Gå til innhold

Eneste folk henger seg opp i ved meg er høyden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Høyden er liksom det eneste som legges merke til ved meg :( er dame 182... synes fet er så kjedelig. Får likson ikke spørsmål om andre ting, det er BARE høyden! Ser jeg virkelig SÅ ut son et freakshow at dette er det eneste man ser?

Anonymkode: 1c12b...8e1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo ikke så høy engang. Liksom ja - du er over snittet. Men, det er jo ikke akkurat uvanlig.

Uansett.. Forstår at det er utrolig irriterende. Utrolig nok har jeg fått veldig mange kommentarer selv (jeg er 169 cm) på at jeg virker "sååå mye høyere". "HÆ? Er du bare 169 cm? Trodde du MINST var 172 cm". Så, hvis det hjelper så tror jeg ikke det handler om høyden din egentlig.. tror bare folk trenger noe å snakke om... Klem ❤️ 

Anonymkode: afba9...c3f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om det hjelp. Så er alt fokuset jeg får også om høyden. Men der er det omvendt «shitt så lav du er», «herregud se så lav hu er da!» såå jeg tar gjerne noen cm fra deg. Også fått spørsmål om hvor gammel jeg er, for jeg er vel ikke ferdig utvokst ? Nei... i en alder av 34 rekner jeg med å strekke meg MINST 20 cm i løpet av sommeren 🤓

Anonymkode: a2ee4...e94

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo ikke så høy engang. Liksom ja - du er over snittet. Men, det er jo ikke akkurat uvanlig.

Uansett.. Forstår at det er utrolig irriterende. Utrolig nok har jeg fått veldig mange kommentarer selv (jeg er 169 cm) på at jeg virker "sååå mye høyere". "HÆ? Er du bare 169 cm? Trodde du MINST var 172 cm". Så, hvis det hjelper så tror jeg ikke det handler om høyden din egentlig.. tror bare folk trenger noe å snakke om... Klem ❤️ 

Er det såååå pinlig å ikke skakke hele tiden altså? Men andre snakker jo om andre ting. På meg virker som det er høyden som er det eneste..

Anonymkode: 1c12b...8e1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 158cm, og er møkklei av kommentarer om hvor bitteliten jeg er..

Jeg er 35 år, og folk syns det er innafor å løfte på meg fordi de kan... Blir helt matt..

Så det har nok ikke noe med verken din eller min høyde. Folk er bare noen forbanna idioter (noen av dem) 

Anonymkode: 55300...42a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om det hjelp. Så er alt fokuset jeg får også om høyden. Men der er det omvendt «shitt så lav du er», «herregud se så lav hu er da!» såå jeg tar gjerne noen cm fra deg. Også fått spørsmål om hvor gammel jeg er, for jeg er vel ikke ferdig utvokst ? Nei... i en alder av 34 rekner jeg med å strekke meg MINST 20 cm i løpet av sommeren 🤓

Anonymkode: a2ee4...e94

Sikkert gøy å være lav når man er yngre, men ikke gøy å få det påpekt når man er 34, nei... Forstår det godt.

TS, det å være høy blir bedre og bedre med alderen. Du får mer respekt og kan være en kjempefordel i arbeidslivet😊 Jeg skulle ønske jeg var høyere

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 158cm, og er møkklei av kommentarer om hvor bitteliten jeg er..

Jeg er 35 år, og folk syns det er innafor å løfte på meg fordi de kan... Blir helt matt..

Så det har nok ikke noe med verken din eller min høyde. Folk er bare noen forbanna idioter (noen av dem) 

Anonymkode: 55300...42a

Off.. ei jeg jobba med før var 29 år og 156 cm. Husker hun hadde store problemer med å bli tatt seriøst - pasientene hennes henvendte seg til meg fremfor henne - til tross for at jeg da var noen år yngre enn henne. Og hun har samme profesjon som meg. Ikke greit, fikk vondt av henne. Sykt at det faktisk er sånn - folk eier ikke respekt 😟

AnonymBruker
Skrevet

Ja, samme her. Jeg er litt høyere. 187. Har sluttet å bry meg. Veldig mange kommentarer på at jeg er så høy. Sier bare ja jeg, for jeg er jo det, men man blir litt lei noen ganger.

Synes det er mer irriterende med blikk og glaning. Noen stopper opp og glor. Virker som de aldri har sett folk før om en høy dame er det som skal til for å sette dem ut.

Spesielt lave menn har store problemer med at damer er høye siden det er de som blir satt ut og tidligere var det utelukkende fra lave menn at jeg fikk stygge og slemme kommentarer.

Man må nok bare leve med at folk kommenterer høyden når man er høy eller lav.

Anonymkode: e98f8...e1b

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, samme her. Jeg er litt høyere. 187. Har sluttet å bry meg. Veldig mange kommentarer på at jeg er så høy. Sier bare ja jeg, for jeg er jo det, men man blir litt lei noen ganger.

Synes det er mer irriterende med blikk og glaning. Noen stopper opp og glor. Virker som de aldri har sett folk før om en høy dame er det som skal til for å sette dem ut.

Spesielt lave menn har store problemer med at damer er høye siden det er de som blir satt ut og tidligere var det utelukkende fra lave menn at jeg fikk stygge og slemme kommentarer.

Man må nok bare leve med at folk kommenterer høyden når man er høy eller lav.

Anonymkode: e98f8...e1b

De føler seg helt sikkert truet. Det er så sinnsykt fint å være høy!!!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Off.. ei jeg jobba med før var 29 år og 156 cm. Husker hun hadde store problemer med å bli tatt seriøst - pasientene hennes henvendte seg til meg fremfor henne - til tross for at jeg da var noen år yngre enn henne. Og hun har samme profesjon som meg. Ikke greit, fikk vondt av henne. Sykt at det faktisk er sånn - folk eier ikke respekt 😟

Så merkelig. Jeg er 157 og har aldri opplevd noe lignende. Kanskje det dreide seg om noe annet enn høyden? 

Anonymkode: 985b1...84a

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så merkelig. Jeg er 157 og har aldri opplevd noe lignende. Kanskje det dreide seg om noe annet enn høyden? 

Anonymkode: 985b1...84a

Jobber du i et profesjonsyrke også? Tror ikke det gjelder på fritiden - men jobbmessig. Hun var veldig irritert og sa rett ut at hun ikke følte eldre menn spesielt ikke tok henne seriøst pga høyden.. Veldig trist.. I profesjonsyrker tror jeg er det lønner seg å være over gjennomsnittelig høy og eldre(grått hår = mye tillit). Jeg merket jo at jeg måtte jobbe litt for det jeg og - men ikke ikke samme grad som henne..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De føler seg helt sikkert truet. Det er så sinnsykt fint å være høy!!!

Ja, regner med at det er noe sånt. At de da blir enda mer bevisst på at de er lave. Litt dumt at de må ta sin usikker utover andre.

Anonymkode: 3c9f0...f26

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Du er jo ikke så høy engang. Liksom ja - du er over snittet. 

182 er en del over snittet på 167 vil jeg si da :sleep: men det er ikke sånn at det trengs å påpekes. 

For meg på 168 så ser jeg jo bare opp til personen jeg da  ^^, 

AnonymBruker
Skrevet

Er på din høyde, og får også en del kommentarer eller idiotiske spørsmål av typen "hvor høy er du egentlig??", typisk foran en hel gjeng. Jeg er komfortabel med høyden min, men finner det utrolig bisart å kommentere noens kropp på den måten eller å gjøre noen forlegen ved å rette søkelys mot personens fysiske trekk. Det ville aldri falt meg inn. Om jeg sier noe om andres utseende så er det kun åpenbare komplimenter av typen "så nydelig du er på håret", "for en flott kåpe" og lignende ufarlige ting. Aldri kroppsdeler, vekt, høyde eller veldig kroppslige ting som kan føles ubehagelig for den det gjelder. 

Har satt enkelte litt på plass iblant, og det er veldig tilfredsstillende. Når noen spør meg ut av det blå om hvor høy jeg er, sender jeg spørsmålet tilbake; "hvorfor spør du om det"? Da blir de litt perpleks og flau. Andre kvinner har stilt seg inntil ryggen min for å måle sin egen (lavere) høyde mot min, som liksom er sååå morsomt, da tar jeg et skritt unna og spør om hvorfor de holder på sånn. Man har lov til å sette grenser for seg selv, og tydeliggjøre at det er teit oppførsel. 

Anonymkode: ba8ce...bb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Spesielt lave menn har store problemer med at damer er høye

Går det ikke an å ha en eneste tråd uten at det skal snakkes dritt om lave menn?

Anonymkode: c8536...ac9

Skrevet (endret)

Åfysøren. Hadde jeg vært over 1,80 skulle jeg vekt oppsikt! Du kan jo kle  deg i hva du vil med den høyden. Jeg hadde gått for skikkelig kule, spesielle klær og hatt hodet høyt! 

Endret av SoWhat?
AnonymBruker
Skrevet

Få deg ring i nesen, hanekam og fjestatovering, så vil folk merke andre ting enn høyden din.

Anonymkode: c3a38...112

Skrevet

Jeg er også høy, men får aldri noen kommentarer på det. Hva slags folk holder du deg sammen med, ts? :klo: 

Skrevet

Er det virkelig så mange som har fått ekstremt dårlig oppdragelse? :sjokk: Utseendet til folk er jo ikke noe man kommenterer annet enn hvis det er en kompliment, men heller ikke det er uten videre akseptabelt i alle sammenhenger. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Spesielle folk du henger med, det er aldri greit å kommentere kropp og utseende til andre :fy_fy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...