AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #1 Del Skrevet 23. juli 2020 Skriver på vegne av en annen som ikke er medlem her: Hei, alle sammen. Jeg bor i et hus med masse takess takplater. Jeg vil ha glatt og jevnt tak og lurer på om dere kan hjelpe meg med tips hva jeg kan gjøre? Det frister ikke å sparkle hele taket og jeg er usikker på om det blir sprekker etterhvert, men vurderer gipsplater. Spørsmålet er hvilke gipsplater, er det trygt å feste dem opp på takess platene og generelt om dere som har erfaring med sånt kunne fortelle meg hva mulighetene mine er. Jeg vil stille litt forberedt når jeg snakker med fagfolk for å unngå å bli lurt i en løsning som ikke er bra. Takker!! Anonymkode: 0d616...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #2 Del Skrevet 23. juli 2020 Og ett spørsmål til fra samme person: Hei igjen. Jeg glemte å spørre om man kan bruke Jotun Kvist- og sperregrunning på takess eller er den kun for panel av tre? Takk!! Anonymkode: 0d616...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #3 Del Skrevet 23. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og ett spørsmål til fra samme person: Hei igjen. Jeg glemte å spørre om man kan bruke Jotun Kvist- og sperregrunning på takess eller er den kun for panel av tre? Takk!! Anonymkode: 0d616...8ca Skjønte ikke helt hva fu skal med sperregrunn på takess vis du skal ha gips. bare og kjøre på med gips, gips er 60cm i bredde ca, samme som takstoler eller lekter. bruker vel bare standard gips Anonymkode: 7411a...718 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #4 Del Skrevet 24. juli 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønte ikke helt hva fu skal med sperregrunn på takess vis du skal ha gips. bare og kjøre på med gips, gips er 60cm i bredde ca, samme som takstoler eller lekter. bruker vel bare standard gips Anonymkode: 7411a...718 Svar fra den som spør: Valget står mellom å male de på nytt og å legge gipsplater på for å jevne. Spørsmålet er hva som er den beste løsningen. Anonymkode: 0d616...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #5 Del Skrevet 24. juli 2020 Jeg ville sjekket om takplatene satt godt først. I huset vi kjøpte var det såvidt de ikke ramlet ned. Vi oppdaget elendigheten takket være en lekkasje. Og forstår ikke vitsen med sperregrunn om takplatene skal males. Det er ikke kvister i takplater. Anonymkode: 49052...463 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #6 Del Skrevet 25. juli 2020 Sperregrunninng om det er innrøkt. Heftgrunn om tak-essen er plastbelagt. Anonymkode: 5362f...7a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 25. juli 2020 #7 Del Skrevet 25. juli 2020 Må jo sparkle gipsplater i skjøtene, så det slipper du ikke unna. Og det kan sprekke opp, så du har den bekymringen uansett løsning du velger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 26. juli 2020 #8 Del Skrevet 26. juli 2020 På 23.7.2020 den 20.19, AnonymBruker skrev: Skriver på vegne av en annen som ikke er medlem her: Hei, alle sammen. Jeg bor i et hus med masse takess takplater. Jeg vil ha glatt og jevnt tak og lurer på om dere kan hjelpe meg med tips hva jeg kan gjøre? Det frister ikke å sparkle hele taket og jeg er usikker på om det blir sprekker etterhvert, men vurderer gipsplater. Spørsmålet er hvilke gipsplater, er det trygt å feste dem opp på takess platene og generelt om dere som har erfaring med sånt kunne fortelle meg hva mulighetene mine er. Jeg vil stille litt forberedt når jeg snakker med fagfolk for å unngå å bli lurt i en løsning som ikke er bra. Takker!! Anonymkode: 0d616...8ca Nei du kan ikke feste gipsplater i tak ess platene. Gipsålater skal festes i stenderverket som er i taket. Du kan bruke det samme stenderverket som takk ess er festet i, om det holder vekten av gipsplatene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #9 Del Skrevet 26. juli 2020 Røsk ned takessen, og sett opp gipsplater. Så mister du ikke takhøyde. Bruk håndverkere til dette. Også på sparkling og malingsjobben. Anonymkode: 5362f...7a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå