tangent Skrevet 24. juli 2020 #21 Skrevet 24. juli 2020 Du høres ut som en fin venninne, HI! Men du må sette tydeligere grenser. "Det passer litt dårlig" er et slapt nei. Da er "det passer ikke" bedre. Men det jeg ville anbefalt for å slippe daglig masing er å lage en plan i fremtiden. Hun spør om det passer med noe i dag, du sier: "nei, det har jeg ikke mulighet til, men har du lyst til å gå en tur på mandag". Skulle hun mase mellom fredag og mandag, så kan du gå videre med å si at det ikke passer, men jeg gleder meg til å se deg på mandag! Hvis det skulle bli masing i den tiden i mellom kan du snakke med henne når dere treffes at du heller ønsker at dere har avtaler og at det ikke passer for deg hver dag og at det blir litt mye med daglige forespørsler. Men må nesten være ærlig, men man kan jo også være snill. Og det tror jeg du er! 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #22 Skrevet 24. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er AKKURAT det jeg mener i svarene mine at ts's vennninne gjør mot TS uten at hun er klar over det. Og der med så må TS veilede venninnen sin mot profesjonell hjelp enn bruker seg selv til at hun ikke klare så i sitt eget forhold pga hun ikke har energi til sin samboer. Anonymkode: 76ff3...699 Jeg følte at jeg gjorde det riktige, selv om min venninne ikke følte det akkurat da. Men nå er hun takknemlig. Jeg hadde ikke noe valg. Hadde smerter i hode og nakke hele tiden og barna hadde jeg ikke overskudd til i det hele tatt Anonymkode: 8b3cc...15e 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #23 Skrevet 24. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg følte at jeg gjorde det riktige, selv om min venninne ikke følte det akkurat da. Men nå er hun takknemlig. Jeg hadde ikke noe valg. Hadde smerter i hode og nakke hele tiden og barna hadde jeg ikke overskudd til i det hele tatt Anonymkode: 8b3cc...15e Jeg er enig med deg. For jeg selv har vært på begge stedene. Vært den venninnen som gikk gjennom tung tid å søkte mye tid å energi av mine venner. Så har jeg vært den veninnen som hat blitt frarøvet mye tid å energi pga andres sorg å problemer. Så jeg ser begge sidene av saken. Men jeg blir lett irritert når enkelte skal komme med 《 du må gjøre ditt å datt for at venninnen ikke skal føle seg alene og forlatt》noe som blir helt feil. Vi alle går gjennom noe løpet av livet å derfor det desto viktigere at de vennene vi har veileder oss til profesjonelle folk som er mer faglig utbredt på hjelpe folk i krise enn å sett et vennskap så på spill at det resulteres i at det ikke er noe mer vennskap igjen når den andre parten er blitt frisk fra sin sorg etc. Anonymkode: 76ff3...699
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #24 Skrevet 24. juli 2020 Nå ble det veldig mye å svare på på en gang her. De har vært sammen i 6-7 år. Det er spesielt de to siste årene at hun har mast ekstra mye, fordi forholdet har vært dårlig ganske lenge. Og nå når de da har slått opp er det ganske ekstremt. Hun er generelt en person som elsker å være sosial. Jeg er litt mer sånn som gjerne vil ha noen dager fri innimellom. Og det er jo ikke sånn at vi ikke snakker om hvordan hun har det, for det gjør vi hver eneste dag. Problemet er vel også litt at jeg er eneste venninnen hun har i området som hun kan snakke skikkelig med. De andre tror jeg ikke vet noe om det enda. Familien hennes bor ganske langt unna og eksen går ikke an å ha en samtale med, noe som var grunnen til at det ble slutt. Jeg ser at en del skriver at jeg bør hjelpe henne med å finne hobbyer og at jeg bør foreslå at hun bør snakke med en psykolog. Og det kan jeg jo gjøre. Men hun har igrunnen en hobby som tar opp litt tid fra før. Psykolog kan jeg foreslå etterhvert. Og til deg som skreiv at hun aldri har opplevd noe vanskelig i livet, så tar du veldig feil. Anonymkode: 92ec0...4db
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #25 Skrevet 24. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ble det veldig mye å svare på på en gang her. De har vært sammen i 6-7 år. Det er spesielt de to siste årene at hun har mast ekstra mye, fordi forholdet har vært dårlig ganske lenge. Og nå når de da har slått opp er det ganske ekstremt. Hun er generelt en person som elsker å være sosial. Jeg er litt mer sånn som gjerne vil ha noen dager fri innimellom. Og det er jo ikke sånn at vi ikke snakker om hvordan hun har det, for det gjør vi hver eneste dag. Problemet er vel også litt at jeg er eneste venninnen hun har i området som hun kan snakke skikkelig med. De andre tror jeg ikke vet noe om det enda. Familien hennes bor ganske langt unna og eksen går ikke an å ha en samtale med, noe som var grunnen til at det ble slutt. Jeg ser at en del skriver at jeg bør hjelpe henne med å finne hobbyer og at jeg bør foreslå at hun bør snakke med en psykolog. Og det kan jeg jo gjøre. Men hun har igrunnen en hobby som tar opp litt tid fra før. Psykolog kan jeg foreslå etterhvert. Og til deg som skreiv at hun aldri har opplevd noe vanskelig i livet, så tar du veldig feil. Anonymkode: 92ec0...4db Det var ikke ment til venninnen din, men til en annen bruker herinne. Anonymkode: 55582...555
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #26 Skrevet 24. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med deg. For jeg selv har vært på begge stedene. Vært den venninnen som gikk gjennom tung tid å søkte mye tid å energi av mine venner. Så har jeg vært den veninnen som hat blitt frarøvet mye tid å energi pga andres sorg å problemer. Så jeg ser begge sidene av saken. Men jeg blir lett irritert når enkelte skal komme med 《 du må gjøre ditt å datt for at venninnen ikke skal føle seg alene og forlatt》noe som blir helt feil. Vi alle går gjennom noe løpet av livet å derfor det desto viktigere at de vennene vi har veileder oss til profesjonelle folk som er mer faglig utbredt på hjelpe folk i krise enn å sett et vennskap så på spill at det resulteres i at det ikke er noe mer vennskap igjen når den andre parten er blitt frisk fra sin sorg etc. Anonymkode: 76ff3...699 Det er bare feil utfra ditt perspektiv. Og da kan man jo ikke påstå at det er feil, bare din mening? Anonymkode: 55582...555 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #27 Skrevet 24. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ble det veldig mye å svare på på en gang her. De har vært sammen i 6-7 år. Det er spesielt de to siste årene at hun har mast ekstra mye, fordi forholdet har vært dårlig ganske lenge. Og nå når de da har slått opp er det ganske ekstremt. Hun er generelt en person som elsker å være sosial. Jeg er litt mer sånn som gjerne vil ha noen dager fri innimellom. Og det er jo ikke sånn at vi ikke snakker om hvordan hun har det, for det gjør vi hver eneste dag. Problemet er vel også litt at jeg er eneste venninnen hun har i området som hun kan snakke skikkelig med. De andre tror jeg ikke vet noe om det enda. Familien hennes bor ganske langt unna og eksen går ikke an å ha en samtale med, noe som var grunnen til at det ble slutt. Jeg ser at en del skriver at jeg bør hjelpe henne med å finne hobbyer og at jeg bør foreslå at hun bør snakke med en psykolog. Og det kan jeg jo gjøre. Men hun har igrunnen en hobby som tar opp litt tid fra før. Psykolog kan jeg foreslå etterhvert. Og til deg som skreiv at hun aldri har opplevd noe vanskelig i livet, så tar du veldig feil. Anonymkode: 92ec0...4db Det jeg har uthevet fra ditt svar tar jeg som svar på mine tidligere kommentarer til deg. Hva slags hobby er det hun driver med som likevel gjør at hun hat plent av tid til å mase så mye på deg? Psykolog burde du nevne når du ser at ting forverre seg eller at hun ikke har forståelse for samtalene dere har sammen. Anonymkode: 76ff3...699
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #28 Skrevet 24. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare feil utfra ditt perspektiv. Og da kan man jo ikke påstå at det er feil, bare din mening? Anonymkode: 55582...555 Gi deg. Du har takket for deg på forrige side. Da er det ingen vits før deg å komme tilbake og sitere meg før så starte på'n igjen. Anonymkode: 76ff3...699
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #29 Skrevet 24. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gi deg. Du har takket for deg på forrige side. Da er det ingen vits før deg å komme tilbake og sitere meg før så starte på'n igjen. Anonymkode: 76ff3...699 😂😂. Stått opp med feil ben? Anonymkode: 55582...555
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #30 Skrevet 24. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😂😂. Stått opp med feil ben? Anonymkode: 55582...555 Nei. Kaffe og god solid frokost har jeg fått i dag. Står hver dag opp med høyre foten. Jeg ser ikke poenget med å diskuterer med deg når du har takket før deg. Så enkelt er det bare😉 Anonymkode: 76ff3...699
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå