AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #1 Skrevet 23. juli 2020 Tror dere at vi vil få tilbake den virkelig gode og delikate hotell-frokosten? Eller blir korona-frokosten den nye standarden på hotellene? Som ventet har man spart miljøet, og hotellene har spart penger på å kutte ned på frokosttilbudet. (Jeg fant dessverre bare denne lenken ) https://www.nrk.no/sorlandet/mindre-matsvinn-som-folge-av-korona-1.15075206 Har dere vært fornøyde med frokosten dere har fått servert under korona? Jeg har foreløpig kun hatt en overnatting på hotell, og frokosten var kjip og av dårlig kvalitet, så den ble matsvinn. (Loff i stedet for grovbrød, grønnsakene var åpenbart ikke dagsferske, osten var gulnet og hard.) Hvis dette blir standarden fremover, så vil jeg gjerne ha valget om å leie rom uten frokost. Anonymkode: 18c23...e15 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #2 Skrevet 23. juli 2020 Husker før, da fikk man et avkryssing skjema for kontinental eller engelsk frokost, hvordan egg skulle være kokt, hvor mange, type brød og mengde... Slikt. Det var bra. Kanskje det kommer tilbake? Anonymkode: 89da4...72d 9
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #3 Skrevet 23. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husker før, da fikk man et avkryssing skjema for kontinental eller engelsk frokost, hvordan egg skulle være kokt, hvor mange, type brød og mengde... Slikt. Det var bra. Kanskje det kommer tilbake? Anonymkode: 89da4...72d Det hørtes bedre ut😊 gjerne en sånn elektronisk variant som mange vanlige restauranter og barer har begynt med. Anonymkode: 18c23...e15 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #4 Skrevet 23. juli 2020 Var vanlig hotellfrokost på det hotellet jeg overnattet på for ei snau uke siden. Tror mange er tilbake til (nesten) vanlig buffet nå som det er lov igjen. Anonymkode: 020d6...ecb 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #5 Skrevet 23. juli 2020 Er som vanlig de stedene jeg har vært i det siste. Reist en del rundt, både i Norge og Sentral-Europa. Anonymkode: 38d16...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #6 Skrevet 23. juli 2020 Som vanlig da jeg var på hotell forrige uke. Digg! Anonymkode: bd09c...471
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #7 Skrevet 23. juli 2020 Vi fikk velge mellom fire varianter da jeg var på hoyell tidligere i uka. God mat og passe porsjoner. Hvis det reduserer matsvinnet i så stor grad må det gjerne fortsette sånn for min del Anonymkode: f79e3...5f0
Guidet Kvinne Skrevet 23. juli 2020 #8 Skrevet 23. juli 2020 De fleste er vel tilbake til buffet nå? Ikke at dét nødvendigvis er noe kvalitetstegn. Det er enorm forskjell på hotellene. 1
Chizue Skrevet 24. juli 2020 #9 Skrevet 24. juli 2020 Så har vi hoteller her hvor jeg bor som gir rotta i Covid19, som fremdeles har buffet, ingen kontroll og stappfullt hotell 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 På waterfront i Ålesund er det nesten normal frokost. Men mer hygienisk, står en kokk og legger på egg/bacon osv. Likte det godt. Flinke kjøkkenfolk!! Nordic choice i Kristiansund var helt normal, faktisk litt grisete. Der var det og felles smør som folk gikk å tok av, til og med en som hadde brukt kniv... 🤮🤮 Anonymkode: 164cd...c5b 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 Jeg bodde tre netter på hotell tidligere i sommer, og fikk "korona-frokost". Veldig lite tilfredsstillende for meg i alle fall. De hadde et standarisert frokostbrett som inneholdt ganske mye, men likevel svært lite av hva jeg liker å spise. Brettet inneholdt: 1 yoghurt, 2 tynne grovbrødskiver, en liten pakke meierismør, 1 hardkokt egg, 2 osteskiver, 2 salamiskiver og 2 skinkeskiver. I tillegg var det minitube med nugatti, og porsjonspakninger av bringebærsyltetøy og leverpostei. Grønnsakene var en vits, 3 agurkskiver og 1 tomatbåt! Anonymkode: cd644...f56 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #12 Skrevet 24. juli 2020 Fra 15.juli er det vanlig frokost! Anonymkode: ac082...909 4
Sam Jones Skrevet 24. juli 2020 #13 Skrevet 24. juli 2020 Kjedelig frokost der jeg hr vært (3 ulike hoteller). Skal på hotell igjen snart og håper på bedring.
Fotballmamma Skrevet 24. juli 2020 #14 Skrevet 24. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra 15.juli er det vanlig frokost! Anonymkode: ac082...909 Det var åpnet for buffet, men det er slett ikke alle hotellene som har innført det. Har bodd ei uke i Tønsberg nå, men corona-tilpasset frokost. Greit nok det, men elendig utvalg, f.eks hadde de ikke grovbrød. Ikke noe oppskjært frukt, kun hele bananer. Heldigvis hadde de røkt laks, så det var frokosten min hele uka, loff med laks. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #15 Skrevet 24. juli 2020 Jeg syns "koronafrokosten" var mye bedre enn vanlig buffe. Da jeg kom serverte de kaffi, alt mulig av juicer, oster, skinke, rundstykker osv. I tillegg fikk jeg et skjema der jeg fikk krysse ut alt av varmmat jeg hadde lyst på. Jeg slapp å bevege meg og ble bare oppvartet med mye god mat. Beste frokosten ever 🙂🙌 Anonymkode: de779...64d 6
Sam Jones Skrevet 25. juli 2020 #16 Skrevet 25. juli 2020 11 timer siden, Fotballmamma skrev: Det var åpnet for buffet, men det er slett ikke alle hotellene som har innført det. Har bodd ei uke i Tønsberg nå, men corona-tilpasset frokost. Greit nok det, men elendig utvalg, f.eks hadde de ikke grovbrød. Ikke noe oppskjært frukt, kun hele bananer. Heldigvis hadde de røkt laks, så det var frokosten min hele uka, loff med laks. Hvilket hotell?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #17 Skrevet 25. juli 2020 Jeg har vært på hotell og fått koronafrokost der, det var ikke all verden, men veldig hygienisk, i det minste. Hver person fikk velge en 2-pk med sandwicher (påsmurt), en yoghurt eller smoothie, en flaske vann/juice/brus og en søtsak (kjeks e.l.). Savnet den vanlige hotellfrokosten, men har aldri besøkt dette hotellet før og vet ikke hvordan buffeen pleier å være. Anonymkode: 0201b...5b7
Fotballmamma Skrevet 25. juli 2020 #18 Skrevet 25. juli 2020 5 timer siden, Sam Jones skrev: Hvilket hotell? Nordic choice Tønsberg
Sam Jones Skrevet 25. juli 2020 #19 Skrevet 25. juli 2020 1 time siden, Fotballmamma skrev: Nordic choice Tønsberg Æsj. Siden jeg nettopp fikk vite at vi ikke får sengeplass til alle og må ta med luftmadrass, så hadde jeg i det minste håpet på god frokost.
Fotballmamma Skrevet 25. juli 2020 #20 Skrevet 25. juli 2020 3 timer siden, Sam Jones skrev: Æsj. Siden jeg nettopp fikk vite at vi ikke får sengeplass til alle og må ta med luftmadrass, så hadde jeg i det minste håpet på god frokost. Kan jo hende du synes den er innafor. Jeg er glad i rundstykker og/eller grovt brød, men det er jo ikke alle som er som meg. De hadde halvgrovt, samt croissanter å velge i, samt knekkebrød. Mannen min syntes varmmaten var helt grei - og det er bare småting som manglet, men som for meg er forskjellen på en god og mindre god hotellfrokost. Håper dere liker den! 😊
Anbefalte innlegg