Gå til innhold

Reise på tur alene til London

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ferie først på september, og siden alle reiseplanene gikk i vasken så tenkte jeg å dra til London, alene. Er det lurt å reise dit alene?😅 Aldri vært i England før. Tenkte jeg skulle shoppe litt og bare kose meg alene et par dager. Hvor er det lurest å ha overnatting?

Anonymkode: a7f51...661

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jada, London er en flott by og snakker du engelsk er det helt uproblematisk! Jeg er sjelden redd for å være alene i nye byer og i London føler jeg meg alltid trygg, om du vil være på den sikre siden kan det være litt greit å bestille drosje på kveldstid, ellers er kollektivt også trygt og effektivt! Kos deg! 

Anonymkode: a3dea...1d4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg reiser alene, bor jeg alltid så sentralt at jeg slipper å spasere langt på kveldstid. Det er helt OK å dra til London alene. Jeg anbefaler deg å tenke ut noe du vil gjøre/se i forkant. Det er lett å miste oversikten når du er der nede. Da jeg var der alene en helg for et års tid siden, bestilte jeg musikalbillett en kveld, og konsertbillett en annen kveld. Det er godt å sitte ned innimellom, og ha noe på programmet hver dag/kveld. Når jeg er der med venninner er dette mindre viktig, da kan man sitte på en pub og skravle i timesvis osv, 

Anonymkode: dffdb...418

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke helt vitsen med å reise dit nå. Det er fortsatt mye smitte der og mye av det som er interessant for turister er stengt.

Anonymkode: d078d...0d9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har reist dit mange ganger alene under normale omstendigheter. Skulle dit to ganger i år, den første ble avlyst. Den andre i oktober ser jeg an reiserådene. Hvis det er noenlunde sikkert at landet fortsatt er åpent frem til avreisedagen, drar jeg over. Har venner der, så det er uansett ikke severdighetene jeg bryr meg om. Skulle jeg bestilt flere turer fremover, ville jeg kanskje tatt det på sparket, så jeg slipper sitte å følge med hver dag mot avreise på om det blir rødt eller grønt. Men færre avganger og høyere priser må man dessverre regne med. Jeg ville også lagt inn tid til karantene etterpå, sånn har verden blitt. 

Anonymkode: 57322...a71

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist til London alene 1-2 ganger i året de siste 15 årene, og det er helt uproblematisk. Imidlertid ville jeg ikke bestilt billetter dit slik situasjonen er nå. Ikke vet du utviklingen fremover, og mye er stengt. 

Anonymkode: fc447...649

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå må man i 14 dagers karantene hvis man reiser til UK, men det kan jo hende det har åpnet i September. Hvis du uansett reiser alene er det jo verdens enkleste sak å kjøpe en flybillett på sparket. Hotellrom finnes det 100 vis av midt i byen, i alle prisklasser.

Det er masse å se på i London, men personlig unngår jeg de verste turistfellene fordi jeg synes de er overpriset og oppskrytt (Madame Tussauds, Tower of London, London Eye osv). Liker mye bedre å gå rundt på markedene i East End, Portobello Road etc. Hyde park er et must på Søndager. 

Anonymkode: c4dae...9aa

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå må man i 14 dagers karantene hvis man reiser til UK, men det kan jo hende det har åpnet i September. Hvis du uansett reiser alene er det jo verdens enkleste sak å kjøpe en flybillett på sparket. Hotellrom finnes det 100 vis av midt i byen, i alle prisklasser.

Det er masse å se på i London, men personlig unngår jeg de verste turistfellene fordi jeg synes de er overpriset og oppskrytt (Madame Tussauds, Tower of London, London Eye osv). Liker mye bedre å gå rundt på markedene i East End, Portobello Road etc. Hyde park er et must på Søndager. 

Nei, det må man ikke....

Anonymkode: 9feec...cbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det må man ikke....

Anonymkode: 9feec...cbd

Jeg måtte det, mulig det har forandret seg. Hvis hun kommer hit nå er det meste uansett stengt og folk er ganske hysteriske mtp smittevern. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med "lurt"..? Det kommer jo helt an på hva du liker å gjøre, det. 

Jeg har vært i London alene mange ganger, og jeg liker det, men det er jo ingen garanti for at du liker det. 

Jeg foretrekker å bo litt utenfor sentrum, hvor det er litt billigere, og så bruke undergrunnen når jeg skal inn til sentrum. Så lenge man passer på å unngå rushet, er det helt glimrende, veldig god kollektivtransport i London. 

Anonymkode: 99729...51b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...