Gå til innhold

Vi reiser til Frankrike neste uke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi også.

Kjører ned, så trenger ingen offentlig transport. Forandrer forholdene seg setter vi oss bare i bilen og returnerer.

Anonymkode: 28b17...481

Må legge til at vi har hatt Korona, så det på faren som minimal, men tar forhåndsregler fordet.

Anonymkode: 28b17...481

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker og reise, pleier å reise 3-4 utenlands turer i året minst, men ikke i år, iallefall ikke enda. Så må jo si jeg synes det er spesielt med de som absolutt må utenlands nå, men deres valg, hadde nok valgt å holde kjeft om å reise til utlandet nå. Og nei jeg har ikke hytte jeg ikke fikk bruke i påsken, for de som antydet det. 

Anonymkode: e03e9...885

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker og reise, pleier å reise 3-4 utenlands turer i året minst, men ikke i år, iallefall ikke enda. Så må jo si jeg synes det er spesielt med de som absolutt må utenlands nå, men deres valg, hadde nok valgt å holde kjeft om å reise til utlandet nå. Og nei jeg har ikke hytte jeg ikke fikk bruke i påsken, for de som antydet det. 

Anonymkode: e03e9...885

Tusen takk for at du er fornuftig og holder deg i Norge!🥳

Anonymkode: 43f53...217

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

God tur!! 😊

Vi reiser og til et grønt land (-med lite smitte). Det føles tryggere å fly ut av landet enn å dra på bilferie denne sommeren.

«Hjemme» er turistmålet til veldig mange i år, så her er det nye turister overalt, hver dag😫

(Vi har hjemmekontor i mange måneder, så en karantene fra eller til merkes ikke. Faktisk kan vi ha hjemmekontor på ferie og, i et rødt land hvis vi vil.)

Anonymkode: 0476e...c25

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Solskinn er viktigere enn alt annet :) jeg gir opp menneskeheten...

Anonymkode: 8f07d...aa0

Hvorfor bor vi i Norge da? :p

Anonymkode: d6a29...ce0

AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg til å føde mitt første barn, helt alene på sykehuset i November. Uten at far får komme å bli med på fødsel eller se sitt eget barn. Blir kjempe kos.

Anonymkode: 40ebb...c21

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes helt ærlig at man burde holde seg i eget land i sommer, man klarer seg uten utenlandstur et år 🙄 og jeg er heller ikke en av de med hytte som fikk påsken ødelagt, jeg synes bare det er egoistisk å dra ut av landet midt i en pandemi... 

Anonymkode: aab20...3df

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker i forhold til jobb og sånt jeg. Dere har 2 uker ferie etter hjemkomst også?

Anonymkode: 18f03...947

Noen har faktisk mulighet for hjemmekontor - hørt om det?
Forøvrig er karanteneperioden nå 10 dager, ikke 14. Får man to helger innenfor denne perioden blir det 1 arbeidsuke + 1 dag, ikke 2 uker.

Anonymkode: 44755...7a8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes helt ærlig at man burde holde seg i eget land i sommer, man klarer seg uten utenlandstur et år 🙄 og jeg er heller ikke en av de med hytte som fikk påsken ødelagt, jeg synes bare det er egoistisk å dra ut av landet midt i en pandemi... 

Det er faktisk like egoistisk å dra på Norges-ferie. Tusenvis av norske turister som trykker seg sammen på de samme fergene langs Vestlandet, tar kjørepauser på de samme idylliske plassene, sover på de samme hotellene/campingplassene. Går på fjellet uten kunnskap, og må reddes av røde kors. Driter (bokstavelig talt) på folks eiendommer, og telter nesten i dritten til turistene før deg.

Instagram og andre sosiale medier viser bilder fra de nøyaktig samme destinasjonene, der flertallet av Norges-turistene er. Hvis man absolutt skal snakke om fornuft og egoisme, så burde ALLE vært   hjemme i egen bolig, ikke dratt på Norges-ferie. Reiselivsnæringen kan man vippse penger i solidaritet,

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gleder meg til å føde mitt første barn, helt alene på sykehuset i November. Uten at far får komme å bli med på fødsel eller se sitt eget barn. Blir kjempe kos.

Anonymkode: 40ebb...c21

Feil tråd eller? Dette er en tråd om reising til Frankrike, ikke en tråd om fødsel! Dessuten, de har jo åpnet opp for å ha med seg en på fødestua, har du bodd under en sten de siste ukene eller?

Anonymkode: 43f53...217

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk like egoistisk å dra på Norges-ferie. Tusenvis av norske turister som trykker seg sammen på de samme fergene langs Vestlandet, tar kjørepauser på de samme idylliske plassene, sover på de samme hotellene/campingplassene. Går på fjellet uten kunnskap, og må reddes av røde kors. Driter (bokstavelig talt) på folks eiendommer, og telter nesten i dritten til turistene før deg.

Instagram og andre sosiale medier viser bilder fra de nøyaktig samme destinasjonene, der flertallet av Norges-turistene er. Hvis man absolutt skal snakke om fornuft og egoisme, så burde ALLE vært   hjemme i egen bolig, ikke dratt på Norges-ferie. Reiselivsnæringen kan man vippse penger i solidaritet,

Dette er tull. Norge er blant de landene som har minst smitte. Smitte som ikke finnes, kan ikke spres. Uansett - hvordan smitter du noen i ferjekø eller på en rasteplass? Ikke-problem.

Anonymkode: 606ed...579

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da reiser vi hjem og holder ut karantene. Er vel ikke så mye annet å gjøre enn det?

Anonymkode: d6236...3de

Å holde ut karantene er en ting, det klarer man altids. Men hva om dere faktisk blir smittet? Hva om dere havner på intensiven og får varige skader på lungene? Det kan ramme personer som også er friske i utgangspunktet. Hva om dere smitter de som sitter ved siden av dere på flyet? Kabinpersonalet? Folk på flyplassen? 

Det virker som om folk ikke skjønner at det er en pandemi der ute. Langt verre ting enn karantene kan ramme dere.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holder du deg i eget land, et land som attpåtil har lite smitte, så bidrar du i det minste til at bedrifter som fikk seg en kraftig trøkk under nedstengningen kan komme seg på beina igjen. Hjelper faktisk ikke bare å vippse, for hvis det ikke er kunder i lokalene, har heller ikke eiere råd til å ha folk på jobb og oppsigelser følger. Ellers enn det mener jeg at man bør alltid ta hensyn og være forsiktig når du beveger deg rundt i eget land også - er du ikke fjellvandt eller god med kart, så drar man ikke på fjelltur. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

God tur, TS :)  Håper dette går greit, selv om enkelte her inne faktisk ser ut til å håpe på og godte seg over mer smitte.

Anonymkode: fbb3d...505

• Liker 6
Skrevet

1395394491_Skjermbilde2020-07-23kl_21_04_01.png.0c8dd54a12c6970f51e547e3eb4d653c.png

God tur, håper du er forberedt på 10 dagers karantene når du kommer tilbake. Ha med og bruk munnbind offentlig og husk å være ekstra påpasselig på flyplassen! Vi vil ikke ha med smitte tilbake til Norge 😷

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slipper man inn i Norge igjen hvis man reiser utenlands og returnerer med hoste og/eller feber? Eller må man snu på grensa? Regner med at ikke Sverige vil ta i mot massevis av syke nordmenn som bare har kjørt gjennom landet på vei hjem fra kontinentet, så hva gjør man da? Må man sove i bilen på parkeringsplassen til tollvesenet på Svinesund?

Anonymkode: 2dfdd...fd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da reiser vi hjem og holder ut karantene. Er vel ikke så mye annet å gjøre enn det?

Anonymkode: d6236...3de

Holde ut karantene? Er det så fryktelig tungt å være i karantene da? 

Du kan jo gå ut i frisk luft og du kan leve sammen med familien din, men du kan kanskje ikke gå på apoteket eller butikker og menge deg med folk, selv om du holder en meters avstand. 

Jeg satt isolert fra mann og barn i 5 uker. Kjente frisk luft kun gjennom vinduet.  Fikk mat & medisiner levert på døra. Var over dørstokken kun en gang, da jeg måtte ha legebehandling for å klare å puste lettere. 

Må ta karantene med et smil, når man tar risken å dra utenlands. 

Anonymkode: 96650...fb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slipper man inn i Norge igjen hvis man reiser utenlands og returnerer med hoste og/eller feber? Eller må man snu på grensa? Regner med at ikke Sverige vil ta i mot massevis av syke nordmenn som bare har kjørt gjennom landet på vei hjem fra kontinentet, så hva gjør man da? Må man sove i bilen på parkeringsplassen til tollvesenet på Svinesund?

Anonymkode: 2dfdd...fd5

Er du norsk statsborger og bor i Norge slipper du da inn i landet igjen??
Men har man fått luftveisinfeksjon blir det jo karantene uansett om man har besøkt rødt eller grønt land, på samme måte som om man var blitt syk hjemme i Norge.

Anonymkode: 44755...7a8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så jævla viktig å reise mens oss andre må gjøre dugnaden for ingenting??

Anonymkode: f59f8...155

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feilen med dette argumentet er at du forutsetter at det er like mye smitte i Norge som i andre land. Du tar grundig feil.

Smitten i Norge er beregnet til 2 pr 100 000.
Det betyr at det finnes en lang rekke s.k. Grønne land (Dvs under 20) som likevel har vesentlig mer smitte pr 100 000 enn Norge. F. eks UK ca 14, Frankrike ca 13 (Men stigende). 
Grensen for å gå fra grønt til rødt er altså hele ti ganger høyere enn smittetallet vi har i Norge idag.

Så spar oss for det søkte argumentet om at nordmenn på Besseggen utgjør samme risiko som folk som oppholder seg i Barcelona, for det er FEIL.

Anonymkode: 606ed...579

• Liker 5
  • Opprett ny...