Gå til innhold

Jeg har blitt utestengt etter jeg fikk barn...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg håper jeg kan få noen synspunkter og tips her, for det er noe jeg har tenkt på og vært lei meg for en god stund nå. Jeg fikk baby for 8 mnd siden. Vi er en vennegjeng på fire hvor jeg er den eneste som nå har barn (og for så vidt er i nærheten av å få det). Jeg har alltid vært en VELDIG naturlig del av denne gjengen og egentlig den som har tatt mest initiativ og på mange måter blitt mest satt pris på, hvis det gir mening. 

De er veldig begeistret for babyen min og glad på mine vegne, men: plutselig har de begynt å ikke invitere meg med på ting. Dette være kvelder ut eller ferieturer. Jeg har nevnt det for de en gang tidligere, og da ble det framet som at de ville «skåne» meg eller at de følte seg dum for å spørre fordi jeg «selvfølgelig ikke kan». Jeg synes det er ekstremt kjipt at dette valget skal bli tatt for meg, og synes det å bli invitert og måtte si nei er 1000 ganger bedre enn å ikke bli inkludert fra starten av. Jeg har vært mye med selv om jeg har fått baby, var ute og spise middag med de første gang når baby var 6 uker og jeg er egentlig så og si med på alt (jeg blir invitert til og tar initiativ til selv) - men drar gjerne litt tidligere hjem. 

Som nevnt har jeg tidligere tatt det litt opp med de, men det ble da tolket som om at jeg ikke ville at de skulle være sammen uten meg - noe som over hodet ikke er tilfellet. 

Så hva skal jeg gjøre? Ta det opp med de igjen? Bare stå i det og bli med på det jeg blir invitert til? Finne meg nye venner? 

Håper på noen gode råd og synspunkt her.

Anonymkode: 9f913...274

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...