Gå til innhold

Hvordan fyller man ut skattekort?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fyller man ut et skattekort? Gjøre endringer?  

Jeg skatter alt for mye, over 30 prosent. Og fikk nå utbetalt fot lite. Hvor mye skal jeg skatte? Jeg vet jo ingen ting... 

Har 24000 brutto og fikk 16000 netto. 

Jeg er litt uheldig og får snart tvangstrekk så må jo få ordna opp i skattekortet sånn at jeg ikke skater fir mye i tillegg, for da sitte jeg ho ikke igjen med noe.. 

Anonymkode: 2bf7e...395

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal jo ikke beregne skattetrekk et selv. Du må bare oppgi hva du har tjent, hva du forventer å tjene, samt fradrag. 

Anonymkode: 854a6...723

• Liker 1
Skrevet

Og du må oppgi hvor mye skatt du har betalt hittil i år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal jo ikke beregne skattetrekk et selv. Du må bare oppgi hva du har tjent, hva du forventer å tjene, samt fradrag. 

Hvor finner jeg utgav det?  

AnonymBruker
Skrevet

Du går inn på linken over for å endre skattekort. Så sjekker du hva du har tjent og skattetrekk på siste lønnslipp. Så har du vel et anslag på hva kommer til å tjene resten av året, og om du har fradrag som skal med i beregningen. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du går inn på linken over for å endre skattekort. Så sjekker du hva du har tjent og skattetrekk på siste lønnslipp. Så har du vel et anslag på hva kommer til å tjene resten av året, og om du har fradrag som skal med i beregningen. 

Jeg får ikke lønnsslipp lenger...Det står på nav at jeg hadde 7 7 49 kroner i skatt 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har skifta stønader flere ganger dette år så finner ikke noe fylkesoversikt over hva jeg har tjent. På nav står det kun tilbake til april da jeg fikk aap. Men før det fikk jeg kvp og det finner jeg ingen opplysninger på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...