Anjatapinjata Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Hei. Jeg har en som fyller året nå, og begynner i barnehagen om halvannen uke. Har vært litt her å der å sett etter spesielt utetøy å ha i barnehagen, men føler at alt av klær starter i str 92, noe som er altfor stort😩 har ønsket meg yttertøy til han i bursdags gaver, og fikk bestilt noe selv fra tiny trolls. Men ellers ser det ut til at det er vanskelig å få tak i🙄 synes jo det er litt rart at de starter i str 92 som er to år, de fleste begynner vel i barnehagen når de er rundt året? 😊 Kom gjerne med butikker, nettbutikk ol der man får tak i klær fra 80/86😊
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 De har da disse størrelsene overalt? Polarn o pyret. Barnas hus. Babybanden osv. Anonymkode: 9e1a6...ec5 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 Ettåringer er ofte ikke like aktive som en toåring, så derfor vil man kanskje ikke finne slitesterke dresser for aktive barn. Så lenge det er varmt og vanntett, så kan man finne det flere steder. Så spørs litt hva du leter etter kanskje? Anonymkode: 06b4b...4b8
Kicki_90 Skrevet 24. juli 2020 #5 Skrevet 24. juli 2020 Ligger en del på finn, vi har kjøpt litt i kjøp og salg grupper på facebook. Men "alle" barneforretningene har de størrelsene, går du derimot på sportsbutikkene starter de på 92. 😊 Men barnas hus, babyshop, name it osv har yttertøy i små str. Vi har softshelldress fra name it, vinterdresser fra reima og kattnakken til vår som starter i bhg til høsten. Alt i 80 og 86. 4
Bonitapia Skrevet 24. juli 2020 #6 Skrevet 24. juli 2020 Anbefaler Reima, særlig til de minste som sitter en del stille. Erfart år etter år at de holder barnet varm og tørt. Går ikke barnet har de supre "skoposer" Reima sine dresser begynner i de minste størrelsene og er lurt å prøve på barnet (store i størrelsen) og fås i mange barnebutikker og på nett. Ellers er jeg fan av Polarn o pyret, inne og utetøy. God kvalitet vask etter vask. Lindex og name it har også mye ok, liker at buksene har strikk med knapper for å gi god passform. Name it sine vår og høstdresser er jeg veldig fornøyd med, vinterdressen vi testet falmet fort og ble "tung" i fuktig vær. 2
addict Skrevet 24. juli 2020 #7 Skrevet 24. juli 2020 Jollyroom! Har kjøpt mye billig uteklær der og får mye skryt for kvaliteten av barnehagen. Hun holder seg tørr og varm 😊 1
Anjatapinjata Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #8 Skrevet 24. juli 2020 Har sjekket både finn og Facebook i området her og ikke funnet noe særlig, kanskje jeg er for sent ute der. Kan jo nevne at det ikke er altfor mange barnebutikker i området her, lindex osv har jeg vært innom uten å finne noe😩 Vinterdress har vi bestilt, så er hovedsakelig regndress/softshell, underklær, lue og votter som mangler. Samt sko da, men de må kjøpes i sko butikk 😊
Anjatapinjata Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #9 Skrevet 24. juli 2020 2 minutter siden, addict skrev: Jollyroom! Har kjøpt mye billig uteklær der og får mye skryt for kvaliteten av barnehagen. Hun holder seg tørr og varm 😊 Takk 😊 der har jeg handlet en del før, er de ok i str? 😊
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 KappAhl har gode regnklær: https://www.kappahl.com/nn-NO/barn/ytterplagg/regntoy/regnjakke/650838/ Er vel det eneste jeg har kjøpt i fysisk butikk, resten er handlet på nett. Anonymkode: 4f590...dab 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 Handler alltid uteklær fra Barnas hus.. Reima og Wheat dress/jakke/bukse.. Reflex eller Kivat luer osv. Fleecedress/ulldress fra Reflex Ull/bambus fra Reflex, joha og hust and claire. Reflex er billig og helt ok i kvalitet, ofte på gode tilbud. Anonymkode: 02730...083 1
Anjatapinjata Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #12 Skrevet 24. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Handler alltid uteklær fra Barnas hus.. Reima og Wheat dress/jakke/bukse.. Reflex eller Kivat luer osv. Fleecedress/ulldress fra Reflex Ull/bambus fra Reflex, joha og hust and claire. Reflex er billig og helt ok i kvalitet, ofte på gode tilbud. Anonymkode: 02730...083 Takk😊 har barnas hus en 40min kjøring unna så kanskje verdt å ta en tur dit når jeg får full oversikt over hva vi mangler 😊
