AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Jeg har tatt meg selv i å tenke at kvinner med barn er kjipe. Jeg synes det kan være ubehagelig å være med de fordi de har forandret seg så. Og føler ikke du kan si at du er sliten - for "du har ikke opplevd hva sliten er før du har fått barn". Føler rett og slett ikke jeg har rett til å si like mye til kvinner med barn fordi jeg er redd for å "fornærme" de. Føler jeg går på eggeglass rundt de. Klarer ikke være meg selv. Jeg synes det rett og slett er skikkelig ubehagelig å være rundt kvinner med barn. Er det flere som har følt på dette? Håper det kun er meg og at jeg har et problem - vil jo ikke ha det slik selv den dagen jeg får barn... Anonymkode: 97daa...51a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #2 Skrevet 24. juli 2020 Man føler mye rart før man får barn. Men en dag står du der selv med ett barn, og da forstår du hvor mye du har misforstått. Anonymkode: f45ca...fff 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 En dag er du der selv. Du må nok bare tåle at nybakte mødre er litt følsomme. Anonymkode: 48ef5...92e 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 De mangler ingenting i livet sitt, du innser det når du får barn selv Anonymkode: 648b8...4de
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #5 Skrevet 24. juli 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man føler mye rart før man får barn. Men en dag står du der selv med ett barn, og da forstår du hvor mye du har misforstått. Anonymkode: f45ca...fff Ikke riktig. Jeg var like sliten før barn, som etter. Foeldre som deg troves bare ekstra i offerrollen og vil vinne "hvem som har det tøffest" konkuransen. Å få barn er frivillig, ikke noe å klage over. 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: En dag er du der selv. Du må nok bare tåle at nybakte mødre er litt følsomme. Anonymkode: 48ef5...92e Følsomme ja - men det er ingen grunn til å rakke ned på andre eller tro de har det hardere selv. 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: De mangler ingenting i livet sitt, du innser det når du får barn selv Anonymkode: 648b8...4de Åjoda, mange som mangler mye når de har barn. Å få barn er langt ifra meningen med livet - hvis man føler det fikk man nok barn av feile grunner, og hadde er tomt liv fra før av. Mange som ikke burde hatt barn også. Anonymkode: f5a3f...77c 8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #6 Skrevet 24. juli 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: De mangler ingenting i livet sitt, du innser det når du får barn selv Anonymkode: 648b8...4de Det er dette jeg snakker om. Anonymkode: 97daa...51a 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #7 Skrevet 24. juli 2020 Jeg har en nær venn som ikke har barn (jeg har). Vennskapet går fint fordi vi respekterer hverandres liv. Jeg spør om hennes jobb og hun om barna mine. «Sorry nå snakker jeg om dem igjen» kan jeg si. «Men det er jo helt naturlig, de er jo livet ditt nå» sier hun. Så vi møter hverandre med å ta hensyn og vise forståelse for hvordan livene er annerledes. Det er ingen «konkurranse» om hvem som er mest slitene, fordi hva som gjør oss sliten er veldig forskjellig og avhengig av livssituasjon. Så gnåler vi til hverandre når vi er slitene og ventilerer til hverandre. Og så snakker vi om noe hyggeligere når begge har fylt behovene sine på å bli hørt på om hva som er vanskelig i livet akkurat nå. Er mange barn-ikkebarn vennskapstråder jeg ser her. Vel begge parter må møte hverandre for å få dette til å funke. Anonymkode: 20222...1fa 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #8 Skrevet 24. juli 2020 Haha!! Den konkurransen har jeg bare med min mann for å slippe og lage middag 🤣 Nei men sånn seriøst.. Noen unger er to much.. De skal nærmest oppi genseren for å komme nærme nok, og de skal vise rommet sitt osv. Er spes ei si datter som blir skikkelig sint om jeg ikke vil bruke hele besøkstiden til å leke med henne (hun er 9år) Vanskelig å forklare henne at jeg er å skal besøke mammaen hennes, og vil helst ha voksenprat. Har barn selv, men mi er så selvstendig at hun går mer lei av oss voksne enn oss av henne 😅 men helst drar jeg med venninner alene, og hun har aldri lyst til å bli med. Jeg skjønner deg godt, veldig godt selv med 2 egne barn Anonymkode: 9ae61...d48
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #9 Skrevet 24. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha!! Den konkurransen har jeg bare med min mann for å slippe og lage middag 🤣 Nei men sånn seriøst.. Noen unger er to much.. De skal nærmest oppi genseren for å komme nærme nok, og de skal vise rommet sitt osv. Er spes ei si datter som blir skikkelig sint om jeg ikke vil bruke hele besøkstiden til å leke med henne (hun er 9år) Vanskelig å forklare henne at jeg er å skal besøke mammaen hennes, og vil helst ha voksenprat. Har barn selv, men mi er så selvstendig at hun går mer lei av oss voksne enn oss av henne 😅 men helst drar jeg med venninner alene, og hun har aldri lyst til å bli med. Jeg skjønner deg godt, veldig godt selv med 2 egne barn Anonymkode: 9ae61...d48 Merker at deg kunne jeg hatt som venninne!! Synes flere mødre kan fremstå litt «overlegne». Som om de har runda livet fordi de har barn. Du virker jo bare sykt ærlig og fantastisk😍 Anonymkode: e6086...046
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 Jeg var ikke spesielt begeistret for å besøke venner med barn, jeg heller, før jeg fikk eget barn. De blir liksom litt opphengte i det, og mener barna trumfer alt venninnene måtte ha å komme med av slitenhets-historier. Du får bare overse det, og prøve å snakke om andre ting enn barn. Nytter ikke det, finn deg barnløse venninner. Hvis det går. Men eh....Går på eggeglass 😂 (eggeskall heter det i det uttrykket) Anonymkode: c8f0b...cc0
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merker at deg kunne jeg hatt som venninne!! Synes flere mødre kan fremstå litt «overlegne». Som om de har runda livet fordi de har barn. Du virker jo bare sykt ærlig og fantastisk😍 Anonymkode: e6086...046 Hehehehe, så bra 😅 Det finnes flere av oss 🙌 Jeg bruker mest alderskortet "har bikka tredve så jeg takler ikke kulda så bra, redd for å brekke lårhalsen om vi går opp det fjellet" altså alderskortet er det mest verdifulle jeg har 😅 Jeg er nok for ærlig... Sa til ei venninne som også har baby (begge under året) hun snakka om bleier og jeg bare "haha, herregud, hør på oss, vi burde holde kjeft før noen hører oss" hun lo ikke like mye som jeg 😅 Anonymkode: 9ae61...d48
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #12 Skrevet 24. juli 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Man føler mye rart før man får barn. Men en dag står du der selv med ett barn, og da forstår du hvor mye du har misforstått. Anonymkode: f45ca...fff 3 hours ago, AnonymBruker said: En dag er du der selv. Du må nok bare tåle at nybakte mødre er litt følsomme. Anonymkode: 48ef5...92e 3 hours ago, AnonymBruker said: De mangler ingenting i livet sitt, du innser det når du får barn selv Anonymkode: 648b8...4de Hvorfor antar dere at alle kommer til å få barn, eller i det hele tatt vil ha barn? Anonymkode: bea07...26e 7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #13 Skrevet 24. juli 2020 Fordi i Norge er de fleste a4 og livredde for å ikke være som resten av saueflokken. Anonymkode: 297f6...100 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå