AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #1 Skrevet 23. juli 2020 Bare noe jeg har tenkt på, og føler for å lufte her. Jeg har et familiemedlem som er alenemor og som har hatt en serie nye kjærester de seneste årene. Hun er veldig "all in" når hun blir forelsket og flere av disse mennene har flyttet inn (i hvert fall i praksis) etter bare noen uker. De er gjerne alene sammen med barna hennes mens hun er ute eller på jobb, veldig tidlig i relasjonen. Noe i meg reagerer litt på dette, at mannfolk man kun har kjent i noen uker plutselig får full tilgang på to jenter, den yngste 8 og den eldste helt tidlig i puberteten. Det er to sjenerte jenter som ikke sier så mye om hvordan de har det. Kanskje jeg overtenker. Hvordan tenker dere rundt sånt, dere som har barn og dater? Er det noe som ligger i bakhodet? Anonymkode: b602b...4c4 17
GammelKaktus Skrevet 23. juli 2020 #2 Skrevet 23. juli 2020 (endret) Hadde jeg datet så hadde jeg hatt den tanken i hodet ja, man skal være forsiktig med hvem man drar inn i familien sin, spesielt når man har små barn. Man har aldri en garanti uansett tenker jeg. Jeg kjenner både gutter og jenter som er blitt misbrukt fra de var 2 år av mammas kjærester så dette er en reel fare, spesielt for de som er mindre "kritiske" til hvem og hva de drar med seg hjem. Endret 23. juli 2020 av FrøkenMånestråle En irriterende skrivefeil :P 16
Blingblingtahei Skrevet 23. juli 2020 #3 Skrevet 23. juli 2020 (endret) Ehm.. Jeg personlig tenker ikke over det (dvs frykter det i den forstand) fordi jeg ikke introduserer barna mine for menn jeg ikke er sikker på jeg vil satse på og kjenner godt, man kan selvfølgelig aldri vite likevel, men lar ikke menn være alene med barnet før jeg stoler på han. Tok rundt 5 mnd før jeg i det hele tatt introduserte min nåværende samboer for min sønn. I dette tilfellet ville jeg kanskje reagert ja. Synes det faktisk er uansvarlig på flere punkter, ikke bare med tanke på overgrep men også fordi barn skal få slippe å forholde seg til så mange og bli kjent og kanskje glad i noen som vil forsvinne ut av livet på kort tid Endret 23. juli 2020 av Blingblingtahei 9
Hr. Aktiv Skrevet 23. juli 2020 #4 Skrevet 23. juli 2020 Den dama jeg drar inn i mitt liv blir ikke offisielt min kjæreste før vi er sikkre på at dette er noe som vil bli og at barna er klar. Det kan ta 1 år eller like gjerne 3 år. Barna bestemmer når de er klare. 3
Silva Pluvialis Skrevet 23. juli 2020 #5 Skrevet 23. juli 2020 (endret) Jeg tenker at vi må tørre å erkjenne at ikke alt i verden er trygt. Forferdelige ting skjer, men folk har en tendens til å lukke øynene for det. Vi må tørre og se, og vi må tørre å snakke om ting. Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 10
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #6 Skrevet 23. juli 2020 Nei, akkurat det tenker jeg ikke over. Det som er bekymringsfullt her er jo at mor tydeligvis introduserer stadig nye menn til barna sine. Det er ikke greit. Mitt barn hadde en far som forgrep seg på henne, men jeg kan jo ikke være hysterisk og se overgripere over alt av den grunn. Hvem som helst kan selvsagt være overgripere, men jeg kan jo ikke være singel til barnet mitt er blitt voksen, bare sånn i tilfelle. 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Jeg hadde tenkt på den risikoen, ja. Jeg hadde aldri latt noen fremmede være alene med barnet mitt, i det hele tatt, om jeg hadde barn. Kun jeg og nærmeste familie hadde fått lov til å være med et lite barn alene. Jeg tenker at vi må tørre å erkjenne at ikke alt i verden er trygt. Forferdelige ting skjer, men folk har en tendens til å lukke øynene for det. Vi må tørre og se, og vi må tørre å snakke om ting. For barnas skyld. Vi kan ikke være naive og tenke at ingenting vil skje - for man vet faktisk aldri. Du har helt rett i at vi ikke kan være naive og tenke at ingenting kan skje. Men når det er snakk om overgrep er det som regel de nærmeste som forgriper seg på barna. Noen barna er trygge på og stoler på. Anonymkode: 56dd6...a0a 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #7 Skrevet 23. juli 2020 Man har 40 ganger så stor sjanse for at en ny partner vil utsette barnet ditt for mishandling når man finner en ny partner. https://www.phillyvoice.com/child-abuse-single-parenting-divorce-marriage-new-partners-advice/ Jeg tror ikke statistikken for USA er så annerledes hos oss, det finnes utrolig mange former for mishandling. Anonymkode: 83781...b20 12
Gjest 24/7SylviaPlath Skrevet 23. juli 2020 #8 Skrevet 23. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, akkurat det tenker jeg ikke over. Det som er bekymringsfullt her er jo at mor tydeligvis introduserer stadig nye menn til barna sine. Det er ikke greit. Mitt barn hadde en far som forgrep seg på henne, men jeg kan jo ikke være hysterisk og se overgripere over alt av den grunn. Hvem som helst kan selvsagt være overgripere, men jeg kan jo ikke være singel til barnet mitt er blitt voksen, bare sånn i tilfelle. Du har helt rett i at vi ikke kan være naive og tenke at ingenting kan skje. Men når det er snakk om overgrep er det som regel de nærmeste som forgriper seg på barna. Noen barna er trygge på og stoler på. Anonymkode: 56dd6...a0a Mammas nye, kule kjæreste er vel ca like mye å stole på som fotballtreneren, vel? Dette er bekymringsverdig.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #9 Skrevet 24. juli 2020 Det er ganske forhøyet risiko for overgrep ved ny partner så ja, det hadde absolutt vært noe jeg hadde tenkt på. Det er en av grunnene til aldri å introdusere eventuelt ny kjæreste for barna. Nå er jeg gift med barnefar og trenger ikke bekymre meg for det per nå uansett. Anonymkode: 9eee0...498 2
Epictetus Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 8 hours ago, Uatskillelig said: Jeg hadde tenkt på den risikoen, ja. Jeg hadde aldri latt noen fremmede være alene med barnet mitt, i det hele tatt, om jeg hadde barn. Kun jeg og nærmeste familie hadde fått lov til å være med et lite barn alene. Jeg tenker at vi må tørre å erkjenne at ikke alt i verden er trygt. Forferdelige ting skjer, men folk har en tendens til å lukke øynene for det. Vi må tørre og se, og vi må tørre å snakke om ting. For barnas skyld. Vi kan ikke være naive og tenke at ingenting vil skje - for man vet faktisk aldri. Så rar du er. Som blir kjæreste med fremmede. 1
Curlyme Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 Ringer en bjelle her ja. Moren er uansvarlig som abre det som drar med seg forskjellige menn i huset til jentene. Trenger ikke å være overgrep,men jeg kan tenke meg hva disse stakkars jentene føler når det kommer nye menn hele tiden. Blir kvalm av slike damer. Må de flytte inn til henne? 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #12 Skrevet 24. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, akkurat det tenker jeg ikke over. Det som er bekymringsfullt her er jo at mor tydeligvis introduserer stadig nye menn til barna sine. Det er ikke greit. Mitt barn hadde en far som forgrep seg på henne, men jeg kan jo ikke være hysterisk og se overgripere over alt av den grunn. Hvem som helst kan selvsagt være overgripere, men jeg kan jo ikke være singel til barnet mitt er blitt voksen, bare sånn i tilfelle. Du har helt rett i at vi ikke kan være naive og tenke at ingenting kan skje. Men når det er snakk om overgrep er det som regel de nærmeste som forgriper seg på barna. Noen barna er trygge på og stoler på. Anonymkode: 56dd6...a0a https://www.dagbladet.no/kultur/stebarn-mer-utsatt-for-vold-og-drap/69346652?fbclid=IwAR2BQRdC_htjvkdod9TbfWX3PriILzClTHv5B7tkLCIzqtkRzp9WUj8flw0 Stebarn er mer utsatt for vold og drap Stadig bekreftes: Vi føler ikke det samme for egne og stebarn. Anonymkode: 4a091...0f1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #13 Skrevet 24. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at dere er alt for hysteriske og paranoide... Anonymkode: a3b95...385 Synes du virkelig at det å ville være føre var og beskytte barna sine mot potensielle overgrep er å være hysterisk og paranoid ? Merkelig tankegang å bagatellisere at pedofile ofte søker etter alene mødre med umyndige barn for å få tilgang til barna deres... Anonymkode: 4a091...0f1 4
Epictetus Skrevet 24. juli 2020 #14 Skrevet 24. juli 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Synes du virkelig at det å ville være føre var og beskytte barna sine mot potensielle overgrep er å være hysterisk og paranoid ? Merkelig tankegang å bagatellisere at pedofile ofte søker etter alene mødre med umyndige barn for å få tilgang til barna deres... Anonymkode: 4a091...0f1 Og jeg synes det er direkte uansvarlig å la barna sove i hus og leiligheter. Vi vet alle at de kan brenne. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #15 Skrevet 24. juli 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: Nei, akkurat det tenker jeg ikke over. Det som er bekymringsfullt her er jo at mor tydeligvis introduserer stadig nye menn til barna sine. Det er ikke greit. Mitt barn hadde en far som forgrep seg på henne, men jeg kan jo ikke være hysterisk og se overgripere over alt av den grunn. Hvem som helst kan selvsagt være overgripere, men jeg kan jo ikke være singel til barnet mitt er blitt voksen, bare sånn i tilfelle. Du har helt rett i at vi ikke kan være naive og tenke at ingenting kan skje. Men når det er snakk om overgrep er det som regel de nærmeste som forgriper seg på barna. Noen barna er trygge på og stoler på. Anonymkode: 56dd6...a0a Du tenker ikke over det, selv om dattera di ble misbrukt som du skriver her.? Selvfølgelig skal du få lov til å få kjæreste, men det riktige ville vært å tenke over saker som dette ja. Barn har ikke bedt om å bli født, det er dere foreldre som får oss. Og når vi da blir misbrukt og får livet ødelagt at partneren deres så er ikke det noe du tenker på senere i livet ved ny partner??? Ble litt sint av å lese det her. Hilsen jente som opplevde det samme som dattera di Anonymkode: 2d635...893 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #16 Skrevet 24. juli 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, akkurat det tenker jeg ikke over. Det som er bekymringsfullt her er jo at mor tydeligvis introduserer stadig nye menn til barna sine. Det er ikke greit. Mitt barn hadde en far som forgrep seg på henne, men jeg kan jo ikke være hysterisk og se overgripere over alt av den grunn. Hvem som helst kan selvsagt være overgripere, men jeg kan jo ikke være singel til barnet mitt er blitt voksen, bare sånn i tilfelle. Du har helt rett i at vi ikke kan være naive og tenke at ingenting kan skje. Men når det er snakk om overgrep er det som regel de nærmeste som forgriper seg på barna. Noen barna er trygge på og stoler på. Anonymkode: 56dd6...a0a Jo du kan fint vente med å få deg kjæreste til ditt barn er voksen. Det er du som har født henne og er dermed ansvarlig. Anonymkode: 605aa...2f1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #17 Skrevet 24. juli 2020 Overgrep fra sterkere/kvinner også. Selv om seksuelle overgrep fra disse tilhører sjeldenhetene er det veldig vanlig at den nye kvinnen prøver å dytte barna som ikke er hennes "ut av redet". Anonymkode: b7465...505
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #18 Skrevet 24. juli 2020 Ny kjæreste trenger ikke å være mistenkt i noe slikt. Se mødre som har stor omgangskrets og har med jenter og gutter med seg overalt. Her var det mammas nærmeste kompis som var overgriper, men kun på meg og ikke på yngre søster. Man vet aldri hvem som kan være overgriper. I denne situasjonen er det litt som min barndom, selv om mennene ikke var mammas kjærester så var det likevel mange som hadde tilgang på meg/oss. Anonymkode: ae29f...5a1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #19 Skrevet 24. juli 2020 19 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Den dama jeg drar inn i mitt liv blir ikke offisielt min kjæreste før vi er sikkre på at dette er noe som vil bli og at barna er klar. Det kan ta 1 år eller like gjerne 3 år. Barna bestemmer når de er klare. Mange barn syns det er så spennende i starten når foreldre får nye kjærester. Lurt å holde igjen litt selv om barna syns det er spennende. Anonymkode: ae29f...5a1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #20 Skrevet 24. juli 2020 19 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Den dama jeg drar inn i mitt liv blir ikke offisielt min kjæreste før vi er sikkre på at dette er noe som vil bli og at barna er klar. Det kan ta 1 år eller like gjerne 3 år. Barna bestemmer når de er klare. Hvor gammel er du, @Hr. Aktiv? Støtter og liker det du sier her, godt. Du virker veldig moden, derfor føler jeg for å spørre Anonymkode: 1b1bd...7e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå