Tullerusk Skrevet 17. september 2002 #1 Del Skrevet 17. september 2002 Jeg sådde tydligvis tomatene mine litt sent, og kombinert med hage med ikke sol før etter 13, så er de fremdeles grønne. Hva gjør jeg, kan jeg ta dem inn og modne dem inne, eller skal jeg bare la dem henge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2002 #2 Del Skrevet 19. september 2002 Hei, hei Jeg hadde det samme problemet som deg. Masse grønne tomater!! Jeg tok noen gamle vinduer jeg hadde stående, og laget et slags drivhus for dem. ( lente 4 vinduer mot hverandre med plantene i midten) Du kan også bruke gjennomsiktig plastik (lag et telt kløpet sammen med klesklyper) Det tok ikke mange dagene før tomatene begynte og bli røde!! Håper dette hjelper Hilsen fra Sara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 20. september 2002 #3 Del Skrevet 20. september 2002 Du kan også sylte grønne tomater - skal visst være veldig godt. Har ikke noen oppskrift for hånden akkurat nå, men det er hverken tidkrevende eller vanskelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. september 2002 #4 Del Skrevet 29. september 2002 Husker du filmen stekte grønne tomater? På torget får en kjøpt små grønne tomater. Det er en delikatesse. Man sylter de- Ta de frem til julebordet, nydelig til ribbe og annen feit mat. Dette var vanlig for generasjoner tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullerusk Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 4. oktober 2002 Jeg la de på et fat, og vips, etter noen dager var de røde! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 4. oktober 2002 #6 Del Skrevet 4. oktober 2002 Grønne tomater er en egen tomatsort. Det er noe annet enn tomatkart. Mulig det er godt å sylte tomatkart også altså... men grønne tomater (som skal være grønne) er snadder å steke og fryse ned og ha hele vinteren, forvelle, eller sylte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå