AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Du får en melding fra venninnen/ ansatt av søsteren din en fredagsnatt. Hun er samtidig fra en familie nært knyttet til din familie i generasjoner, så du antar at hun vil alle det beste. I meldingen ber hun deg ringe henne fordi hun er urolig for noe basert på atferd og handlinger hos søsteren din som du burde vite om. Det er tydeligvis ikke basert på fakta, men indikasjoner hun har fått og antakelser. Søsteren din er tilsynelatende frisk. Søsteren din har ansvaret for mye hva gjelder familiens økonomi. Du snakker med søsteren din hver dag på telefonen, og dere har en åpen og ærlig dialog. Hva ville du ha gjort: Ringt venninnen ? ( Da går du bak ryggen på søsteren din og finner hun det ut, vil det ødelegge tilliten totalt) Ringt søsteren din? ( Kan velge hva hun vil si og legge frem, og vennen som prøvde å varsle sitter igjen med ubehaget) Ringt en annen i familien? ( Diskutere og høre om andre vet) Ignorert og tenkt det var en fyllemelding?( Men, hva om det dreier seg om liv og helse og du angrer deg i etterkant når det er for sent) Anonymkode: 14b0d...e85
Sidsel Skrevet 24. juli 2020 #2 Skrevet 24. juli 2020 Det kommer jo helt an på hva hun er urolig for 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 Ringer venninnen og spør hva hun mente. Kan være misforståelse eller noe. Ser ikke på det som gå bak ryggen på søsteren. Hva skal du fortelle søsteren din m du ikke forstår hva venninnen en gang mente? Da risikerer du lage storm i vannglass. Du snakker med venninnen og eventuelt sier til henne at du ikke kan skjule det for søsteren om du ikke kan det. Anonymkode: f26a0...08b 3
Hedy Lamarr Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 Hadde ringt venninnen. Hun har strakt ut en hånd, jeg hadde tatt den. Her er det ikke bare én riktig ting å gjøre, men hvis venninnen er så bekymret at hun tar kontakt med deg, synes jeg du skal høre hva hun har å si. Er det fylleprat skjønner du snart det. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #5 Skrevet 24. juli 2020 Ringt venninnen selvsagt, og så vurdert om dette i det hele tatt er et etisk dilemma. Å snakke med henne eller ikke er ikke et dilemma. Syns du antar vel mye her, økonomi og familiebåndene generasjoner. Du vil alltid lure på hva hun egentlig ville fortelle deg, så selvsagt: ring. Anonymkode: 34dfe...9f6 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #6 Skrevet 24. juli 2020 Det er mange detaljer vi ikke har fått her som gjør det vanskelig å dømme. Jeg ville vært sikker på at jeg skjønte hva venninnen mente, ringt om nødvendig. Så kanskje jeg hadde snakket med søsteren hvis jeg tror det kan være noe i det. Anonymkode: 7cd89...20e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå