Gå til innhold

Erfaring med hypnoterapi mot angst og depresjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig samtaleterapi har ikke hatt så god effekt på meg. Må prøve andre ting. Jeg kjenner ei som brukte hypnoterapi for å få bukt med bulimi, uten at det hadde effekt. 

har det vitenskapelig belegg eller bare humbug 
http://www.funksjonellmedisin-oslo.no/hypnoterapi/

Anonymkode: bca16...3e2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått emdr-behandling mot ptsd. Ikke hypnose da, men det hjalp meg veldig!

Anonymkode: 2c71c...cc0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror du faktisk må inn i følelsene for å få bukt med angst/ depresjon. Som oftes er det ting fra barndommen, så har hjernen din dannet et mønster å tenke på, reagere på. Det er det du må jobbe med for å bryte. 
ikke alle psykologer er flinke, Finn noen som er flink og vær direkte og åpen

Anonymkode: 69ec4...992

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått emdr-behandling mot ptsd. Ikke hypnose da, men det hjalp meg veldig!

Anonymkode: 2c71c...cc0

takk for svar. Hva er   emdr-behandling? og hva slags bakgrunn har vedkommende som behandlet deg?

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du faktisk må inn i følelsene for å få bukt med angst/ depresjon. Som oftes er det ting fra barndommen, så har hjernen din dannet et mønster å tenke på, reagere på. Det er det du må jobbe med for å bryte. 
ikke alle psykologer er flinke, Finn noen som er flink og vær direkte og åpen

Anonymkode: 69ec4...992

jeg er i tvil om hvor hensiktsmessig det er å prate om fortiden. Jeg har ikke opplevd å komme noe videre etter å ha snakket om barndommen min i femten år.  Jeg er også i tvil om at det er alt som bør graves opp i, det kan gjøre vondt verre også.  i vår tid hvor man får time hver fjortende dag hos behandler ( hvis man tilfredstiller kravene for hjelp i psykiatrien), så er det veldig knapp tid å skulle få resultater ut fra det.

Jeg ønsker derfor å prøve noe annet enn samtaleterapi.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...