Gå til innhold

Hvor ofte rundvask av hus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nyskjerrig på hvor ofte dere rundvasker hele huset fra topp til tå? Har holdt på en stund nå, og tatt litt og litt men det tar jo evigheter. Kanskje det bare tar lenger tid siden jeg er høygravid og sliten, men hører folk rundvasker til vår og jul? Er det det som er vanlig? 🤔 

Anonymkode: cf7e0...896

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenk på det du, vaske vanlig hver 14.dag. Tørke støv, støvsuge og moppe.

I gamledager man holdt på med julevasktullet.

Drit i hva andre gjør.

Anonymkode: c71bf...66b

Skrevet

Rundvask? Stort sett aldri.

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs litt hva du mener med rundvaske? Jeg støvsuger når jeg ser støv, vasker badet når det blir skittent og vasker gulvene innimellom (ikke oftere enn annenhver mnd). Har ikke noen fast dag, bare gjør det når jeg ser det trengs. Som oftest er det mer rot enn støv og skitt, så når jeg har ryddet støvsuger jeg over gulvet etterpå. Grundig vask inni skap og kjøleskap og slike ting gjør jeg omtrent aldri.. Bor alene, har katt, synes det er rent nok her. 

Anonymkode: 5feba...6d3

AnonymBruker
Skrevet

Med rundvask så tenker jeg at absolutt alt blir vasket: tak, vegger, lister, vinduer, inni skap osv osv. Har brukt å gjøre det en gang per år, og tenker at det holder - men ellers støvsuger jeg og vasker gulv en gang i uka (har hund) og tørker støv når det trengs. Ellers vasker jeg jo der jeg ser det er skittent som i skuffer med mat f.eks. Badet vaskes også en gang i uka. 

Jeg tenker liksom at det holder å ta en skikkelig rundvask maks en gang i året. Flyttet inn her for et år siden og da var der vasket, syns ikke det var spesielt støvete på vegger og slik da🙈

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke tenk på det du, vaske vanlig hver 14.dag. Tørke støv, støvsuge og moppe.

I gamledager man holdt på med julevasktullet.

Drit i hva andre gjør.

Anonymkode: c71bf...66b

Ja, jeg er enig at der holder. Jeg tenker jo at julevaskgreia bare er ekstra slit i en allerede hektisk tid 🙊 det må da holde å tørke støv og tørke over overflater og slik.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør jeg aldri, vasker og rydder litt hver dag. Så slipper jeg å rundvaske.

Anonymkode: 03d36...791

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med rundvask så tenker jeg at absolutt alt blir vasket: tak, vegger, lister, vinduer, inni skap osv osv. Har brukt å gjøre det en gang per år, og tenker at det holder - men ellers støvsuger jeg og vasker gulv en gang i uka (har hund) og tørker støv når det trengs. Ellers vasker jeg jo der jeg ser det er skittent som i skuffer med mat f.eks. Badet vaskes også en gang i uka. 

Jeg tenker liksom at det holder å ta en skikkelig rundvask maks en gang i året. Flyttet inn her for et år siden og da var der vasket, syns ikke det var spesielt støvete på vegger og slik da🙈

Skap en gang i året. Rundvask hvert annet eller tredje år. 

Merkelig at noen ikke vet hva rundvask er....

Anonymkode: ce96a...fef

AnonymBruker
Skrevet

Tar litt og litt gjennom hele året fordi jeg ikke gidder å stå med husvask i en uke en gang i året. 

Anonymkode: 583e8...14d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ETTER jul man burde rundvaske, når det har stått et digert tre i stua, kjøkkenet er full av matos fra ribbefett og andre tunge middager og doen er nedpissa av x antall julegjester. Jeg rundvasker alltid når jeg hiver ut jula. Deilig er det. 

Anonymkode: 95d52...196

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å innrede så det ikke blir så støvete/er lettere å vaske. Har ting i skap med lukket dør, og ikke så mye nips i leiligheten.

Gjør også litt rydding nesten her dag, og prøver å vaske badet ca hver 5. dag. Har robotstøvsuger som går annenhver dag.

Storvask tror jeg egentlig ikke at jeg gjør, heller gjøre litt her og der.

Anonymkode: adcd3...e04

Skrevet

Tar lister ca en gang i mnd/annen hver mnd, kommer an på. Gardiner vasker jeg 1-2 ganger i året (ser at det bør gjøres litt oftere). Vegger og tak tar jeg kun når det skal males 🙈

Ellers støvsuging og vasking av gulv osv 1-2 ganger i uka. Og ofte robotstøvsugereren går daglig (når jeg klarer å holde unna alt på gulvet).

AnonymBruker
Skrevet

Vasker vegger og tak en gang i året ca. Drar over med moppen. Støvsuger ofte pga hund, vasker gulv en gang i uka. Ellers tørker jeg støv en gang i uka ca. Tar det samtidig med gulvene. Toalettene hver uke.. 

Alt ettersom behovet. Vi er en familie med 2 barn pluss hund, og da blir det mer enn kanskje andre gjør. 

Anonymkode: 9becd...9b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...