AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Jeg synes det er noe tull. Å måtte gi bursdagsgaver til voksne folk som ikke en gang fyller rundt år. Er det noe å feire egentlig når voksne folk fyller år? Presiserer voksne folk, fordi jeg har et annerledes syn på barnebursdager. Men å feire voksne folk, og gi gave bare fordi de er ett år eldre. Ett år eldre blir man helt til den dagen man dør. Det er ikke så veldig spesielt å bli ett år eldre. Flere som meg? Som synes voksenbursdager og bursdagsgaver er tull? Jeg synes julegaver er tull også, men det er en annen diskusjon. Anonymkode: 614d6...cba 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #2 Skrevet 24. juli 2020 Tja. Jeg synes det er en genial unnskyldning for å samle mine nærmeste og spise god mat og kake. Gave forventer jeg ikke, men jeg får som regel fordi de har lyst til å gi 😊 Anonymkode: 320d7...6c3 16
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er noe tull. Å måtte gi bursdagsgaver til voksne folk som ikke en gang fyller rundt år. Er det noe å feire egentlig når voksne folk fyller år? Presiserer voksne folk, fordi jeg har et annerledes syn på barnebursdager. Men å feire voksne folk, og gi gave bare fordi de er ett år eldre. Ett år eldre blir man helt til den dagen man dør. Det er ikke så veldig spesielt å bli ett år eldre. Flere som meg? Som synes voksenbursdager og bursdagsgaver er tull? Jeg synes julegaver er tull også, men det er en annen diskusjon. Anonymkode: 614d6...cba Det er vel sjelden voksne feirer bursdager noe særlig om det ikke et et jubileum. Dvs innad i familien er det jo ofte noe gaver og slikt. Og hvorfor skulle det være galt? Er det ikke hyggelig å at alle har en dag hvor de blir gjort litt stas på? Å strebe etter at alle dager blir helt like blir for kjedelig. Anonymkode: 3dbc6...da4 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er vel sjelden voksne feirer bursdager noe særlig om det ikke et et jubileum. Dvs innad i familien er det jo ofte noe gaver og slikt. Og hvorfor skulle det være galt? Er det ikke hyggelig å at alle har en dag hvor de blir gjort litt stas på? Å strebe etter at alle dager blir helt like blir for kjedelig. Anonymkode: 3dbc6...da4 Jeg er vel bare ikke en bursdagsperson. Anonymkode: 614d6...cba 1
Hr. Aktiv Skrevet 24. juli 2020 #5 Skrevet 24. juli 2020 Hva med å feire at du har overlevd ennda et år? 7
Mezzosoprena Skrevet 24. juli 2020 #6 Skrevet 24. juli 2020 Ja, men da kan jo du la være å feire voksne folks bursdager. Selv synes jeg at det er en fin unnskyldning til å få samlet den nærmeste familien til samvær og hygge - det skjer dessverre alt for sjelden... 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #7 Skrevet 24. juli 2020 Feire det som feires kan mener nå jeg. Livet er kort og hvorfor skal man ikke feire dagen man ble født? Jeg mener det er viktig å sette litt ekstra pris på annerledes dagene og kose seg litt med at man faktisk har vært så heldig og fått vært med på enda et år. Jeg forventer ingen gaver, men at familie vil komme og drikke litt kaffe og spise litt kake på en vanlig, kanskje grå hverdag syns jeg er flott. Anonymkode: c3dec...65a 14
Fysikeren Skrevet 24. juli 2020 #8 Skrevet 24. juli 2020 Man feirer prestasjoner, ikke bursdager. Jeg er enig. 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #9 Skrevet 24. juli 2020 Synes ikke det er galt å feire at man blir et år eldre egentlig, det er fint å ha noen ting å feire i livet. Men jeg er enig i at noen ganger blir det litt mye/dyre gaver, og litt stress med det. Samtidig er det fint å kunne ønske seg noe en har ventet lenge på. Så jeg er litt delt her, men synes ikke det å feire bursdager i seg selv er en negativ ting, selv når en blir voksen. Anonymkode: 14f7e...aab
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 Akkurat nå, Hr. Aktiv skrev: Hva med å feire at du har overlevd ennda et år? Hadde det vært sånn at de fleste strøk med tidlig, så hadde jeg forstått meningen. Men de aller fleste blir jo gamle. Vi bor ikke i et krigsrammet land hvor hver dag eller hvert år er en sann velsignelse. Anonymkode: 614d6...cba
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 Du trenger da ikke møte opp om du ikke vil? Jeg syntes det er koselig innad familien Anonymkode: 77c63...f58 4
Oktobr Skrevet 24. juli 2020 #12 Skrevet 24. juli 2020 Jeg tvilholder på de barnslige gledene her i livet, og bursdag er en av de tingene. Forventer ikke gaver, men synes det er kjekt å treffes, spise god kake, mat og kose meg, enten det er min bursdag eller venners bursdag. 9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #13 Skrevet 24. juli 2020 Liker å feire bursdager, men enig i det med gavene. Folk idag har altfor mye uansett, jeg selv liker ikke å få gaver egentlig. Det jeg vil ha kjøper jeg selv, er også kresen og gaver blir fort feil. Synes det er mye hyggeligere å samles, og hvis noen vil gi meg gave liker jeg at det er fra hjertet, gjennomtenkt og noe som passer til meg. Ikke bare noe vedkommende følte de måtte kjøpe for å ha en gave å gi meg, da kan de like godt la være. Anonymkode: e1e94...833 1
Hr. Aktiv Skrevet 24. juli 2020 #14 Skrevet 24. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært sånn at de fleste strøk med tidlig, så hadde jeg forstått meningen. Men de aller fleste blir jo gamle. Vi bor ikke i et krigsrammet land hvor hver dag eller hvert år er en sann velsignelse. Anonymkode: 614d6...cba Nei det er sant, men vi får da hverdagshistorier tredd ned over hodet på oss for det. Hjertestans, kreft, corona og trafikkulykker. Ting skjer og jeg er glad hver gang jeg faktisk fyller år uten at jeg lager noe rabalder av party for det.. 2
Aragorn ll Elessar Skrevet 24. juli 2020 #15 Skrevet 24. juli 2020 Personlig har jeg aldri feiret bursdagen min, ikke som barn og ikke som voksen. Men om voksne vil feire bursdagen sin så er ikke det noe jeg bryr meg om, så lenge det ikke skader/plager andre og ikke er ulovlig så synes jeg man kan gjøre som man vil. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #16 Skrevet 24. juli 2020 8 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Personlig har jeg aldri feiret bursdagen min, ikke som barn og ikke som voksen. Men om voksne vil feire bursdagen sin så er ikke det noe jeg bryr meg om, så lenge det ikke skader/plager andre og ikke er ulovlig så synes jeg man kan gjøre som man vil. Er du en sånn Jehovas vitne ? Anonymkode: ebbc1...2af
Aragorn ll Elessar Skrevet 24. juli 2020 #17 Skrevet 24. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er du en sånn Jehovas vitne ? Anonymkode: ebbc1...2af Nei Men jeg vokste opp i Jehovas Vitne fram til 1994 da jeg var 11.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #18 Skrevet 24. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Liker å feire bursdager, men enig i det med gavene. Folk idag har altfor mye uansett, jeg selv liker ikke å få gaver egentlig. Det jeg vil ha kjøper jeg selv, er også kresen og gaver blir fort feil. Synes det er mye hyggeligere å samles, og hvis noen vil gi meg gave liker jeg at det er fra hjertet, gjennomtenkt og noe som passer til meg. Ikke bare noe vedkommende følte de måtte kjøpe for å ha en gave å gi meg, da kan de like godt la være. Anonymkode: e1e94...833 Jeg bruker mye tid og energi på å prøve og finne på hva jeg kan gi i gaver, så føler vel jeg mister gleden av å gi bursdagsgave da. Impulsgaver eller å spandere på venner eller familie synes jeg er hyggelig, men den "tvangen" rundt å måtte finne bursdagsgaver (eller julegaver) skulle jeg gjerne vært foruten altså. Kan ikke komme tomhendt i bursdag heller når alle andre har med gave. Må liksom finne på noe. Synes det å samles generelt er hyggelig, men ikke når det blir stress rundt det. Anonymkode: 614d6...cba
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #19 Skrevet 24. juli 2020 8 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Nei Men jeg vokste opp i Jehovas Vitne fram til 1994 da jeg var 11. Ok, bare lurte siden du aldri har feiret bursdag. Savnet du å feire bursdag som barn ? Anonymkode: ebbc1...2af
Aragorn ll Elessar Skrevet 24. juli 2020 #20 Skrevet 24. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, bare lurte siden du aldri har feiret bursdag. Savnet du å feire bursdag som barn ? Anonymkode: ebbc1...2af Nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå