AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Er førstegangsgravid. Leser boka "la mamma bæsje i fred". Samt mye på nettet. Og folk kommer bare med negative historier. Virker som "alle" klager på det å ha barn, og hvor fantastisk det er med tiden før barn og barnefri. Blir nedenfor når jeg leser alt dette. Og begynner å lure på om det å bli gravid var en tabbe. Er det virkelig så fælt? Anonymkode: edb0b...114
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #2 Skrevet 24. juli 2020 Nei, det er ikke så ille. Den boka er morsom og relevant i starten, men etterhvert blir det for mye. Malin klager rett og slett for mye. Det er slitsomt, men det er også fantastisk. Nyfødte babyer sover masse, så du får nok tid til hvile. Vi klager bare for å få litt medlidenhet. Vi elsker barna våre. Anonymkode: a3fe2...9d1 3
asterix Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 Jeg hadde ikke fått 9 hvis det hadde vært fælt. 😂 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 2 minutter siden, asterix skrev: Jeg hadde ikke fått 9 hvis det hadde vært fælt. 😂 Deg husker jeg fra barnimagen og dinbaby 😊 Anonymkode: 5e104...c36
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #5 Skrevet 24. juli 2020 Første månedene er det ganske hardt syns jeg, men ikke så hardt at du ikke klarer det. Det er hard fordi det er så mye nytt, du er konstant redd for å gjøre feil osv. Når du er kommet inn i morsrollen, då er det så kjekt! 😍 Anonymkode: 4808a...6d8 2
Marisana Skrevet 24. juli 2020 #6 Skrevet 24. juli 2020 Nei, det er virkelig ikke fælt å ha barn. Jeg skal ikke sitte her og male alt rosa og si at det bare er fantastisk - for det er det ikke. Det er slitsomt, til tider helt utmattende, faktisk, og det er stadig noe du bekymrer deg for, blir stressa for eller som du irriterer deg over. Jeg setter pris på hver dag jeg har litt fri, enten det er fordi hun sover duppen sin, er i barnehagen eller moren min har lånt henne en dag eller to for da får jeg sove litt ekstra, kost meg med akkurat det JEG vil og bare ha fri, men jeg setter enda mer pris på de dagene jeg har med henne. Datteren min er 1,5 år, og en meget aktiv en sådan, så det er fullt kjør fra morgen til kveld. Men det er gøy og det er så flott å se hvordan hun utvikler seg fra dag til dag. Nå har hun ferie fra barnehagen frem til august, og jeg gleder meg over å ha henne hjemme - men jeg synes også det må være lov å si at det blir godt å ha henne i barnehagen igjen også 2
Scoops Skrevet 24. juli 2020 #7 Skrevet 24. juli 2020 Jeg syns ikke det er fælt i det hele tatt,selvfølgelig kan det være slitsomt og man får en haug med bekymringer man ikke tenkte man kunne ha, men det er så verdt det ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #8 Skrevet 24. juli 2020 Nei, det er fantastisk ikke hør på kvinneguiden 😂 ærlig talt!!! Der de hellige bud er 1 dump han 2 jævla steheks 3 bla bla bla juridisk abort💩👻🤡 Anonymkode: 7dccd...e5c 9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #9 Skrevet 24. juli 2020 Nei, det er ikke fælt å ha barn. Jeg har to på 2 og 4 år og jeg elsker å være mamma. Det er klart at man kan bli så sliten som man trodde ikke var mulig og at tålmodigheten blir tynnslitt i perioder. Det er dager der jeg sitter og ser på klokka og teller minutter til leggetid fordi jeg er så sliten og lei, men 10 minutter etter at de har lagt seg så tar jeg meg i å tenke på alt det fine vi har hatt i løpet av dagen, hvor heldig jeg er som har akkurat mine barn og så savner jeg dem og gleder meg til neste dag. Det har blitt en sytekultur generelt, synes jeg. Folk klager om det meste og det virker nesten forventet at man skal synes det er kjipt med barn og lengte etter barnefri, som jeg forøvrig synes er et stygt ord. Anonymkode: 5e104...c36 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 Nei, det er ikke så forferdelig å ha barn. Mye er satt veldig på spissen, men er morsomt for det er så gjenkjennelig. Men det er slitsomt å ha barn og jeg tror mange får seg et lite sjokk av hvor lite søvn og hvor lite egentid man får de første årene. Man er jo vant til å kunne ta hensyn til seg selv og sette sine behov først, så det er en stor overgang å plutselig ha en annen liten person som bestemmer når og hvor mye du får sove, hvor lenge du kan stå i dusjen osv. Men man klarer det helt fint og i min mening er det så uendelig mye glede og kos med barn at det veier opp for de negative sidene. I tillegg går tiden så utrolig fort og plutselig er de større og klarer seg mer selv, småbarnsårene er ikke evigvarende. Det er også stor forskjell på barn, noen sover godt, andre sover dårlig, noen barn er veldig aktive, andre barn er roligere. Så det kommer nok litt an på hva slags barn du får også. Anonymkode: 55aca...6e5 2
Nerine_ Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke så ille. Den boka er morsom og relevant i starten, men etterhvert blir det for mye. Malin klager rett og slett for mye. Det er slitsomt, men det er også fantastisk. Nyfødte babyer sover masse, så du får nok tid til hvile. Vi klager bare for å få litt medlidenhet. Vi elsker barna våre. Anonymkode: a3fe2...9d1 Nei, alle nyfødte babyer sover ikke mye. Har ikke lest boka du snakker om, men det er nok lett å få inntrykk av at det er mye som er slitsomt, fordi det er det folk snakker mest om. 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #12 Skrevet 24. juli 2020 Nei, det er ikke ille. Men det kan være utmattende, ingenting ble som jeg trodde, ingenting kan planlegges lenger, og jeg savner egentid. Men det er også helt fantastisk å være mammaen til en liten person, det er mye kos og så mange fine stunder. Det er verdt det! Anonymkode: 8a37a...c47 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #13 Skrevet 24. juli 2020 Det er mye jobb, men det å ha barn er det beste som har skjedd meg. Har 3 tette. Vi har det utrolig gøy sammen! Anonymkode: f65e6...5af 3
Gjest BethD Skrevet 24. juli 2020 #14 Skrevet 24. juli 2020 Vi må være forsiktige med å si til førstegangs at babyer sover mye. For det varierer VOLDSOMT
Lysistrata Skrevet 24. juli 2020 #15 Skrevet 24. juli 2020 For oss har det vært som bestemoren min sa: Vet du hvorfor du syns det er så fantastisk koselig å ha barn etter fylte tre år? Jo, ikke fordi du ikke ville fått helt fnatt av å gå fra ingen barn og til å adoptere en fiks ferdig treåring, men fordi det er så VANVITTIG slitsomt i baby- og småbarnstiden at når det endelig letter så blir det som en ferie! 😂 Jeg trodde jeg skulle gå på veggen i starten - men med seksåring er det overveiende KOSELIG, inspirerende, og som å leve i et 90-talls-epos med store følelser og musikk av en eller annen stor komponist, komplett med trompetsolo. Junior er fortsatt El Psycho etter klokken halv sju om kvelden, og vi flirer fortsatt gjenkjennende av småbarnsfamilie-memes, men It Gets Better. 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #16 Skrevet 24. juli 2020 Nei det er ikke så ille. Men mye kommer an på forventninger også. Forventer du mye alenetid og at livet ikke forandrer seg så mye, forventer du at du skal sove hele natta og baby som ikke skriker, ja da kan det nok bli tøft. Jeg elsker å ha barn ❤️ Det er det beste som har skjedd meg. Den kjærligheten jeg opplever med barnet mitt er sterkere og finere enn jeg trodde den skulle være. Jeg har mange søsken og er vant med barn. Og det å ta hensyn til andre enn meg selv er en del av livet mitt, så det kom naturlig. Ikke forvent at barn tar en beskjed og gjør det den får beskjed om med en gang, man må gjerne repetere seg selv flere ganger. Og så lenge du har mye kjærlighet å gi, kan sette grenser for deg selv og barnet på en god og kjærlig måte, se og forstå barnet ditt er mye allerede gjort ❤️ Min eneste sorg i livet at jeg trolig ikke vil få så mange barn som jeg ønsket. Men likevel så er livet mitt fantastisk med det barnet jeg allerede har. Anonymkode: 87c43...1aa 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #17 Skrevet 24. juli 2020 I perioder er det langt i fra harmonisk! Det er absolutt ingen lek. Savner veldig å ha nyfødt, selvom det ikke alltid er en dans på roser heller. Vår yngste sov på natten frem til han ble 2 mnd. Fra da har han våknet og grått hver time, pluss at vi har en på 4 som også står opp på natten. Jeg er så i underskudd på søvn at jeg absolutt ikke syntes det er spesielt stas å ha barn, jeg er mildt sagt dritt lei.. jeg ville dog ikke vært dem foruten heller. Men han minste er en urokråke som hyler så det skjærer gjennom marg og ben, i tillegg klatrer han på ALT, og om han faller ned 10 ganger klatrer han opp igjen, han gir seg liksom aldri, og blir hyl forbannet når vi fjerner han fra situasjonen.. han krever så mye energi at jeg har veldig lite overskudd til eldstemann, noe som er veldig sårt. Jeg vet det blir bedre, men akkurat nå, vil jeg nesten kalle det et lite helvette... det vil gå over, men nei, jeg får ikke gå på do i fred, jeg får ikke spise i fred, jeg får ikke gjøre noen ting som ikke omhandler minstemann uten at han hyler og skriker rundt bena mine. Men ja, jeg vet det går over, eldste roet seg mye da han ble 2,5, så bare ett år igjen til ting forhåpentligvis blir litt bedre Anonymkode: 8fbd8...8c3 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #18 Skrevet 24. juli 2020 Det er forferdelig slitsomt, var det hvert fall med mitt barn. Så jeg orket bare et barn. Anonymkode: 4cf09...f00 2
Anjatapinjata Skrevet 24. juli 2020 #20 Skrevet 24. juli 2020 Jeg også fikk høre så mye dritt av folk med barn når jeg var gravid. 90% var sutring og klaging og bare vent! Ble så lei av det at jeg omtrent ikke gadd å snakke om barn med folk🙄 tilslutt svarte jeg de også da de som klagde gjerne hadde flere enn ett barn, så spurte jeg rett ut at hvis det var så ille å få barn så hvorfor i alle dager lagde dere fler da?! Jeg synes det har gått overraskende bra å være mamma, første mnd var jo bare kos og kjærlighet 😍 Nå er babyen blitt større og det skjer nye ting hver dag. Ja man blir sliten, nei man får ikke sove som før, ja man må planlegge mer og ja tålmodigheten får testes her å der. Men gud hvor stolt jeg er av det lille menneske vi har skapt! 😍 Og en større kjærlighet er vel ikke mulig enn den mellom barn og forelder. Dagene har en større mening og glede nå enn før barn 🥰 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå