Gå til innhold

Det jeg spiste i dag, er det ok for å gå ned?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Frokost: to speltlomper med halv avocado, tomat, Agurk, og andre grønnsaker. 

Lunsj: en kopp kaffe med litt melk, jordbær med sukrin og et knekkebrød med halv avocado. 

Middag: kyllingfilet, quinoa 50 gram, salat.

Etter det gikk jeg og løpte om hverandre, brente 400 kcal. Kom hjem og var sulten så jeg spiste 3 skje med quinoa og en halv laks. Angrer på at jeg spiste kl 21.00...

Anonymkode: 9a9c6...8ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En halv laks?? Altså flere kilo med laks?

Neida, skjønte at du mente en halv filet 😊

Jeg synes egentlig det hørtes ut som en sunn dag, men du skulle kanskje spist litt tidligere på kvelden i stedet. Om du går ned med dette kostholdet vet jeg ikke. Men ville jo tro det. 

Anonymkode: f7b85...f00

AnonymBruker
Skrevet

Når på døgnet man spiser har ikke en dritt å si. Det er en myte. 

Anonymkode: 2cb08...91c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når på døgnet man spiser har ikke en dritt å si. Det er en myte. 

Håper det.. Men tror det er noe sannhet i det. 

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Hvor mange kcal er dette? Lifesum hjelper deg å finne ut det. Gjerning funker ofte dårlig.

AnonymBruker
Skrevet

Legg det inn i appen Lifesum så får du vite hvor mye det er. Der kan du også legge inn vekt og høyde, og hvor mye du ønsker å veie. Så sier den hvor mye kalorier daglig du trenger.

Laks og avokado er kaloririkt, og du kan dermed bytte med noe annet. Da kan du også spise mer volum, for jeg syns du spiser lite første halvdel av dagen. Da er det lett å bli glupsk på kvelden.

Anonymkode: 7e3c8...7b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er kcal inn, Kcal forbrent som har noe å si. Man kan velge å spise ett måltid pr. dag, og allikevel gå ned i vekt. 

• Liker 1
Skrevet

Det er bedre å ligge på 1700 kalorier og litt trening og gå sakte ned, enn å sulte seg. Da går man fort opp igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er kcal inn, Kcal forbrent som har noe å si. Man kan velge å spise ett måltid pr. dag, og allikevel gå ned i vekt. 

Tja sant, men er litt hormoner inn i bildet også, ikke like heldig å spise masse sukker før man legger seg en det er å innta sune fettsyrer og proteiner som setter igang mange bra prosesser i kroppen. flere undersøkelser som viser sammenheng med svingninger i blodsukkeret og overvekt, kalorier inn og kalorier ut er jo sant det, bare litt lei den frasen for kroppen er mere kompleks en som så. Kalorier inn/ kalorier ut er bare slags lett oppsummering for å gjøre det hele lett for mannen i gata( så samt de har et nogenlunde balansert kosthold. 

Anonymkode: 21b3e...4cf

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har virkelig ingenting å si når på¨døgnet man inntar kaloriene. Jeg tror denne myten har oppstått fordi svært mange spiser for lite i løpet av dagen når de slanker seg, for så å spise alt for mye/ feil mat på kvelden fordi de har blitt så veldig sultne.... For mat som inntas på kvelden er nemlig fetende, hvis det medfører at dagens kaloriinntak overskrider dagens forbrenning  😉

Anonymkode: 82047...4c4

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet.

* Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger herViser også til deres kilde her (side 187).

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine.

Kragebein, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...