Gå til innhold

Flytte med 5-åring? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi snakker av og til om å flytte til mitt hjemsted. Nærmere familie, sjø og natur. Problemet er barnet mitt på 4 som stortrives her vi bor og har mange venner i bhg og i gata. Kjennes ikke riktig å rive henne bort fra dette. Men hun skal uansett ikke på samme skole med venninnene i bhg, så det spiller også inn på avgjørelsen. Vi må få ut fingeren og bestemme oss snart. Vil at hun skal gå minst 1 år i bhg på ny plass slik at hun får venner før skolestart. Noen som har flyttet når barnet har vært ca 4-5 år og det gikk fint? Jeg vet ikke hva vi skal gjøre! 

Anonymkode: d55be...656

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flytt så hun får siste barnehageåret på nytt sted. Vi flyttet for to år siden, og det gikk over all forventning. De mange vennene hun hadde før, som vi var redd hun ville savne, husker hun knapt navnet på nå. Det går veldig bra!

Anonymkode: e3f69...0c4

• Liker 3
Skrevet

Hadde ikke hatt problemer med å flytte med en 4-5-åring nå som jeg har ei på snart 15 og vet hva som har skjedd på de ti årene! Kunne følt det samme som deg TS, da hun var så liten, men nå vet jeg at det som virket så viktig da overhodet ikke var det viktigste kort tid etter. 

Hvis dere voksne vil flytte, og kan tilby venner osv dit dere flytter til også, så flytt! Det ordner seg fint i den alderen! Det føles sårt der og da, men det ordner seg fint! 

Skrevet

Så lenge dere flytter før skolestart vil det nok gå fint. Unger tilpasser seg. Jeg ville vært mer forsiktig med å flytte etter skolestart, hvis jeg hadde kunnet unngå det. 

AnonymBruker
Skrevet

Bedre å flytte før skolestart enn etter. Vi flyttet nå i vår med en femåring, det har gått fint. Fikk plass i barnehagen her, men så kom jo koronaen.. Så det ble ikke så lang tid i barnehagen, men likevel nok tid til å ha blitt kjent med en del barn han skal begynne på skole med. Vi var veldig bevisst på at vi ville være på plass i ny by før skolestart og ikke etter. 

Anonymkode: 2511f...307

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet med våre når de var 4 og 6, ikke noe problem, yngste fikk plass i barnehagen og eldste startet på skolen. Flyttet igjen når de var 12 og 14, begge måtte bytte skole . Gikk strålende det også

Anonymkode: 7a1d4...7c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...