Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg vurderer å studere litt videre og ta et årsstudium i Pedagogisk veiledning og rådgivning (jeg har bachelor, er førskolelærer og har jobbet som det i mange år). Hvilke jobber kan jeg gjøre med denne tilleggsutdannelsen? 

Hva slags utdannelse og erfaring har dere med en slik jobb? 

Jeg vil ut av bhg, men fortsatt jobbe med mennesker. Har ikke mulighet til å ta master, selv om jeg skulle ønske det. Vil helst ikke i Nav, men evnt skole.

Takker for svar! 

Anonymkode: 5f3e3...0d3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Årsstudium? Er det ikke et enkeltemne på 15 stp?
Tror ikke det vil føre deg så mye lenger, ville heller sett på ett årsstudium i karriereveiledning - ev spesped (for arbeid i skole). Mulig du også kan ta noe innen miljøterapi; og jobbe som miljøterapeut i bolig/ avlastningsbolig.  

Anonymkode: d61f3...254

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Årsstudium? Er det ikke et enkeltemne på 15 stp?
Tror ikke det vil føre deg så mye lenger, ville heller sett på ett årsstudium i karriereveiledning - ev spesped (for arbeid i skole). Mulig du også kan ta noe innen miljøterapi; og jobbe som miljøterapeut i bolig/ avlastningsbolig.  

Anonymkode: d61f3...254

Ja, stemmer - det er det. Siden det bare er 15 stp, tenkte jeg det samme. Ikke sikkert det er nok til å ta meg så mye lenger 🤷‍♀️

Men karriereveiledning ja, det er jo det jeg tenker fremover. Hjelpe folk ut i jobb igjen etter sykdom/skade eller andre årsaker. Evnt på skole for å jobbe med ungdom (rådgiver). Jeg visste faktisk ikke at det var et studium - det skal jeg sjekke ut 😊👌

Takk! 

M

Anonymkode: 5f3e3...0d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes endel etterutdanninger for lærere som vil bli rådgiver ved NTNU. 

Anonymkode: a47b6...df3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...