Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor et stykke unna skolen og er litt stress å være i byen til langt på natt hver eneste dag i en uke. Var du med på alt da du skulle studere? Er det nødvendig? Hvorfor/ hvorfor ikke?

Anonymkode: 30553...835

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var med hver gang utenom èn. Du burde være med på vorsend og bli kjent med folk, ut på byen trenger du ikke. Der mister man hverandre uansett.

Anonymkode: 399d6...4bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vorsene*

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var med på alt. Jeg synes det var en fin måte å bli kjent med folk på, både de i gruppen min og andre grupper. Jeg flyttet til en by der jeg ikke kjente og det var trygt å ha noen man visste man kunne være med og bli venn med. Veldig pluss for min del at fadderne tok godt vare på oss og ikke bare var opptatt å feste for seg selv. 

Anonymkode: cbbea...401

AnonymBruker
Skrevet

Ang. Byen. Du kan bare bli med ut og snike deg hjem når du vil :) 

Anonymkode: cbbea...401

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare vær med på det du vil! Jo mer duu er med på, jo mer kjent med folk blir du antageligvis. Men mange synes hele fadderuka er veldig stress, og det er jo forståelig om man bare velger seg ut noen ting å være med på også :). 

Anonymkode: 43157...941

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har studert som voksne hvor mye har dere vert med på? Jeg har to små barn, ett av dem starter i 1 klasse og jeg har egentlig nok hjemme. Usikker på hvor mye jeg faktisk rekker å få med meg. Ser at mange av aktivitetene er veldig seint 😅👵🏼 Hvordan er skoledagene lagt opp disse ukene? 

Anonymkode: 5c16f...0f4

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere som har studert som voksne hvor mye har dere vert med på? Jeg har to små barn, ett av dem starter i 1 klasse og jeg har egentlig nok hjemme. Usikker på hvor mye jeg faktisk rekker å få med meg. Ser at mange av aktivitetene er veldig seint 😅👵🏼 Hvordan er skoledagene lagt opp disse ukene? 

Jeg var ikke med på noe som helst som varte over klokken 19. gikk veldig greit.

Anonymkode: b7b83...4f7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ikke med på noe som helst som varte over klokken 19. gikk veldig greit.

Anonymkode: b7b83...4f7

Takk ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var selv 19 så jeg kan ikke svare for meg selv, men de på faddergruppen min som hadde barn møtte sjelden opp. Var ei som møtte opp et par ganger. Studerte sykepleie

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg deltok kun på ting uten alkohol. Orker ikke drikkinga, er jo det alt handler om dessverre.

I norge er det vanskelig å ikke delta på ting, man blir lett utestengt.

Fokuser på studiet ditt.

Anonymkode: 26136...09e

• Liker 2
Skrevet

Nei, var bare med én eneste kveld.

AnonymBruker
Skrevet

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var bare med på ett vors, var edru og dro hjem før de andre dro på byen. Jeg ble allikevel raskt kjent med folk og har aldri følt meg utenfor på noen måte. Vi hadde vanlig undervisning i fadderuka, med forelesning eller annet opplegg fra kl 9 nesten hver dag. Skolen la også veldig opp til at vi skulle bli godt kjent disse dagene med gruppeoppgaver og valg av kollokviegrupper (obligatorisk) osv, så det gjorde nok til at fadderuka ikke var så «viktig» sånn sett. 

Anonymkode: b3e1f...9f2

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri vært med på fadderukene. Dvs, jeg var vel med én dag første året jeg var student. Etter det har jeg valgt å aldri delta, til tross for at jeg har tatt flere studier etter det. Mye av grunnen er at jeg ikke drikker alkohol, og for meg har fadderukene handlet for mye om det.

Skrevet

Var ikke med på noe. Har møtt flere folk som jeg er med uansett ☺️ Mange av de som var med på hele fadderuka har uansett funnet seg nye grupper 

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at fadderukene varierer mye. Gikk et profesjonsstudie, og der var det enkelte dager som var fri for program, og ca halvparten av resten var med alkoholfritt opplegg, andre halvpart med. Alle deltok ikke på alt, men det er jo ikke til å komme fra at det er enklere å komme inn i det sosiale jo mer man deler av felles erfaringer med andre. Vil si at hvor viktig det er å delta avhenger av både deg, studiet, opplegget i fadderukene og hvilke ønsker/behov du har for studietiden. 

Anonymkode: 5b94c...812

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 25 år når jeg startet studere, og var med på det jeg hadde lyst til. Var med på alle edru-aktiviteter.
Var stortsett med på vors, og dro hjem med sistebussen like før midnatt. Bodde såpass at det ikke gikk nattbuss.
Enkelte fester som virket litt ekstra moro (maskeradeballet for eksempel), så ordnet jeg overnatting i byen.
Var fadder 2. og 3. året, og var helt likt da også.

Fikk blitt kjent med alle medstudenter, samtidig som jeg ikke brukte for mye penger, og alltid var opplagt på forelesninger :)

Anonymkode: 915fe...284

Skrevet

Husker jeg var med helt i starten av fadderuka første gangen jeg begynte å studere. Fadderen på gruppa mi spurte hva vi hadde lyst til å gjøre (5 stk som aldri hadde møtt hverandre før), og da vi ikke svarte ble han sur og gav inntrykk av at han synes vi var kjipe. 

Synes hele greia bare var klein. Siden det har jeg skydd unna fadderuker som pesten. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke med på halvparten en gang. Var i samme situasjon som deg. Det gikk helt fint. 

Anonymkode: 94723...b27

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg var med på tre-fire ting elns. Jeg går på et studie hvor vi er i praksis da, som gjorde at jeg ble veldig godt kjent med folk gjennom praksis, følte ikke jeg kom så close med folk de dagene jeg var med på fadderuka, men mange av de i klassen min var litt typiske "fjortisfulle", og det orket jeg ikke. 

Det jeg har synes har vært gøyest å være med på i senere tid har vært quizzer, rebusløp og lignende, føler man kommer nærmere folk av det enn bare vanlige fester.

Anonymkode: 33d9a...a70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...