AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #1 Skrevet 23. juli 2020 Hei! Er ufør pga. sykdom. Jeg ønsker å jobbe igjen, jeg MÅ, for at økonomien skal gå rundt. Tenker å starte med 20 % stilling og etterhvert øke om kroppen tillater det. Det som stopper meg å søke er hull i CV og at det generelt er vanskelig å komme inn på arbeidsmarkedet. Derfor lurer jeg på om NAV kan hjelpe meg med jobbsøkerprosessen som f.eks hjelpepleier/assistent på sykehjem eller kantinejobb (er det jeg ønsker å jobbe med). Har tenkt å levere søknader til forskjellige plasser, men tenker at min CV/Søknad kommer til å havne på bunnen eller ikke en gang vurdert..... Hva bør jeg gjøre? Kan NAV hjelpe meg? Anonymkode: 0e1f2...3d3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #2 Skrevet 23. juli 2020 Nav hjelper ikke oss som er blitt uføre! I det vi fikk godkjent søknaden så var det på «hode og røva ut døren» hos nav! Anonymkode: b2766...41b
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #3 Skrevet 23. juli 2020 Tror det lureste er å melde seg som ringevikar flere steder, og etterhvert få mer og mer jobb. Sykehjem og barnehage ville jeg tenkt på som steder det er lett å få en slik jobb. Anonymkode: c45d3...47c 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 Jeg jobber som veileder for arbeidsavklaringspenger og vi er da også veiledere for uføre som ønsker seg ut i jobb. Det er jo begrenset hva jeg kan gjøre, men som oftest så prater jeg med personen også legger vi en plan. Da det ofte er usikkert hvor mye personen som er ufør kan jobbe, så startet vi ofte med et avklaringstiltak som kartlegger mulighetene. Så kommer det an på hva resultatet fra avklaringstiltaket blir, på hva vi gjør videre. Men uføre har samme rett på oppfølging som alle andre. Anonymkode: d9f59...bde
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #5 Skrevet 24. juli 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Er ufør pga. sykdom. Jeg ønsker å jobbe igjen, jeg MÅ, for at økonomien skal gå rundt. Tenker å starte med 20 % stilling og etterhvert øke om kroppen tillater det. Det som stopper meg å søke er hull i CV og at det generelt er vanskelig å komme inn på arbeidsmarkedet. Derfor lurer jeg på om NAV kan hjelpe meg med jobbsøkerprosessen som f.eks hjelpepleier/assistent på sykehjem eller kantinejobb (er det jeg ønsker å jobbe med). Har tenkt å levere søknader til forskjellige plasser, men tenker at min CV/Søknad kommer til å havne på bunnen eller ikke en gang vurdert..... Hva bør jeg gjøre? Kan NAV hjelpe meg? Anonymkode: 0e1f2...3d3 Du er klar over at hjelpepleier/ helsefagarbeider/ assistent består av tungt fysisk arbeid? Anonymkode: 73d7a...81a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #6 Skrevet 24. juli 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er klar over at hjelpepleier/ helsefagarbeider/ assistent består av tungt fysisk arbeid? Anonymkode: 73d7a...81a hvorfor skulle det være et problem? Anonymkode: 5064c...e08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå