Gå til innhold

Venner er sur for at de ikke er invitert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For det første, så er jeg drittlei av venner som ikke tar initiativ eller kontakt til å treffes. Jeg har derfor bestemt meg for å kun invitere med venner som tar initiativ selv.

Til helgen har jeg invitert noen venner med ut på middag. De tar alle regelmessig kontakt. Hun ene, som vi her kaller A syns at "jo flere jo bedre" og her kommer problemet. 

Hun har invitert med tre andre. Teknisk sett er de en del av samme vennegjeng, men de tar aldri initiativ selv. To av dem bor i en annen by og gir aldri en lyd når de er i hjembyen. Hun tredje tar bare aldri initiativ til noe selv. Jeg visste ikke engang at disse to var kommet til byen. 

Så A spurte om jeg kunne legge til B C og D på restaurantreservasjonen. Jeg sa det ikke var plass. 

Nå har B C og D sjekket med restauranten og funnet ut at det er plass og er sur for at de ikke er invitert.

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 3440c...dbb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synest du kunne svelgt denne og utvidet reservasjonen når det var mulig, men synest også det er litt sær oppførsel av dem å ta det i sine egne hender å sjekke med restauranten når de får et nei.

Hadde dette vært en samling hjemme hos en person som inviterer synest jeg absolutt ikke at det er rett av andre gjester å invitere flere uten å spørre verten om det. Uansett om det er folk i en etablert gjeng eller ei som blir invitert. Det er ikke alltid en vil ha med alle da det endrer dynamikken, men det virker visst ikke å være det som er problemet her. Bare initiativdelen. 

Anonymkode: eeef9...999

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du er sær... og barnslig for å være ærlig

Inviterer du noen hjem til deg, kan du være litt mer picky og heller velge små grupper - kanskje på tidspunk de andre ikke er i hjembyen?

Anonymkode: bbe6c...967

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig frekt å invitere med andre på din regning. For det er vel du som skal betale når du skriver at du har invitert med?

Anonymkode: 912e3...c43

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig frekt å invitere med andre på din regning. For det er vel du som skal betale når du skriver at du har invitert med?

Anonymkode: 912e3...c43

Er jo normalt å betale for seg selv, selv om man er "bedt med"? Aldri opplevd å bli betalt for, selv om man blir invitert med ut - det sier seg vel selv? (jeg er ikk ts)

• Liker 15
Skrevet

Du må jo bare si det som det er da. At du ikke syns noe om at de aldri tar kontakt. Det er dumt at det blir splid i en vennegjeng, for det går jo litt utover de som tar kontakt også. Og dumt å lyve, for nå er du avslørt. Spesielt av de å ringe og sjekke også. Så jeg tror du bare må be om unnskyldning og forklare hva som ligger bak. Kanskje det hjelper for vennskapet også, at dere snakker ut. 

• Liker 4
Gjest Chroma
Skrevet

Livet er for kort for slikt drama, la alle være med. A vil tydeligvis ha med de andre, så hvorfor ikke heller ta en prat med de om at du føler de tar for lite kontakt/initiativ? Folk er faktisk forskjellige! 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første, så er jeg drittlei av venner som ikke tar initiativ eller kontakt til å treffes. Jeg har derfor bestemt meg for å kun invitere med venner som tar initiativ selv.

Til helgen har jeg invitert noen venner med ut på middag. De tar alle regelmessig kontakt. Hun ene, som vi her kaller A syns at "jo flere jo bedre" og her kommer problemet. 

Hun har invitert med tre andre. Teknisk sett er de en del av samme vennegjeng, men de tar aldri initiativ selv. To av dem bor i en annen by og gir aldri en lyd når de er i hjembyen. Hun tredje tar bare aldri initiativ til noe selv. Jeg visste ikke engang at disse to var kommet til byen. 

Så A spurte om jeg kunne legge til B C og D på restaurantreservasjonen. Jeg sa det ikke var plass. 

Nå har B C og D sjekket med restauranten og funnet ut at det er plass og er sur for at de ikke er invitert.

Hva gjør jeg?

Har du gjort noe for å opprettholde kontakten da🤔

Anonymkode: 0bfd5...cb8

AnonymBruker
Skrevet

Inviter de med. Og så nevner du en gang eller tre iløpet av kvelden noe om at du gleder deg til dere blir invitert med på noe der hvor de tre andre bor. Så får du sagt litt ifra. 

Anonymkode: 030e1...7f5

• Liker 2
Skrevet

Du viser vel ikke uendelig høy grad av initiativ til vennskap selv heller, da;)  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det virker litt... barnslig kanskje, å invitere til middag ute og med vilje utelate folk som ikke tar initiativ til kontakt med deg. Det er mange grunner til at noen folk ikke er så flinke til å ta initiativ til å møtes. Du sier ikke at disse folkene er nære venner, men en del av gruppa. I en gruppe er det helt normalt at noen har mer kontakt med hverandre enn andre. Poenget er vel at når gruppa endelig møtes, så har alle det fint og trivelig. Men nå inviterte du til middag ute og med vilje utelot visse folk. Har du tenkt på at disse folkene kanskje tar initiativ til kontakt med andre i gruppa, bare ikke deg? Da vil det føles rart, og ganske egoistisk, for resten at du er så bestemt må å holde de unna.

Du høres veldig ung ut. Nå er du også tatt i en løyn. Godt jobba. 

Anonymkode: 72be0...49c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er sær... og barnslig for å være ærlig

Inviterer du noen hjem til deg, kan du være litt mer picky og heller velge små grupper - kanskje på tidspunk de andre ikke er i hjembyen?

Eh, jeg visste ikke engang at de var her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Chroma skrev:

Livet er for kort for slikt drama, la alle være med. A vil tydeligvis ha med de andre, så hvorfor ikke heller ta en prat med de om at du føler de tar for lite kontakt/initiativ? Folk er faktisk forskjellige! 

A tenkte det kunne være greit å ha dem med på noe som allerede er planlagt for det er enkelt for A.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det virker litt... barnslig kanskje, å invitere til middag ute og med vilje utelate folk som ikke tar initiativ til kontakt med deg. Det er mange grunner til at noen folk ikke er så flinke til å ta initiativ til å møtes. Du sier ikke at disse folkene er nære venner, men en del av gruppa. I en gruppe er det helt normalt at noen har mer kontakt med hverandre enn andre. Poenget er vel at når gruppa endelig møtes, så har alle det fint og trivelig. Men nå inviterte du til middag ute og med vilje utelot visse folk. Har du tenkt på at disse folkene kanskje tar initiativ til kontakt med andre i gruppa, bare ikke deg? Da vil det føles rart, og ganske egoistisk, for resten at du er så bestemt må å holde de unna.

Du høres veldig ung ut. Nå er du også tatt i en løyn. Godt jobba. 

Anonymkode: 72be0...49c

Jeg visste jo ikke engang at to av dem var i byen. Så jeg syns ikke det er egoistisk å ikke invitere dem. De må jo nesten si fra at de kommer hit hvis de ønsker å bli inkludert. To av dem som skal være med bor også i en annen by til vanlig, men de sender melding når de er her og spør om jeg vil treffes. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette kalles utestenging.

Anonymkode: c70f4...a4a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at A burde spurt deg før hun inviterte med fler, ettersom det er du som har tatt initiativ til dette, det hadde i alle fall jeg gjort. Men når "skaden" er skjedd og de er invitert med synes jeg det er sært at du nekter å ha dem med. Hun har jo ikke bedt tre random fremmede du ikke kjenner.

Anonymkode: 30253...fb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette kalles utestenging.

Anonymkode: c70f4...a4a

Det kalles en konsekvens av å aldri ta initiativ selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...