AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Mitt første barn. Er i en barselgruppe hvor mange har barn fra før. Det har vært en del snakk om barnehagestart. De med flere barn kjøper nye klær til barnehagen og forteller at det er viktig at klær, sokker, sko etc. matcher. Hun ene har fått kommentarer fra barnehagen fordi skiftetøyet ikke matchet med det barnet hadde på seg. 😳 Er dette vanlig? Blir så stresset. Hadde tenkt til at barnet mitt skulle ha sitt vanlig tøy, og ikke kjøpe ny «garderobe». Anonymkode: d9c3d...5c9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #2 Skrevet 24. juli 2020 Nei. Klærne må ikke matche. I det hele tatt. Anonymkode: adbbb...38d 28
iansak Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 I vår barnehage er det ingen som bryr seg. De ser tydelig om far eller mor har kledd på. Og i skifte greia i barnehagen har jeg klær vi har fått som jeg syntes er stygge så de matcher jo ikke med noe 😂 18
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 Fått kommentarer fordi tøyet ikke matchet? Wtf? Anonymkode: 286f0...176 13
Sola* Skrevet 24. juli 2020 #5 Skrevet 24. juli 2020 Nei, det er overhodet ikke vanlig. Jeg pakket med klær hun hadde selv om det ikke matchet. Jobber i barnehage og kunne virkelig ikke brydd meg mindre om barnas klær matcher eller ei🙈 Viktigste er at barna har skiftetøy. 5
Biloba Skrevet 24. juli 2020 #6 Skrevet 24. juli 2020 Vår bhg er helt avslappet på personalsiden ihvertfall. Noen foreldre har klær og stil som hobby. Nå er min uansett så stor at det er sterke meninger om egen påkledning og smakelig sammensatte antrekk uten ville protester og lettere tvang er ikke en mulighet lengre.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #7 Skrevet 24. juli 2020 Så klart det ikke må matche. Tror den kommentaren hun i gruppen din fikk, var rettet mot noe helt annet. Feks regnbukse og tynn vårjakke etc. rød bukse og rosa genser feks er det aldri noen som sier noe på. Anonymkode: 45e82...1ef 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #8 Skrevet 24. juli 2020 Håper dette er trolling. Du blir stressa? Hvorfor ler du ikke, ser dumt på dem: «Seriøst? ha ha så teit»? Er ikke dere voksne mennesker og mødre med ansvar for små mennesker? Og du stresser over farger på sokker eller hva en baby eller barnehageansatt mener om farger på sokker..., Og til og med spør oss. Skulle du være så uheldig med så dumme og udugelige ansatte i din Bhg ville jeg tatt det opp med dem det og da, ledd eller blitt sur alt ettersom. Bekymre deg for viktige ting og nyt sommeren med babyen. Anonymkode: 8f710...c67 8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #9 Skrevet 24. juli 2020 Nei herregud! Mitt barn (ni år) har konsekvent hatt skiftetøy som ikke er 'presentabelt'. Utvasket arvetøy som er nesten for smått eller litt stort, bukse med et lite hull på kneet, genser med flekk som ikke går av etc. Altså tøy som er mer enn godt brukende. Jeg har ikke mye penger, og synes det er både dyrt og unødvendig forbruk å kjøpe helt nytt tøy som stort sett ligger i en pose i en hylle. Anonymkode: df4d3...2ed 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 Dette er bare bullshit 😂😂😂 Ingen bryr seg om klærne til barna matcher. I allefall ikke andre enn mor selv! De bryr seg om at regnbukse er vanntett, at skoen ikke er for liten, at lua er varm og at det ligger rent skiftetøy i kurven Slapp helt av og send barnet ditt i barnehagen med akkurat de klærne du vil. Noen foretrekker body og strømpebukse, andre foretrekker superundertøy, noen liker best bukse og body, andre bukse og genser... og noen sender i kjole, skjørt, heldress, strikkeklær, kortbukse med strømpebukse under osv.. Vi har arvetøy som skiftetøy. Det er utvasket, men mykt og godt Anonymkode: 285b5...461 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 Ikke viktig i det hele tatt. Det som er viktig er at klærna passer til lek, er varme nok (passer til sesongen) og at ytterklærna passer og ikke er hull i. hilsen pedagogisk leder. Anonymkode: c0f84...765 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #12 Skrevet 24. juli 2020 Whaat?? Jeg dævver av de damene i gruppa di. Djiises.. Her sendte Jeg mellomste med t-skjorta på vrangen og forskjellige farger på sokkene. (Han hadde stolt kledd på seg selv). De bare smilte❤️ Det er hvis barnet ditt ikke HAR klær at de sier fra. Anonymkode: 3006c...80d 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #13 Skrevet 24. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke viktig i det hele tatt. Det som er viktig er at klærna passer til lek, er varme nok (passer til sesongen) og at ytterklærna passer og ikke er hull i. hilsen pedagogisk leder. Anonymkode: c0f84...765 Hvorfor er det viktig at det ikke er hull? Anonymkode: 4e419...8dc 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #14 Skrevet 24. juli 2020 Jeg har kjøpt yttertøy som matcher med luer, hansker og ulltøy. Men er min egen "ocd" som styrer det, tviler på at de som jobber i bhg bryr seg 😂 Dette er mitt første barnehagebarn, regner med at jeg får meg en realitycheck når hun blir eldre 😂 Anonymkode: 62489...59d 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #15 Skrevet 24. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det viktig at det ikke er hull? Anonymkode: 4e419...8dc At det ikke er hull i ytterklær som feks regntøy er kl et poeng. Inneklær er det ikke farlig med. Anonymkode: 02971...a61 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #16 Skrevet 24. juli 2020 Det er ikke viktig at det matcher. Utetøyet må være helt og med strikker (til å feste under sko/støvler) som er hele. Det må passe og barnet må ha nok klær og utstyr til all slags vær avhengig av årstid. Skiftetøyet må passe,og det må være nok av det. Ikke farlig om det er gamle flekker og hull så lenge det er rent. Jeg er ped.leder i bhg, har aldri bedt om matchende klær til barna, men vi har mange ganger mast om regntøy,støvler,strikker osv. Når det er sagt er jeg veldig glad i barneklær selv, mitt barns klær matcher. Men det er jo bare tøysete, ingen krever dette. Anonymkode: c242e...1c2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #17 Skrevet 24. juli 2020 For meg er det viktig at det ikke er hull eller flekker Anonymkode: 1aa78...64e 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #18 Skrevet 24. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det viktig at det ikke er hull? Anonymkode: 4e419...8dc Hvis det er hull i ytterklærna blir de fort våte feks. Mange av barna bor i sølepyttene som finnes, og da er det greit å være beskyttet mot at vannet skal renne inn å gjøre de kalde og våte.0 Anonymkode: c0f84...765
Ullvott Skrevet 24. juli 2020 #19 Skrevet 24. juli 2020 Ha ha, jeg kom til å tenke på denne tråden: Sitat 1
Forever22 Skrevet 24. juli 2020 #20 Skrevet 24. juli 2020 Så teit 😂 jeg tar gjerne på barna mine klær som matcher, selv i barnehagen. Men det er jo fordi JEG vil det. men om noen hadde kommentert noe sånt som det der så hadde det svartna for meg. Det beste er jo egentlig å bruke klær som man gjerne ikke er så redd for i bhg. det blir fort tilsølet med alt mulig rart og det blir slitt fort. Så sånne kommentarer hører ikke hjemme i en barnehage. men ja, hull i tøy er en annen sak. Fordi det da kan bli vått dersom man drar ut osv osv. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå