Gå til innhold

Skulle på venninnetur, hun dukker opp med mann og barn!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uff!!

Avtalte hyttetur med venninne, når vi skulle reise dukker hun opp med mannen og 1 barn. UTEN å sifra, vi skulle jo dra alene. Nå valgte jeg å si nei til å bli med, klarte ikke godta dette. En overaktiv unge og en mann jeg ikke har noen kjemi med, disse skulle jeg brukt tid på en hel uke. Hadde ikke orket det.

Hun tok det såklart dårlig, "du måtte jeg forstå at de skulle være med". Jaha? Vi skulle jo dra alene?

Ikke alt man skal forstå i verden, det jeg missliker mest er de som ikke holder avtaler. Man inviterer aldri med andre uten å spørre.

Anonymkode: d25cd...886

• Liker 41
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: 972d0...fad

• Liker 1
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Hvordan i all verden hr dere klart å bomme så totalt på kommunikasjonen? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler på at du har nevnt for henne at dere skulle reise alene dersom hun mener du «måtte forstå at mann og barn skulle bli med». 🙄

Anonymkode: 43f9d...7cd

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Det er de færreste småbarnsforeldre som har anledning til å bruke de få sommerferieukene sine på venninneturer, så enig i at du burde regnet med dette om ikke annet var nevnt. Dere er ikke så gamle vil jeg tro?

Anonymkode: 5135a...f39

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Vi er 30årene, avtalen var tur sammen alene!

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, dere med barn som lurer på hvorfor venner forsvinner; dette er hvorfor. Barnet er alltid med. 

Anonymkode: 77812...66c

Er ikke det like greit?  De snakker kun om gullungene sine uansett, dritt kjedelig. Så glad jeg droppet alle venner med barn! 

Anonymkode: 6f133...75a

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hun må jo ha misforstått totalt.

Anonymkode: 60620...bac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, dere med barn som lurer på hvorfor venner forsvinner; dette er hvorfor. Barnet er alltid med. 

Anonymkode: 77812...66c

Ja, her er det stengt SFO I hele juli og stengt barnehage i tre uker i juli. Vi bruker ferien vår sammen som familie.

Dere uten barn: disse holdningene dere har til barn (umulige drittunger) er hvorfor foreldre ikke gidder være venner med dere lengre. Det er mye hyggeligere og enklere med andre som har barn. 

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Var det venninnen din sin hytte?

Anonymkode: 371ab...1e5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du trodde venninnen din skulle bruke en hel uke alene med deg, uten mann og barn?!

Anonymkode: 97802...c0c

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er 30årene, avtalen var tur sammen alene!

Du er i 30-årene og har ikke fått med deg at småbarnsfamilier ofte sliter med å få sommerferien til å gå opp? Og du regner med at en venninne på samme alder med mann og barn har en UKE alene til deg? Og så klager du faktisk når det viser seg at du misforsto?

Lurer på hvilken verden du har levd i, er det ingen på jobben eller i omgangskretsen eller familien din som har barn? For det er virkelig sært å regne med noe sånt når man blir voksen altså. Kunne forstått det om du var 20, men du er jo ikke det.

• Liker 21
Skrevet

Hvis dere faktisk avtalte at dere skulle reise alene, så er det veldig spesielt at hun tok med mann og barn, ja. Veldig spesielt at hun tenkte det var greit uten å spørre først også. 

• Liker 45
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trodde venninnen din skulle bruke en hel uke alene med deg, uten mann og barn?!

Anonymkode: 97802...c0c

De har jo avtalt det?? Kjenner flere som har gjort dette opp gjennom årene uten dramatikk ;)

Anonymkode: 64720...178

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, her er det stengt SFO I hele juli og stengt barnehage i tre uker i juli. Vi bruker ferien vår sammen som familie.

Dere uten barn: disse holdningene dere har til barn (umulige drittunger) er hvorfor foreldre ikke gidder være venner med dere lengre. Det er mye hyggeligere og enklere med andre som har barn. 

Det er ikke slik at alle barnløse ser på alle unger som umulige drittunger. Om du har opplevd dette fra alle finne barnløse eksvenner er det noe uvanlig. 

Anonymkode: 39c7a...047

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om en tidligere venninne, inviterte MEG med på svigers hytte, snakket om hvor flott vi skulle få det, lagret opp med alkohol og god mat, snakka om hvor fint det skulle bli for oss å reise vekk osv. 

Avreisedagen står hun der med 3 barn der yngste er 2 år. Jeg måtte jo skjønne at hun kunne ikke dra fra barna når mannen måtte hjelpe foreldrene på gården? Jeg lo bare og sa god tur. Jeg ble kjent som den egoistiske som hadde droppet en  hyttetur alle hadde gledet seg til, nå måtte de bli hjemme for hun kunne ikke dra til skogs med 3 barn alene osv. 

Anonymkode: 17b09...31e

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt uenig. Jeg har barn, men henger mye heller med venninner uten barn, så slipper jeg de slitsomme uoppdragne barna deres. 

Tar også en husmorferie uten barn hvert år (men hadde aldri aldri prioritert å ta min årlige barnløse ferie på en hytte da, den hellige tiden må brukes konstruktivt til en ferie. Hyttetur kan man gjøre med barn.)

Anonymkode: 10a36...6dc

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Det er dine ord at dere hadde avtalt konkret at dette skulle være en tur UTEN barn. Jeg antar at i ditt hodet så regnet du med at det var uten, i hennes så var de med!

Anonymkode: 0cabf...cec

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...