godt at du har behov for å treffe din kjære etter så lang tid. Irritasjonen og "hatet" er vel for det meste rettet mot de som absolutt må reise til utlandet til sol og varme, og som kommer tilbake til landet uten å gå i karantene eller være forsiktige. Som treffer nære og familie og går på steder der mange andre folk oppholder seg. 24
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #9 Skrevet 24. juli 2020 De fleste i Norge har ingen fordeler med at du møter kjæresten din. Men vi må ta konsekvensen om noe skjer. Noe som kan skje, begravelser med maks antall, ingen konfirmasjon, ingen bursdager, ingen restauranter og utesteder osv. osv. Men nei, klart det er viktigere at du får møte kjæresten. Men uansett, de er verre de som gjør dette bare for å sole seg, handle billig og drikke. Anonymkode: c7776...bc6 14
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: De fleste i Norge har ingen fordeler med at du møter kjæresten din. Men vi må ta konsekvensen om noe skjer. Noe som kan skje, begravelser med maks antall, ingen konfirmasjon, ingen bursdager, ingen restauranter og utesteder osv. osv. Men nei, klart det er viktigere at du får møte kjæresten. Men uansett, de er verre de som gjør dette bare for å sole seg, handle billig og drikke. Anonymkode: c7776...bc6 For noe vås. For å bruke din egen retorikk da. "De fleste i Norge har ingen fordeler ved at du skal ha konfirmasjoner og bursdager heller". Anonymkode: 057f7...805 14
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For noe vås. For å bruke din egen retorikk da. "De fleste i Norge har ingen fordeler ved at du skal ha konfirmasjoner og bursdager heller". Anonymkode: 057f7...805 Men det er langt flere barn som har bursdag enn det er nordmenn som har kjæreste i Sverige... Og det var bare boe av konsekvensene som kan komme om Norge må stramme inn. Nå ser jeg at de har åpnet enda mere opp for Sverige. Håper de er ærlig med rapportering og ikke er svett på grunn av manglende grensehandel. Jeg er ikke overbevist. Anonymkode: c7776...bc6 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #12 Skrevet 24. juli 2020 https://www.nrk.no/trondelag/familie-i-trondheim-smitta-av-koronaviruset-1.15099636 Disse folka prøvde sikkert ikke å bli smittet, men oops. Og Sitat Familien kom tilbake frå reise i Spania og fekk testa seg raskt etter tilbakekomst. Dei rakk likevel å treffe andre folk før dei fekk påvist smitte og vart sett i isolasjon. Fleire personar i Trondheim er no i karantene og kommunen er i gong med smittesporing. Hurra for dere som bare må reise. Anonymkode: 7aec6...de5 20
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #13 Skrevet 24. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste i Norge har ingen fordeler med at du møter kjæresten din. Men vi må ta konsekvensen om noe skjer. Noe som kan skje, begravelser med maks antall, ingen konfirmasjon, ingen bursdager, ingen restauranter og utesteder osv. osv. Men nei, klart det er viktigere at du får møte kjæresten. Men uansett, de er verre de som gjør dette bare for å sole seg, handle billig og drikke. Anonymkode: c7776...bc6 Jo, vi får mennesker med bedre psykisk helse, som er bedre rustet til å møte motgang. Vi har mye å tjene på at folk får møte familien sin! Anonymkode: b88d8...0dd 7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #14 Skrevet 24. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, vi får mennesker med bedre psykisk helse, som er bedre rustet til å møte motgang. Vi har mye å tjene på at folk får møte familien sin! Anonymkode: b88d8...0dd Har du sagt det samme om du dro fra et område med stor smitte til et område uten smitte? Anonymkode: c7776...bc6 3
Fredelig Skrevet 24. juli 2020 #15 Skrevet 24. juli 2020 Det er jo ekstra hyggelig å tenke på at folk som valgte å reise til Spania, vel vitende om risikoen dette medførte, kan se frem til lang og betalt ekstraferie ved hjemkomst: Får sykepenger Bollestad sier også at nordmenn som reiste til Spania da landet hadde grønn status, har rett til sykepenger om det trengs i karantenetiden. Bakgrunnen for dette er at de som reiste før statusoppdateringen for Spania, ikke har brutt regelverket. 7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #16 Skrevet 24. juli 2020 24 minutter siden, AnonymBruker said: For noe vås. For å bruke din egen retorikk da. "De fleste i Norge har ingen fordeler ved at du skal ha konfirmasjoner og bursdager heller". Anonymkode: 057f7...805 Under normale omstendigheter er det ingen sjanse for at jeg og mange andre blir syke eller må i karantene fordi andre har feiret bursdag eller konfirmasjon. Anonymkode: 19e25...f2c 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #17 Skrevet 24. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, vi får mennesker med bedre psykisk helse, som er bedre rustet til å møte motgang. Vi har mye å tjene på at folk får møte familien sin! Anonymkode: b88d8...0dd Hva med de eldre eller i risikogrupper? De skal ikke kunne forlate hjemmene sine ved høy smitte..hva med deres psykiske helse? Anonymkode: c7776...bc6 7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #18 Skrevet 24. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: Under normale omstendigheter er det ingen sjanse for at jeg og mange andre blir syke eller må i karantene fordi andre har feiret bursdag eller konfirmasjon. Anonymkode: 19e25...f2c Dette har du ingen garanti for. Om du inviterer 50 mennesker til en konfirmasjon, kan du ikke vite hvilke av disse som har vært i kontakt med folk som har reist f.eks På en annen side da. Under normal omstendigheter er det ingenting som tilsier at jeg skal bli syk når jeg reiser heller. Sånn sett. Anonymkode: 057f7...805 2
Hulderen Skrevet 24. juli 2020 #19 Skrevet 24. juli 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Statistikken din henger virkelig ikke på greip her. Bare til info. Anonymkode: 057f7...805 Jeg syns at personen du siterte tok et alt for beskjedent tall. Det er ikke så lenge siden at en kvinne som hadde vært en tur til USA førte til at 72 personer ble smittet i en by i Kina. Hun hadde gjort alt riktig, hun gikk rett i karantene i to uker i egen leilighet. Men de som tok heisen rett etter henne ble smittet. De var på vei til å besøke sin syke far på sykehuset. Han ble smittet, og smittet igjen leger og sykepleiere som behandlet ham. Pasienten ble dårligere, og ble overført til et annet sykehus der han også smittet leger og pleiere. Noen av disse dro på fest og smittet andre gjester. Kjeden ble hele 72 personer lang, innen en ute i kjeden ble testet og hele kjeden ble rullet opp. Endret 24. juli 2020 av Hulderen 16
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #20 Skrevet 24. juli 2020 Nå bli grensehandel tillatt igjen! Gleder meg! Anonymkode: 44a1b...048 3
Anbefalte innlegg