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #13 Skrevet 24. juli 2020 Jeg bestilte softshell-dress til min da hun startet i barnehagen på name-it. Den var i strl 80. Så også at de hadde utetøy på Lindex helt nede i strl 74 Anonymkode: 2c78e...7c8 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #14 Skrevet 24. juli 2020 2 timer siden, Anjatapinjata skrev: Har sjekket både finn og Facebook i området her og ikke funnet noe særlig, kanskje jeg er for sent ute der. Kan jo nevne at det ikke er altfor mange barnebutikker i området her, lindex osv har jeg vært innom uten å finne noe😩 Vinterdress har vi bestilt, så er hovedsakelig regndress/softshell, underklær, lue og votter som mangler. Samt sko da, men de må kjøpes i sko butikk 😊 Barnet trenger uke sko før det kan gå. Jeg vet ikke om ditt bar går, så det får du vurder selv. Vanretre sko (f.eks goretex) er bedre en gummistøvler på små barn er min erfaring . Støvler er tungt å gå i, gir liten støtte for foten , og gir mindre god opplevelse av å.være ute. I bhg der min datter gikk var de minste alltid ute, men på dager med regn, vind og litt kaldt, var de ute til barna hadde fått nok, så gikk de inn. Så da ble behovet for støvler heller ikke så stort siden de ikke var så lenge ute. Ta for alle del barnet med til skobutikken sekv om det er lite. Mål foten i butikken, og spør om råd fra de ansatte. Dårlige sko kan gi feil belastning på en fot som er utvikling. Anonymkode: f890a...18a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #15 Skrevet 24. juli 2020 Reima til vinterdress. Var ikke så dyrt (salg), varm og str 74 hadde de også 😊 ellers har jeg vært geldig og fant en pakke på finn med masse utedresser og regntøy. Ull har vi kjøpt litt forskjellige plasser men jeg var utrolig fornøyd med cubus. Har ikke forventet det men det var slitesterk, holdt fasongen lenge og. Tenker om body og stilongs. Hvis vi skal kjøpe noe mer blir det derfra. Ellers har jeg også kjøpt en pakke på finn og var heldig med mengde og tilstand (var ikke så heldig etterpå da 😅). Sko kjøpte vi nye i lokal skobutikk. Var kjekt og få råd og prøve de. Men det var dyrt. Samtidig er det viktig med gode sko. Så der sparer vi ikke. Luer var det litt variert. Noe brukt, noe hjemmestrikket, noe nytt. Votter, der samme. Dresser hjemmestrikker og kjøpt på salg. Voksi ulldress som vi fikk i gave var veldig god. Så anbefales. Ellers går det å finne lillelam på salg også.... Anonymkode: 8ac46...a5b 1
Anjatapinjata Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #16 Skrevet 24. juli 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet trenger uke sko før det kan gå. Jeg vet ikke om ditt bar går, så det får du vurder selv. Vanretre sko (f.eks goretex) er bedre en gummistøvler på små barn er min erfaring . Støvler er tungt å gå i, gir liten støtte for foten , og gir mindre god opplevelse av å.være ute. I bhg der min datter gikk var de minste alltid ute, men på dager med regn, vind og litt kaldt, var de ute til barna hadde fått nok, så gikk de inn. Så da ble behovet for støvler heller ikke så stort siden de ikke var så lenge ute. Ta for alle del barnet med til skobutikken sekv om det er lite. Mål foten i butikken, og spør om råd fra de ansatte. Dårlige sko kan gi feil belastning på en fot som er utvikling. Anonymkode: f890a...18a Ja dette er jeg klar over 😊 han har vanlige joggesko og sandaler pr nå, men skal i skobutikk igjen når vi skal ha vintersko osv 😊
våren14 Skrevet 24. juli 2020 #17 Skrevet 24. juli 2020 5 timer siden, Anjatapinjata skrev: Hei. Jeg har en som fyller året nå, og begynner i barnehagen om halvannen uke. Har vært litt her å der å sett etter spesielt utetøy å ha i barnehagen, men føler at alt av klær starter i str 92, noe som er altfor stort😩 har ønsket meg yttertøy til han i bursdags gaver, og fikk bestilt noe selv fra tiny trolls. Men ellers ser det ut til at det er vanskelig å få tak i🙄 synes jo det er litt rart at de starter i str 92 som er to år, de fleste begynner vel i barnehagen når de er rundt året? 😊 Kom gjerne med butikker, nettbutikk ol der man får tak i klær fra 80/86😊 finn.no
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #18 Skrevet 24. juli 2020 Molo har vel parkdresser og vinterdresser fra størrelse 74, i alle fall størrelse 80. De minste størrelsene kan du gjerne finne på salg også. Anonymkode: d41ef...993
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #19 Skrevet 24. juli 2020 Har kjøpt masse i strl. 80 og 86. Barnas hus, Babyshop, Reima, Polarn O Pyret +++ Anonymkode: 4d2fd...14e
addict Skrevet 24. juli 2020 #20 Skrevet 24. juli 2020 6 timer siden, Anjatapinjata skrev: Takk 😊 der har jeg handlet en del før, er de ok i str? 😊 Ja synes de er normale, men det er jo varierende merker. Aldri fått noe som ikke stemmer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå